افزایش بازدید سایت فروشگاهی

۲۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
افزایش بازدید سایت فروشگاهی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

امروزه حیات هر کسب‌وکاری در گرو داشتن سایت است. بقا فروشگاه‌های اینترنتی نیز وابسته به مشتریان واقعی است که به‌صورت هدفمند وارد سایت می‌شوند. ازاین‌رو، افزایش بازدید سایت فروشگاهی نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و فروش محصولات دارد.

افزایش بازدید سایت فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که صاحبان هر کسب‌وکار اینترنتی لازم است نسبت به آن کوشا باشند، افزایش میزان بازدید سایت است. افزایش بازدید سایت فروشگاهی، بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری فعالان در حوزه وب است که موجب افزایش ترافیک سایت آن‌ها می‌شود.

شایان‌ذکر است که فقط داشتن وب‌سایت فروشگاهی، تضمین‌کننده کسب درآمد و ماندگار شدن در عرصه فروش اینترنتی نیست. فاکتور بسیار مهم در فروش اینترنتی، ترافیک بالا و افزایش بازدید است که مشتریان واقعی را رقم می‌زند.

با افزایش بازید سایت فروشگاهی، این امکان ایجاد می‌شود که مخاطبان تخصصی کسب‌وکار خود را پیدا کنیم و همچنین باعث می‌شود به‌صورت هدفمند از سایت بازدید کنند. بازدید هدفمند از سایت، احتمال فروش و ترافیک پایدار را افزایش می‌دهد.

راهکارهای افزایش بازدید سایت فروشگاهی

روش‌های مختلفی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند. ازجمله آن‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره داشت:

بالا بردن بازدید سایت با سئو

می‌توان گفت، سئو سایت در حکم نبض سایت‌های اینترنتی است که تضمین‌کننده بقای هر کسب‌وکاری در بستر وب هستند. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزش سئو، خودتان به احیاء سایت فروشگاهی‌تان بپردازید یا آن را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. SEO سایت، مبحث گسترده‌ای است که سئو فنی یا تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی را شامل می‌شود.

سئو فنی سایت فروشگاهی

سئو تکنیکال (Technical Seo) بر ساختار فنی سایت تمرکز دارد که با در نظر گرفتن نکات آن می‌توان باعث افزایش بازدید سایت فروشگاهی و درنتیجه فروش محصولات شد. نکاتی که باید در سئو تکنیکال در نظر گرفته شوند شامل موارد زیر است:

  • نقشه سایت را تهیه کنیم.
  • لینک‌های خراب و ریدایرکت‌ها را برطرف کنیم.
  • تگ‌های متا مربوط به زبان سایت را تنظیم کنیم.
  • برای صفحه‌های اصلی سایت از تیترهای H1استفاده نماییم.

تکنیک‌های سئو داخلی

سئو داخلی (Seo-On-Page) یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید سایت فروشگاهی است که باعث می‌شود در صفحه نتایج گوگل رتبه بهتری دریافت کنیم. سئو داخلی شامل موارد زیر است:

  • تحقیق کلمه کلیدی
  • نوشتن محتوای باکیفیت
  • استفاده به‌جا از برچسب‌ها
  • استفاده از پیوند یکتا مناسب
  • نوشتن تیترهای مختلف در محتوا
  • نوشتن توضیحات متا برای محصولات
  • در نظر گرفتن متن جایگزین برای تصاویر محصولات

تولید محتوا باکیفیت

افراد فعال در حوزه وب، بسیار این جمله به گوششان خورده است که محتوا، پادشاه است. این جمله اشاره به نقش و اهمیت تولید محتوای باکیفیت دارد که می‌تواند به طرز چشمگیری باعث افزایش بازدید سایت فروشگاهی شود. تولید محتوا به همان اندازه که نقش کلیدی در ترافیک سایت دارد اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، اثر عکس داشته و به سایت آسیب می‌زند.

محتوا باید شامل آن چیزی باشد که مخاطب در جستجوی یافتن آن است. اگر خودتان مهارت کافی یا زمان لازم برای تولید محتوای باکیفیت ندارید، می‌توانید از خدمات سفارش تولید محتوا سایت‌های دیگر استفاده کنید و از این طریق باعث افزایش بازدید سایت خود شوید. نقش محتوا به‌عنوان پادشاه سایت شما به‌اندازه‌ای مهم است که ارزش دارد بابت آن هزینه کنید.

به‌صراحت می‌توان گفت هزینه بابت تولید محتوا، نوعی سرمایه‌گذاری بدون ریسک است که شانس موفقیت کسب‌وکار شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

محتوای باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

نکته‌ای که در تولید محتوا دارای اهمیت است، کپی و تکراری نبودن آن است. گوگل بسیار هوشمندتر ازآنچه ما تصور می‌کنیم می‌باشد و به‌راحتی می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. تشخیص کپی بودن محتوا، باعث درج امتیاز منفی برای سایت می‌شود و همین قضیه مانع از نمایش در صفحات جستجو گوگل و درنتیجه کاهش بازید وب‌سایت می‌شود.

مورد دیگر در تولید محتوا، این است که مقالات به‌صورت هدفمند نوشته شوند و شامل مواردی باشند که جستجوی بالایی دارند. در غیر این صورت، نمی‌تواند به‌اندازه کافی اثرگذار باشند و باعث افزایش ترافیک سایت شوند. برای این کار، لازم است عبارات کلیدی و کلماتی که سرچ بالایی دارند با ابزارهایی مانند گوگل ترندز (google trends)، گوگل کیورد پلنر (google keyword planner) و گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) بررسی شوند.

با نوشتن مقالات طولانی، این فرصت را داریم که از کلمات کلیدی و هم‌معنی آن به‌دفعات بیشتری استفاده کنیم، توضیحات بیشتری را ارائه دهیم که باعث می‌شوند محتوا رنگ و بوی مفهوم گرایی به خود بگیرد، امکان استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی نیز فراهم می‌گردد و همچنین می‌توانیم از تصاویر مرتب بیشتری برای ارائه مفهوم استفاده کنیم. از این طریق، مقاله‌ای جامع و کاربردی ارائه می‌دهیم که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

آپدیت محتوا را فراموش نکنید

برای حرفه‌ای بودن در کسب‌وکارتان نباید از آپدیت و به‌روز رسانی محتوا غافل شوید. هرازگاهی محتواهایی که در مورد محصولات سایت فروشگاهی و وبلاگ خود نوشته‌اید را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن‌ها را به‌روزرسانی نمایید.

ارائه مطالب کاربردی و به‌روز، باعث محبوبیت در میان کاربران می‌شود. با توجه به این، آپدیت محتوا می‌تواند منجر به افزایش بازدید سایت فروشگاهی شما شود و فروش بیشتر محصولات را به دنبال داشته باشد.

سئو خارجی چه نقشی در افزایش ترافیک سایت دارد؟

سئو خارجی (Off-Page-Seo) شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث افزایش ترافیک سایت و درنتیجه افزایش بازدید سایت فروشگاهی می‌شود و موارد زیر را شامل می‌شود:

افزایش بازدید سایت فروشگاهی با رپورتاژ آگهی

یکی از روش‌های مؤثر در افزایش بازدید سایت، رپورتاژ است. رپورتاژ مقاله‌ای است که با هدف گرفتن بک لینک نوشته می‌شود و در سایت‌های پربازدید خبری به اشتراک گذاشته می‌شود. نکته مهم در رپورتاژ این است که به‌هیچ‌عنوان نباید حالت تبلیغاتی داشته باشد و همچنین باید در نظر داشت موضوع آن به‌گونه‌ای انتخاب شود که پتانسیل دریافت رتبه از گوگل را داشته باشد.

لینک دادن سایت‌های دیگر به سایت شما، باعث می‌شود گوگل سایت شما را دارای اعتبار و ارزش تلقی کند و از این طریق تعداد بازدید بیشتری را به‌سوی سایتتان روانه کند. خرید رپورتاژ کمک زیادی به برندسازی کسب‌وکار شما می‌کند و با گرفتن بک لینک از آن، موجب افزایش ترافیک سایت و درنتیجه افزایش بازدید سایت فروشگاهی می‌شود. با افزایش ترافیک سایت و همچنین افزایش کلیک کاربران، نه‌تنها آمار بازدید از سایت افزایش می‌یابد بلکه، احتمال خرید محصولات نیز زیاد می‌شود.

لازم به ذکر است که منابع رایگان با آتوریتی بالا نیز در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بک لینک دریافت کنید و ترافیک سایت خود را از طریق آن‌ها افزایش دهید.

فعالیت در شبکه اجتماعی

نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش بازدید سایت فروشگاهی بسیار پررنگ و تأثیرگذار است. از طریق تولید محتوای جذاب و غیرتکراری می‌توانید مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک را به سایت خود هدایت کنید. درواقع با افزایش نرخ کلیک و آمار بازدیدکنندگان، علاوه بر ترافیک سایت، احتمال فروش محصولات نیز افزایش می‌یابد.

از طرفی می‌توانید در سایت فروشگاهی، دکمه اشتراک در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و با این کار به تبلیغ بیشتر کسب‌وکار خود و همچنین افزایش ترافیک ورودی به سایت کمک کنید.

با توجه به نقش و اهمیت افزایش بازدید سایت فروشگاهی در افزایش فروش محصولات و همچنین شناخته شدن برند کسب‌وکارتان، لازم است نکات سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تا حد امکان در نظر گرفته شوند.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *