اسکای روم چیست؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

۱۱۷۲۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
اسکای روم چیست؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

در این مطلب، به این پرسش پاسخ داده شده است که اسکای روم چیست و همچنین، نحوه نصب اسکای‌روم، کاربردهای اسکای‌روم، امکانات این سرویس، روش ثبت‌نام در اسکای‌روم و کار با آن، مصرف اینترنت اسکای‌روم و دیگر جزئیات پیرامون آن به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار گرفته است. ناگفته نماند که اسکای روم می‌تواند یکی از ابزارهای موثر در زمان دورکاری باشد.

اسکای روم چیست ؟

اسکای روم یک سرویس برگزاری سمینار در وب یا همان وبینار، کلاس آنلاین زنده و جلسات مجازی است. شرکت تولید کننده محصول اسکای روم (SkyRoom)، از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده است و سرویس اسکای‌روم از زمان راه‌اندازی تا آبان سال ۱۳۹۷، میزبان هزاران رویداد زنده بوده است. تعداد کل رویدادهای زنده برگزار شده با بهره‌گیری از این سرویس تا آبان ۹۹ برابر با ۲۰۰۰۰۰ مورد بوده است و بیش از ۱۵۰۰۰۰۰ شرکت‌کننده از این سرویس استفاده کرده‌اند.

استفاده از اسکای‌روم نیز مانند سایر سرویس‌های ارتباطی آنلاین، با همه‌گیری کووید ۱۹ افزایش یافت. این پلتفرم، در دوران شیوع کرونا میزبان وبینارها و جلسات مجازی بسیاری در حوزه‌های گوناگون بوده است. علاوه بر اشخاص حقیقی، افراد حقوقی و سازمان‌های بسیاری نیز از پلتفرم اسکای‌روم برای برگزاری جلسات مجازی و وبینارهای خود استفاده کرده‌اند.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

اسکای روم چه کاربردی دارد ؟

چنانکه پیش از این نیز اشاره شد، از اسکای روم برای برگزاری وبینارها، کلاس‌های آموزشی آنلاین زنده و جلسات مجازی استفاده می‌شود. با شیوع کووید-۱۹ و روی آوردن افراد و سازمان‌ها به راهکارهای آنلاین برگزاری سمینار، کلاس و حتی جلسات، اسکای روم از جمله سرویس‌های داخلی بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

امکانات اسکای روم چه هستند؟

اسکای‌روم از امکاناتی بهره می‌برد که موجب شده‌اند تا این سرویس، گزینه مناسبی برای برگزاری وبینارها، کلاس‌های آنلاین و جلسات مجازی باشد.

از جمله امکانات اسکای روم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباطات شنیداری و دیداری: در سرویس اسکای روم امکان برقراری ارتباطات دو طرفه صوتی و تصویری وجود دارد.
  • امکان اشتراک‌گذاری دسکتاپ: در سرویس اسکای روم امکان به اشتراک گذاشتن محیط دسکتاپ، نرم‌افزارها و صفحات وب برای شرکت کنندگان در وبینار، کلاس آنلاین و جلسه مجازی وجود دارد.
  • پخش فایل‌های صوتی و تصویری برای کاربران: با استفاده از سرویس اسکای‌روم امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری از پیش آماده شده ضمن جلسه مجازی، وبینار یا کلاس آنلاین وجود دارد.
  • نمایش اسلاید: در اسکای روم امکان نمایش فایل‌های پاورپوینت، پی‌دی‌اف و تصاویر به صورت اسلاید وجود دارد.
  • وایت‌برد: اسکای روم دارای تخته وایت‌بردی است که می‌توان در موقع لزوم جهت یادداشت‌نویسی و ترسیم اشکال هندسی با استفاده از قلم نوری، از آن بهره برد.
  • امکان به اشتراک‌گذاری فایل: در اسکای‌روم، امکان به اشتراک‌گذاری فایل با سایر کاربران داخل روم (اتاق) وجود دارد. کاربران داخل اتاق می‌توانند فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را دانلود کنند.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

مزایای اسکای روم چه هستند؟

استفاده از اسکای روم مزایایی را برای کاربران به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم نیاز به نصب برنامه یا افزونه: کاربران برای کار با اسکای روم نیاز به نصب برنامه خاصی ندارند. همچنین، نیاز به استفاده از پلاگین یا افزونه خاصی نیز برای استفاده از قابلیت‌های اسکای روم ندارند.
  • محیط فارسی و سهولت استفاده: با توجه به اینکه اقشار گوناگون جامع از گروه‌های سنی مختلف از ابزار اسکای روم استفاده می‌کنند، فارسی بودن این ابزار و سهولت استفاده از آن ویژگی بسیار برجسته و مهمی محسوب می‌شود.
  • تنظیم هوشمند کیفیت: در اسکای روم، امکان تنظیم هوشمندانه کیفیت ویدئو با توجه به سرعت نت کاربران وجود دارد. در واقع،‌ اسکای روم به طور خودکار و با بررسی کیفیت ارتباطی شرکت‌کنندگان در وبینار، کیفیت نمایش ویدئوها را برای آن‌ها تغییر می‌دهد.
  • سرورهای داخل کشور: اسکای‌روم دارای سرورهای داخل کشور است و همین امر در داشتن ارتباط پایدار و با کیفیت ضمن برگزاری وبینار، کلاس آنلاین و جلسات مجازی در اسکای‌روم موثر است.
  • امکان برگزاری رویداد زنده در سایت کاربر: کاربران می‌توانند در صورت تمایل، رویداد زنده مورد نظرشان را در وب‌سایت خود و با بهره‌گیری از اسکای‌روم برگزار کنند. علاقه‌مندان می‌توانند در این راستا آدرس دامنه و زیردامنه خود را به کارشناسان اسکای روم اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شود.
  • پنل کاربری: کاربران اسکای‌روم به محض ثبت‌نام در این سایت از یک پنل کاربری برخوردار می‌شوند که در آن می‌توانند تنظیمات گوناگونی را برای رویداد خود انجام دهند و همچنین، گزارش‌هایی را از وضعیت رویدادهای خود مشاهده کنند.

دانلود اسکای روم از کجا امکان‌پذیر است ؟

برای کار با اسکای‌روم نیاز به دانلود نرم‌افزار نیست و کاربر می‌تواند از طریق وب‌سایت اسکای روم از قابلیت‌های فراهم شده استفاده کند. جزئیات بیشتر در این رابطه در بخش روش ثبت نام در اسکای روم و نحوه کار با اسکای روم تشریح شده است.

روش نصب اسکای روم چیست ؟

با توجه به اینکه برای کار با اسکای روم نیاز به دانلود نرم‌افزار نیست و خدمات اسکای روم به صورت نرم‌افزار به عنوان سرویس ارائه می‌شوند، نیاز به نصب برنامه نیست. در بخش‌های بعدی مطلب اسکای روم چیست، روش ثبت‌نام در اسکای روم و و نحوه کار با آن تشریح شده است.

نصب اسکای روم موبایل/ نصب اسکای روم اندروید / دانلود اسکای روم اندروید یا موبایل

برای استفاده از اسکای روم روی موبایل نیز نیاز به دانلود و نصب برنامه خاصی نیست و کاربر می تواند با استفاده از مرورگر وب، از اسکای روم در گوشی هوشمند خود استفاده کند. اسکای روم از سیستم‌عامل iOS و مروگر سافاری و همچنین، سیستم‌عامل اندروید به خوبی پشتیبانی می‌کند.

روش ثبت نام در اسکای روم

افراد برای شرکت در وبینار، کلاس آنلاین زنده و یا جلسات مجازی، الزاما نیازی به ثبت‌نام ندارند. در واقع، این برگزار کننده رویداد است که الزاما باید در اسکای روم ثبت‌نام کند. برای ثبت‌نام در اسکای روم [+]، کاربر باید در سایت روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کند.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

سپس، در صفحه باز شده فرد باید اطلاعات هویتی خود را وارد کند.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

در این صفحه، ورود اطلاعاتی که در کنار آن‌ها علامت «*» قرار دارد اجباری است. در قسمت اطلاعات فردی، فرد باید اطلاعات هویتی خود را وارد کند. در قسمت اطلاعات کاربری، دو مورد مهم وجود دارد که در ادامه شرح داده شده‌اند:

  • نام نمایشی: نامی است که کاربر تمایل دارد در اتاق اسکای‌روم نمایش داده شود و معرف او باشد. در بسیاری از جلسات، وبینارها و کلاس‌های آنلاین، بهتر است که این مورد نیز نام و نام خانوادگی فرد باشد، اما با توجه به نوع رویداد زنده و شرایط آن، کاربر می‌تواند از نام دیگری نیز استفاده کند. به هر حال، انتخاب نام به اختیار کاربر است.
  • شناسه کاربری: شناسه کاربری در واقع همان «User ID» یا شناسه کاربری فرد است. دیگر افراد با استفاده از این شناسه کاربری می‌توانند در گفتگوها از فرد نام ببرند یا اصطلاحا او را منشن (Mention) کنند.

گذرواژه یا رمز عبور از دیگر مواردی است که باید توسط کاربر مشخص شود. کاربر می‌تواند نام شهر محل سکونت خود و همچنین، نام سازمان یا مجموعه محل کار خود را نیز وارد کند، ولی ورود این اطلاعات الزامی نیست. در قسمت اطلاعات تماس، کاربر راه‌های ارتباطی خود با اسکای روم را مشخص می‌کند.

باید توجه داشت که ایمیل آدرسی که در این مرحله وارد می‌شود، همان ایمیلی است که لینک تایید ثبت‌نام به آن ارسال می‌شود. پس بهتر است کاربر ایمیلی را وارد کند که در لحظه به آن دسترسی دارد. پس از ثبت‌نام در سایت اسکای‌روم، صفحه زیر به کاربر نمایش داده خواهد شد.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

همانطور که مشاهده می‌کنید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» به معنای پایان یافتن فرایند ثبت‌نام است. در این مرحله، کاربر می‌تواند یکی از دو اقدام زیر را انجام دهد:

  • درخواست سرویس رایگان
  • خرید سرویس

به کاربرانی که برای بار اول است که از سرویس اسکای روم استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌شود که روی گزینه درخواست سرویس رایگان کلیک کنند و با دریافت سرویس رایگان اسکای روم، با این سرویس بهتر آشنا شوند. سرویس رایگان محدودیت‌های قابل توجهی نسبت به سرویس غیر رایگان دارد که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به محدودیت زمانی کار با آن اشاره کرد. در حال حاضر سرویس رایگان برای هر کاربر برای هر دوره ۱۰ روزه فعال می‌شود. جزئیات بیشتر در این رابطه، در بخش بعدی مطلب اسکای روم چیست آورده شده است.

روش ساخت جلسه مجازی، کلاس آنلاین و رویداد رایگان در اسکای روم

سرویس اسکای روم به دو صورت رایگان و با پرداخت هزینه در اختیار کاربران است. سرویس رایگان دارای محدودیت‌هایی است و بیشتر با هدف آشنایی کاربران با این سرویس و استفاده اولیه از آن طراحی شده است.

در حال حاضر، امکانات سرویس رایگان اسکای روم به صورت زیر است.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

سرویس‌های غیر رایگان و مشتمل بر پرداخت هزینه اسکای روم انواع گوناگونی دارند و متناسب با هزینه پرداختی کاربر، تعداد کاربران هم‌زمان، ظرفیت سرویس، ویدئو هم‌زمان و دوره سرویس متفاوت هستند. هر فرد بسته به نیاز خود و متناسب با رویدادها و جلساتی که برگزار می‌کند می‌تواند از سرویس‌های گوناگون با هزینه‌های متفاوت استفاده کند.

پس از ثبت‌نام در اسکای‌روم و فعال کردن سرویس رایگان یا خرید سرویس، کاربر می‌تواند در صفحه اصلی روی دکمه «ورود به پنل» کلیک کند و وارد پنل اصلی برنامه شود. در این پنل، کاربر می‌تواند اقدام به ساخت روم (اتاق) برای وبینار، کلاس آنلاین یا جلسات مجازی خود کند و یا اقدام به گزارش‌گیری از رویدادهایی که تاکنون برگزار کرده است کند. برای ساخت اتاق، کاربر باید اطلاعات زیر را تکمیل کند:

  • نام اتاق: نامی که در بالای اتاق نشان داده می‌شود و دلالت بر موضوع کلی این کانال دارد.
  • آدرس: آنچه کاربر در این قسمت وارد می‌کند، برای ساخت یک URL کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که آدرس اتاق را مشخص می‌کند. کاربر با ارسال این آدرس به کلیه کسانی که باید در اتاق حضور داشته باشند، در واقع، مسیر ورود به اتاق را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اسکای روم چیست ؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار

همانطور که مشاهده می‌شود، گزینه‌ای با عنوان «ورود به عنوان مهمان» در قسمت تنظیمات کانال وجود دارد. در صورتی که کاربر اصراری بر آن نداشته باشد که سایر افرادی که وارد اتاق می‌شوند از پیش حتما عضو اسکای روم شده باشند، می‌تواند با انتخاب این گزینه به افراد کمک کند تا بدون عضویت در وب‌سایت اسکای روم و به صورت مهمان، وارد اتاق شوند.

شایان توجه است که در حال حاضر محدودیتی در قابلیت‌هایی که مهمانان در یک اتاق دارند نسبت به افرادی که عضو سایت هستند و وارد اتاق می‌شوند، وجود ندارد و هر دو امکان استفاده از قابلیت‌های گوناگون از میکروفن و چت گروهی گرفته تا تخته وایت‌برد و وب‌کم را دارند.

البته، باید توجه داشت که استفاده از این امکانات نیز مستلزم آن است که مدیر اتاق (کسی که اتاق را ساخته و ‌مدیر جلسه محسوب می‌شود) این امکان را به افراد بدهد. در واقع، هنگام برگزاری یک وبینار، کلاس آنلاین یا جلسه مجازی، روشن بودن میکروفن و وب‌کم همه و داشتن اجازه نوشتن در وایت‌برد برای همه، می‌تواند منجر به آن شود که نظم جلسه بهم بخورد.

برای همین، اعطای اجازه استفاده از امکانات کانال، به جز چت آنلاین، بر عهده مدیر جلسات است و در صورتی که او به یک فرد خاص دسترسی بدهد، آن فرد می‌تواند از این قابلیت‌ها استفاده کند. معمولا، شخصی که اجازه استفاده از قابلیت‌ها را پیدا می‌کند، در واقع همان فردی است که قرار است ارائه‌ای داشته باشد و یا سخنرانی کند.

از دیگر تنظیماتی که مدیر اتاق می‌تواند ضمن ساخت اتاق یا پس از ساخت آن و با انجام ویرایش روی اتاق اعمال کند، می‌توان به محدودیت تعداد کاربر و طول مدت نشست یا جلسه اشاره کرد.

ورود به کلاس اسکای روم

ورود به کلاس اسکای‌روم، بسته به تنظیمات اولیه‌ای که کاربر سازنده اتاق انجام داده است، شامل تفاوت‌های اندک خواهد بود. در واقع، در صورتی که کاربر سازنده اتاق گزینه «ورود به عنوان مهمان» را فعال کند، افراد با داشتن لینک کانال که آن نیز توسط سازنده اتاق ساخته شده و باید در اختیار افراد قرار بگیرد، به راحتی و بدون هیچ اقدام اضافی وارد اتاق می‌شود.

در واقع، فرد با وارد کردن آدرس اتاق که آن را از مدیر جلسه دریافت کرده است، در قسمت نوار آدرس مرورگر خود، وارد اتاق می‌شود. ولی در صورتی که سازنده کانال گزینه «ورود به عنوان مهمان» را فعال نکرده باشد، همه افراد برای ورود به کانال حتما باید در اسکای روم ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام کردن، افراد باید لینک را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنند. در صفحه‌ای که باز می‌شود، با login کردن در حساب کاربری خود، مستقیما وارد اتاق می‌شوند.

مصرف اینترنت اسکای روم چقدر است ؟

مصرف اینترنت اسکای روم بستگی به آن دارد که جلسه از چه نوعی باشد. مصرف حجم در جلسات کاملا متنی بسیار کم و در جلسات صوتی و ویدئویی، به ترتیب بیشتر است. در واقع، در صورتی که جلسه صرفا متنی باشد و در قسمت چت، افراد همه چت کنند طبعا حجم بسیار کمی مصرف می‌شود. البته این حالت بسیار بعید است زیرا اغلب هدف از استفاده از چنین سرویس‌هایی استفاده از دیگر قابلیت‌های آن مانند پخش زنده صوتی و تصویری، به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش، استفاده از تخته وایت‌برد، نمایش دادن اسلاید و دیگر موارد است.

در صورتی که جلسه صوتی باشد نیز نسبت به حالت جلسه تصویری، حجم مصرفی اینترنت کاربر کمتر خواهد بود. ولی در صورت استفاده از قابلیت‌های ویدئویی مانند پخش زنده ویدئویی، نمایش فیلم، به اشتراک ذاشتن صفحه دسکتاپ و دیگر موارد، طبعا حجم اینترنت بیشتری مصرف می‌شود. ولی، با توجه به اینکه مصرف اینترنت داخلی است میزان حجم مصرفی در مقایسه با سایر سرویس‌های خارجی مشابه کمتر خواهد بود.

این نکته نیز شایان توجه است که اسکای روم به صورت هوشمندانه و با توجه به سرعت اینترنت کاربر، کیفیت تصویر و صدا را کاهش می‌دهد تا ارتباط کاربر با اختلال کمتری مواجه شود. همین کاهش کیفیت نیز به نوبه خود موجب کاهش حجم مصرفی کاربر می‌شود.

بر اساس رای ۵۸۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
۳۴ دیدگاه برای «اسکای روم چیست؟ — راهنمای کامل برگزاری و شرکت در وبینار»

عالی

بسیار عالی

تشکر از شما

سلام تشکر بابت اطلاعتی خوبی که در این سایت قرار دادید.
سوال من این است که آیا مدیر اتاق می تواند میکروفن و دوربین کاربران رو بدون اینکه از آنها سوال کند وصل کند؟

سلام
با نصب نرم افزار اسکای روم یار (skyroom) میتونید براحتی کلاس های آنلاین اسکای روم رو شرکت کنید و حتی اونا رو ضبط کنید و برای دیگران هم به اشتراک بگذارید.

سلام و عرض ادب… بنده 2ساله ک ادوبی درس میدام.. الان اسکای روم نصب کردم. خیلی خوبه.. تنها مشکلم اینه ک جلسه کلاس را نمیتونم ظبط کنم برا شاگرادان غایب

سلام …متشکرم ..مطلب خوبی بود برای من مفید بود … چون در حال برنامه ریزی برای ایکار بودم .. امید وارم .. مورد استفاده ام قرار گیرد … نظر نهایی را پس از استفاده از اسکای روم .. وروشن شدن .. اشکالاتش برایم .. می تونم عنوان کنم ..
ممنون

برای ورود به وبینار باید هزینه پرداخت کرد

سلام اسکای روم خیلی خوبه فقط لطفاً پس زمینه رو عوض کنید طوسی خیلی دلگیره پس زمینه رو دلخواه بزارید ما خودمون انتخاب کنیم!

سلام
جدیدا یه نرم افزار اسکای روم یار اومده که میتونی باهاش پس زمینه رو تغییر بدی
از گوگل پلی، اسکای روم رو سرچ کن. اونجا میاد برای نصب

اگر بدون اینکه کاملا از روم خارج شویم همزمان از برنامه ی دیگری استفاده کنیم قابل رویت برای مدیر روم است؟!

با سلام ببخشید چگونه میتونم برنامه اسکای روم رو توی کامپیوترم نصب کنم امکانش هست راهنمایی ام کنید؟

سلام،بسیار مطالب مفید وسودمندی بود،وممنون از توضیحات خوبتون

سلام خستت نباشید
ببخشید اگر در اسکای روم بجز مدرس یک کاربر هم بخواهد کنفرانس بدهد این امکان را خواهد داشت ؟؟
یا اینکه اگر داره میشه فقط صوتی باشه و تصویری نباشه؟
ممنون میشم جوابم را بدید

ایا اسکای روم کلاس ها رو ذخیره هم میکنه تا دوماه بعد
یا اثری از کلاس باقی میمونه ؟

باسلام واحترام
با گوشی سامسونگ مدل j5 ساخت 2015 میشه از برنامه اسکای روم برای مقطع هفتم مدرسه استفاده کرد. باتشکر

سلام.آیا برنامه اسکای روم برای تدریس معلم در تب لت قابل نصب هست؟

سلام ببخشید تعداد افرادی که میتوانند داخل یک کلاس شرکت کنند حداکثر چقدره؟

با سلام؛

از همراهی شما با مجله فرادرس سپاس‌گزاریم. تعداد کاربرانی که به طور هم‌زمان می‌توانند در یک کلاس حضور داشته باشند، بستگی به سرویسی دارد که کاربر انتخاب کرده است. اسکای‌روم سرویس رایگان و سرویس‌هایی با تعرفه‌های گوناگون دارد که بسته به قیمت آن‌ها، تعداد کاربران هم‌زمان متغیر است. در سرویس رایگان و تا هنگام نگارش این مطلب، امکان حضور ۲۰ کاربر به صورت هم‌زمان وجود داشت. این در حالی است که در سرویس‌های غیر رایگان، امکان حضور تا ۳۰۰۰ نفر و بیشتر نیز وجود دارد. برای مشاهده این آمار به طور دقیق، مراجعه به وب‌سایت اسکای‌روم، قسمت تعرفه‌ها، پیشنهاد می‌شود.

پیروز، شاد و تندرست باشید.

آیا حضور افراد رو هم ثبت میکنه؟ برای حضور و غیاب

با سلام؛

از همراهی شما با مجله فرادرس سپاس‌گزاریم. پاسخ به این پرسش در حال کلی «بله» است. زیرا پس از ورود کاربران به روم (چه به عنوان مهمان و چه به عنوان کاربر عضو اسکای روم)، نام کاربری کاربران نمایش داده می‌شود و طبعا هر نام کاربری نماینده یک فرد در کانال است. بنابراین، بر اساس اسامی کاربری (به طور خاص در صورتی که توسط برگزار کننده رویداد فرمت خاصی برای نام کاربری اعضا تعیین شده باشد که امکان تمییز آن‌ها از یکدیگر را فراهم کند) امکان حضور و غیاب وجود دارد. از سوی دیگر، امکان چت کردن با کاربران و فراخوانی آن‌ها در میانه سخنرانی نیز وجود دارد و طبعا بدین صورت نیز امکان تشخیص اینکه فردی در رویداد حضور دارد یا خیر نیز وجود دارد. گاه حتما ممکن است سخنران میکروفون دیگر افراد حاضر را فعال کند تا صحبتی کنند و این کار نیز خود به تشخیص حضور یا عدم حضور کاربران کمک می‌کند

پیروز، شاد و تندرست باشید.

بسیار جامع و کامل و مفید

سلام‌ من در گوشی اندروید میخوام کلاسم رو تشکیل بدم ولی کاربران برام فعال نمیشه
میتونند پیام بدند ولی با اینکه ایکون کاربران رو فعال کردم فقط میتونند پیام بدند و باید سوالشون رو تایپ کنند چون ایکون کاربران فعال نمیشه تا من بهشون اجازه ی استفاده از میکروفون رو بدم.
علتش چیه؟؟
آیا در گوشی کاربران مشخص نمیشن؟

دقیقا منم مشکلم همین بود. برای این کار باید گوشی رو روی حالت افقی قرار بدید تا صفحه نمایش بچرخه تا قسمت کاربران رو نشون بده و بتونید به مهمان اجازه فعال کردن دوربین و وبکمشون رو بدید.

سلام کلاسای من و دوستام تو اسکایروم هس
واقعا عالیه و امکانت بی نظیری داره
دم سازنده ش گرم?

اسکای روم تا چند وب کم را هم زمان پشتیبانی میکند( یعنی حدود ۲۰ یا ۳۰ وبکم همزمان فعال باشند اسکای روم همچین قابلیتی دارد)

با سلام؛

از همراهی شما با مجله فرادرس سپاس‌گزاریم. در حال حاضر در بنا به آنچه در وب‌سایت اسکای‌روم اعلام شده، پشتیبانی تا سه ویدئو در این سرویس انجام می‌شود.

پیروز، شاد و تندرست باشید.

سپاس . عالی بود

عالی و بدرد خور

بسیا عالی بود تشکر از اموزش خوبتون?

با سلام
ببخشید اسکای روم برای من خیلی اینترنت میخوره در صورتی که هر ۱ ساعت ۶۰۰ مگ میخوره و واقعا اینترنت من خیلی کم میشه.
میتونید بگید مشکل از کجاست؟

سلام

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *