استاپ لیمیت چیست؟ – توضیح سفارش با حد ضرر به زبان ساده

۳۴۰۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
استاپ لیمیت چیست؟ – توضیح سفارش با حد ضرر به زبان ساده

برای این که بدانیم استاپ لیمیت چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد در ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که برای موفقیت در بازارهای مالی اولین قدم ایجاد استراتژی خاصی است تا بتوان به کمک آن ریسک معاملات را کاهش داد. در واقع حفظ سرمایه در بازارهای مالی از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که در بازارهای مالی فعالیت دارند همواره به‌دنبال پیدا کردن ابزارهایی برای کاهش ریسک در معاملات خود هستند. کارگزاری‌ها و صرافی‌هایی که خریداران را به فروشندگان ارتباط می‌دهند نیز به این نکته آگاهی دارند. بنابراین سعی می‌کنند همواره با ایجاد ابزارهایی به تریدرها برای کاهش ریسک در معاملات کمک کنند.

به‌منظور ایجاد امکانی برای تریدرها برای کاهش ریسک و کنترل بیشتر بر نحوه اجرای سفارشات، انواع مختلفی از سفارش‌گذاری‌ها در پلتفرم‌های معاملاتی به‌وجود آمده است. یکی از انواع سفارشاتی که در برخی از پلتفرم‌های معاملاتی وجود دارد سفارش «استاپ لیمیت» (Stop Limit) است که در این مطلب آن را توضیح می‌دهیم.

استاپ لیمیت چیست ؟

استاپ لیمیت ابزاری است که تریدرها از آن برای بیشینه کردن سود و کمینه کردن ضرر استفاده می‌کنند. استاپ لیمیت سفارشی واحد و مستقل است که از ترکیب دو نوع سفارش استاپ و لیمیت به‌وجود آمده است. با استفاده از سفارش استاپ لیمیت تریدرها کنترل بیشتری بر روی سفارشات خود دارند و از این نوع سفارش می‌توانند به‌عنوان بخشی از استراتژی کاهش ریسک استفاده کنند. با توجه به این‌که سفارش استاپ لیمیت از دو نوع سفارش استاپ و لیمیت تشکیل شده است بنابراین برای درک بهتر این سفارش باید سفارشات استاپ و لیمیت را توضیح دهیم.

سفارش استاپ چیست ؟

سفارش «استاپ» (Stop) که آن را «حد ضرر» (Stop Loss) و سفارش «استاپ مارکت» (Stop Market) نیز می‌گویند، نوعی از سفارش است که با رسیدن به قیمت استاپ به سفارش مارکت تبدیل می‌شود. بنابراین تریدرها برای جلوگیری از ضرر در معاملات از سفارش استاپ به‌عنوان استاپ لاس در معاملات خود استفاده می‌کنند. در سفارشات استاپ انجام سفارش تضمین می‌شود اما قیمت را تریدر تعیین نمی‌کند. در واقع سفارشات استاپ با بهترین قیمت موجود در مارکت انجام می‌شود.

استاپ لیمیت

سفارش لیمیت چیست ؟

در سفارش لیمیت تریدر قیمت خرید یا فروش سهام یا دارایی خود را تعیین می‌کند. سفارش لیمیت ساده‌ترین نوع سفارش‌گذاری است که در آن تریدر در قیمت موردنظر سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کند. تمامی سفارشات لیمیت در دفتر ثبت سفارش صرافی ثبت می‌شود و تنها زمانی که قیمت مارکت دارایی یا سهام به قیمت موردنظر برسد سفارش لیمیت انجام می‌شود.

برای مثال فرض کنید قیمت لحظه‌ای بیت کوین در زمان ثبت سفارش لیمیت 15 هزار دلار باشد. سرمایه‌گذار یا تریدر قصد دارد در قیمت 14 هزار دلار بیت کوین بخرد. بنابراین از سفارش لیمیت برای خرید بیت کوین در قیمت 14 هزار دلار استفاده می‌کند. تریدر سفارش لیمیت خرید بیت کوین خود را در قیمت 14 هزار دلار ثبت می‌کند. این سفارش لیمیت در دفتر سفارشات صرافی ثبت می شود و سفارش خرید در قیمت 14 هزار دلار یا بهتر از آن انجام می‌شود.

حال فرض کنید قیمت فعلی بیت کوین همان 15 هزار دلار است و شخصی که بیت کوین دارد می‌خواهد با استفاده از سفارش لیمیت، بیت کوین خود را در قیمت 16 هزار دلار بفروشد. در این حالت شخص مقدار بیت کوین موردنظر خود را که می‌خواهد در قیمت 16 هزار دلار بفروشد در سفارش لیمیت فروش در قیمت 16 هزار دلار ثبت می‌کند. این سفارش لیمیت فروش در دفتر سفارشات صرافی ثبت می‌شود و زمانی که قیمت بیت کوین به 16 هزار دلار برسد سفارش لیمیت فروش در قیمت 16 هزار دلار یا بهتر از آن انجام می‌شود.

اهمیت استاپ لیمیت چیست ؟

سفارش استاپ لیمیت مزایای دو نوع سفارش لیمیت و استاپ را با هم دارد. سفارش استاپ لیمیت با رسیدن به قیمت استاپ به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود. بنابراین تریدر می‌تواند بر روی قیمت فعال‌سازی سفارش لیمیت در صرافی کنترل داشته باشد از طرف دیگر تریدر از مزایای سفارش لیمیت نیز برخوردار است. سفارشات لیمیت تنها در محدوده معین قیمتی پر می‌شوند. بنابراین تریدر مطمئن است که سفارش در قیمت موردنظر انجام می‌شود.

فرق سفارش استاپ با استاپ لیمیت چیست ؟

سفارشات استاپ که به آن‌ها سفارشات استاپ مارکت نیز می‌گویند، هنگامی که به قیمت استاپ برسند فورا در بهترین قیمت موجود در مارکت اجرا می‌شوند. در سفارش استاپ قیمت را تریدر تعیین نمی‌کند ولی اجرای سفارش تضمین می‌شود. بنابراین سفارش استاپ را سفارش حد ضرر نیز می‌گویند. زمانی که سفارش استاپ به قیمت استاپ می‌رسد سفارش در بهترین قیمت مارکت انجام می‌شود.

در واقع سفارشات استاپ هنگامی که به قیمت استاپ برسند به سفارشات مارکت تبدیل می‌شوند. در حالی که سفارشات استاپ لیمیت زمانی که به قیمت استاپ برسند به سفارش لیمیت تبدیل می‌شوند و با توجه به محدوده تعیین شده در قیمت لیمیت پر می‌شوند.

فرق استاپ و استاپ لیمیت

حد ضرر با استفاده از استاپ لیمیت چیست ؟

حد ضرر را می‌توانید با استفاده از سفارش استاپ لیمیت نیز قرار دهید. برای این کار دو قیمت استاپ و قیمت لیمیت را باید مشخص کنید. سفارش شما هنگامی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد فعال می‌شود و سفارش تا قیمت لیمیت یا بهتر از آن پر می‌شود. نکته‌ای که در استفاده از استاپ لیمیت برای قرار دادن حد ضرر وجود دارد این است که ممکن است در ریزش ناگهانی قیمت به زیر قیمت لیمیت، سفارش پر نشود. بنابراین اگر قیمتی که سفارش پر می‌شود برای شما اهمیت ندارد و تنها می‌خواهید از معامله خارج شوید می‌توانید از سفارش استاپ مارکت استفاده کنید.

حد ضرر با سفارش استاپ مارکت

تریدرها با استفاده از سفارشات استاپ می‌توانند برای معاملات خود حد ضرر قرار دهند. در این حالت انجام سفارش در قیمت مارکت در زمانی که سفارش به قیمت استاپ برسد تضمین می‌شود. اما با توجه به این‌که تریدر تنها قیمت استاپ را تعیین می‌کند و قیمت پر شدن سفارش را تعیین نمی‌کند، بنابراین ممکن است در حالاتی که قیمت ریزش ناگهانی دارد سفارش استاپ لاس در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت استاپ پر شود. برای درک بهتر، این موضوع را در مثالی توضیح می‌دهیم.

برای مثال فرض کنید قیمت فعلی بیت کوین 12 هزار دلار است و محدوده قیمتی بین 11700 و 12000 محدوده حمایتی مهمی است. با توجه به اینکه تریدر احتمال می‌دهد قیمت با برخورد به این محدوده حمایتی به سمت قیمت‌های بالاتر برگشت کند بنابراین در قیمت 12 هزار دلار پوزیشن لانگ باز می‌کند و حد ضرر خود را در زیر محدوده حمایتی 11700 دلار قرار می‌دهد.

مثلا این تریدر می‌تواند حد ضرر خود را با استفاده از سفارش استاپ فروش در قیمت 11600 دلار قرار دهد. بازار رمزارزها نوسانات قیمتی زیادی دارد. از طرف دیگر زمانی که سفارش استاپ فعال می‌شود، حجم سفارش در قیمت لحظه‌ای موجود در مارکت پر می‌شود. بنابراین ممکن است سفارش استاپ که برای حد ضرر استفاده شده است در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت استاپ پر شود.

نکته‌ای که در هنگام قرار دادن استاپ لاس باید به آن توجه کنیم این است که نهنگ‌های بیت کوین در زمان‌هایی با ورود و خروج خود به بازار باعث نوسانات شدید قیمتی می‌شوند. بنابراین امکان دارد برخی از نهنگ‌ها در همین محدوده حمایتی با فروش گسترده باعث شوند که قیمت در مقطعی خاص ریزش کند و حد ضررهای موجود را فعال کند. نهنگ‌ها بعد از این‌کار دوباره ممکن است با خریدهای گسترده قیمت را بالا ببرند. بنابراین در قرار دادن استاپ لاس باید دقت کافی داشته باشیم و آن را در قیمت‌ مناسبی قرار دهیم.

 

نحوه عملکرد استاپ لیمیت

سفارش استاپ لیمیت از ویژگی‌های سفارش‌های لیمیت و استاپ استفاده می‌کند تا بتواند ابزاری مناسب برای کنترل ریسک در اختیار تریدرها قرار دهد. برای ثبت سفارش استاپ لیمیت تریدر باید دو قیمت را در این سفارش تعیین کند.

  • قیمت استاپ: سفارش استاپ لیمیت هنگامی که قیمت مارکت به قیمت استاپ می‌رسد به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود. تریدرها با تعیین قیمت استاپ در واقع قیمت فعال‌سازی سفارش لیمیت را مشخص می‌کنند.
  • قیمت لیمیت: قیمتی است که سفارش لیمیت در آن قیمت یا بهتر از آن سفارش را پر می‌کند. هنگامی که استاپ لیمیت به قیمت استاپ می‌رسد سفارش لیمیت فعال می‌شود و سفارش در قیمت لیمیت پر می‌شود.

تریدر در زمان معامله می‌تواند خرید و فروش خود را در قیمت لحظه‌ای بازار یا همان قیمت مارکت انجام دهد. اما در سفارش استاپ لیمیت تریدر شروطی را برای انجام سفارشات خود قرار می‌دهد. نحوه عملکرد سفارش استاپ لیمیت به این شکل است که سفارش لیمیت در زمانی که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد فعال می‌شود. در این حالت سفارش استاپ لیمیت به سفارش لیمیت تبدیل می‌شود و در قیمت لیمیت یا بهتر از آن پر می‌شود. در واقع در سفارش استاپ لیمیت تریدر از شرایطی برای کنترل بهتر ریسک در معاملات استفاده می‌کند.

سفارش‌های استاپ لیمیت چیست

شروط stop limit چیست ؟

سوال متداولی که وجود دارد این است که شروط استاپ لیمیت چیست. هنگامی که تریدری سفارش استاپ لیمیت را قرار می‌دهد در واقع شروطی را برای انجام سفارش تعیین می‌کند. اگر شرایط بازار مطابق این شروط باشد، سفارش انجام می‌شود. با توجه به این‌که ممکن است قیمت مارکت به قیمت استاپ نرسد بنابراین هیچ تضمینی برای انجام سفارش استاپ لیمیت وجود ندارد. در واقع شروط انجام سفارش استاپ لیمیت را دو قیمت استاپ و لیمیت تعیین می‌کنند.

بنابراین شرط فعال شدن سفارش لیمیت، رسیدن قیمت مارکت به قیمت استاپ است و زمانی که سفارش لیمیت نیز فعال شود این سفارش در محدوده قیمت لیمیت یا بهتر از آن پر می‌شود.

انواع سفارش استاپ لیمیت چیست ؟

سفارشات استاپ لیمیت را هم برای فروش و هم برای خرید می‌توان استفاده کرد. تریدرها با توجه به موقعیت‌هایی که در نمودار قیمت مشاهده می‌کنند می‌توانند با استفاده از این نوع سفارش در قیمت موردنظر خود سفارش لیمیت را فعال کنند. این سفارش لیمیت فعال شده در محدوده قیمت لیمیت سفارش موردنظر را پر می‌کند. در ادامه هر دو نوع سفارش خرید و فروش در استاپ لیمیت را توضیح می‌دهیم.

بای استاپ لیمیت چه معنایی دارد ؟

«استاپ لیمیت خرید» (Buy Stop Limit) در مواردی استفاده می‌‌شود که تریدر بخواهد خرید را هنگامی انجام دهد که از رسیدن قیمت به مقدار موردنظر مطمئن باشد. بنابراین در جواب استاپ لیمیت بای چیست می‌توان گفت به معنای استاپ لیمیت خرید است.

با تعیین قیمت استاپ و قیمت لیمیت تریدر محدوده قیمت خرید را مشخص می‌کند. قیمت استاپ در سفارش استاپ لیمیت قیمتی را نشان می‌دهد که با رسیدن به آن، سفارش لیمیت فعال و سفارش خرید در قیمت لیمیت انجام می‌شود. مشخص کردن قیمت لیمیت باعث می‌شود تا در قیمت‌های بالاتر از قیمت لیمیت سفارش پر نشود. قیمت استاپ بالاتر از قیمت مارکت است و قیمت لیمیت بالاترین قیمتی است که تریدر برای خرید می‌خواهد بپردازد.

برای مثال فرض کنید قیمت رمزارزی 50 دلار است. تحلیل‌ها نشان می‌دهند با توجه به اخبار خوبی که درباره این رمزارز آمده است، احتمال رشد بیشتر این رمزارز وجود دارد. تریدری برای استفاده از رشد قیمتی این رمزارز از سفارش استاپ لیمیت استفاده می‌کند و در 55 دلار قیمت استاپ و در ۶۰ دلار قیمت لیمیت را قرار می‌دهد. در این حالت هنگامی‌که قیمت رمزارز به 55 دلار برسد سفارش در محدوده قیمت لیمیت انجام می‌شود. به عبارتی دیگر با توجه به این‌که تریدر قیمت لیمیت را 60 دلار قرار داده است، در قیمت‌های بالاتر از 60 دلار سفارش پر نمی‌شود.

استاپ لیمیت فروش چیست ؟

تریدرهایی که قصد فروش دارایی یا سهام را در قیمتی مشخص دارند می‌توانند از این نوع سفارش استفاده کنند. برای این نوع سفارش فروشنده دو قیمت را مشخص می‌کند. یکی قیمت استاپ و دیگری قیمت لیمیت. قیمت استاپ در این نوع سفارش قیمتی است که در آن قیمت، سفارش لیمیت برای فروش فعال می‌شود. قیمت لیمیت نیز پایین‌ترین قیمتی است که فروشنده برای فروش قبول می‌کند.

تریدر با استفاده از استاپ لیمیت فروش محدوده‌ای را برای فروش تعیین می‌کند. برای مثال فرض کنید که قیمت رمزارزی 60 دلار است. تریدر می‌تواند قیمت استاپ را در قیمت 55 دلار قرار دهد. از طرف دیگر قیمت لیمیت را هم 53 دلار قرار می‌دهد. بنابراین در قیمت 55 دلار سفارش فعال می‌شود و این سفارش تا قیمت‌های بالاتر از قیمت 53 دلار می‌تواند پر شود. با توجه به این‌که قیمت لیمیت 53 دلار است، بنابراین در قیمت‌های پایین‌تر از این قیمت سفارش پر نمی‌شود.

سفارشات فروش

بزرگترین مزیت استفاده از سفارش استاپ لیمیت چیست ؟

هر یک از انواع سفارش‌گذاری‌هایی که در کارگزاری‌ها یا صرافی‌ها وجود دارد قابلیت و مزیتی خاص را در اختیار تریدر قرار می‌دهد. سفارش استاپ لیمیت نیز با توجه به این‌که از خصوصیات دو سفارش لیمیت و استاپ استفاده می‌کند، قابلیت‌های خوبی را در سفارش‌گذاری برای تریدر ایجاد می‌کند. اما به گفته برخی از تریدرها ممکن است مهم‌ترین مزیت آن در ایجاد امکانی برای فعال‌سازی خودکار سفارش لیمیت در قیمت موردنظر باشد.

تریدرهایی که نمی‌توانند به‌طور پیوسته تغییرات قیمت را در نمودار پیگیری کنند از سفارش استاپ لیمیت استفاده می‌کنند. با کمک این سفارش تریدرها می‌توانند سفارش خرید یا فروش خود را در قیمت‌های موردنظر به‌طور خودکار فعال کنند. برای مثال ممکن است تریدری با توجه به تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال به این نتیجه برسد که در صورت رسیدن قیمت مارکت به محدوده موردنظر، سفارش لیمیت خرید قرار دهد.

اما این تریدر نمی‌تواند همواره قیمت را رصد کند یا تمایل ندارد همواره برای رصد نمودار پشت سیستم باشد. بنابراین برای استفاده از موقعیت معاملاتی می‌تواند از سفارش استاپ لیمیت خرید برای ورود به پوزیشن معاملاتی موردنظر در شرایط قیمتی خاص استفاده کند.

معایب stop limit

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که معایب استاپ لیمیت چیست. همان‌طور که هر سفارشی می‌تواند قابلیت‌هایی را برای تریدرها ایجاد کند، ممکن است با ایجاد شرایطی خاص برخی از محدودیت‌ها را نیز برای تریدرها به‌وجود آورد. در ادامه برخی از معایب سفارش استاپ لیمیت را در فهرست زیر آورده‌ایم.

  • احتمال انجام نشدن سفارش: سفارش استاپ لیمیت تنها زمانی فعال می‌شود که قیمت مارکت به قیمت استاپ برسد. بنابراین در صورتی‌که قیمت مارکت به قیمت استاپ نرسد، سفارش انجام نمی‌شود.
  • احتمال پر نشدن قسمتی از سفارش: در سفارش استاپ لیمیت با رسیدن قیمت مارکت به قیمت استاپ، سفارش لیمیت فعال می‌شود. بنابراین ممکن است قسمتی از سفارش با میزان حجمی مشخص در قیمت لیمیت پر نشود.
  • عدم پشتیبانی برخی از صرافی‌ها: برخی از صرافی‌ها یا کارگزاری‌ها ممکن است از سفارش استاپ لیمیت پشتیبانی نکنند. بنابراین هنگامی که می‌خواهیم در معاملات خود از این نوع سفارش‌گذاری استفاده کنیم در ابتدا بهتر است انواع سفارشات موجود در صرافی یا کارگزاری را بررسی کنیم و سپس معاملات خود را در صرافی یا کارگزاری مربوطه انجام دهیم.

اموزش استاپ لیمیت در بایننس

در صرافی بایننس می‌توانید از سفارش استاپ لیمیت استفاده کنید. در ادامه با مثالی نحوه سفارش‌گذاری استاپ لیمیت را در صرافی بایننس توضیح می‌دهیم.

فرض کنید شما به تازگی 5 بیت کوین به مبلغ 31820.5 دلار خریده‌اید و احتمال می‌دهید که روند قیمت بیت کوین صعودی باشد. با توجه به این‌که می‌دانید ممکن است پیش‌بینی قیمتی شما درست نباشد بنابراین می‌خواهید با استفاده از سفارش استاپ لیمیت فروش از ضرر احتمالی این معامله کم کنید. با توجه به تحلیل نمودار قیمت متوجه می‌شوید که قیمت 31820 دلار سطح حمایتی مناسبی است. بنابراین برای زمانی که این حمایت شکسته می‌شود، می‌توانید سفارش استاپ لیمیت خود را کمی پایین‌تر از این سطح حمایتی قرار دهید. در این مثال سفارش استاپ لیمیت برای 5 بیت کوین با قیمت‌های 31790 دلار برای قیمت استاپ و 31700 دلار برای قیمت لیمیت تنظیم شده است. شما می‌توانید برای انجام سفارش استاپ لیمیت فروش مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد حساب کاربری خود شوید و به قسمت ترید بیت کوین بروید.
  • سپس همانند تصویر زیر بر روی گزینه Stop Limit کلیک کنید و قیمت استاپ، قیمت لیمیت و میزان بیت کوین برای فروش را مشخص کنید.
  • در نهایت گزینه فروش را کلیک کنید.
استاپ لیمیت در بایننس

استاپ لیمیت در فیوچرز

در بازار فیوچرز تریدرها با انجام معاملات لانگ و شورت از نوسانات بازار کسب سود می‌کنند. با معامله لانگ تریدرها قراردادهای آتی را خریداری می‌کنند. این تریدرها پیش‌بینی می‌کنند که ارزش این قراردادها در آینده افزایش پیدا می‌کند. در حالت عکس تریدرهایی که انتظار روندی نزولی را برای قراردادهای آتی دارند با معاملات شورت آن‌ها را می‌فروشند. در معاملات فیوچرز نیز می‌توان از سفارش استاپ لیمیت استفاده کرد. در ادامه نحوه انجام سفارش‌های استاپ لیمیت فیوچرز را در صرافی‌های بایننس، کوکوین و کوینکس شرح می‌دهیم.

استاپ لیمیت در فیوچرز بایننس

تریدرها در صرافی بایننس می‌توانند از سفارش استاپ لیمیت در بازار فیوچرز استفاده کنند. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد حساب بایننس خود شوید و به قسمت فیوچرز بروید. سپس در پلتفرم معاملاتی در قسمت راست صفحه از میان انواع سفارشات موجود، سفارش Stop Limit را انتخاب کنید.
استاپ لیمیت فیوچرز چیست
  • در این مرحله قیمت‌های استاپ و لیمیت را وارد کنید (مستطیل زرد در تصویر)
استاپ لیمیت بایننس چیست
  • با توجه به این‌که می‌خواهید معامله لانگ یا معامله شورت انجام دهید می‌توانید گزینه‌های مربوطه را انتخاب کنید.
سفارش استاپ لیمیت

stop limit در فیوچرز کوینکس

در صرافی کوینکس نیز تریدرها می‌توانند از سفارشات استاپ لیمیت برای پوزیشن‌‌های لانگ و شورت استفاده کنند. در ادامه با مثالی از معاملات رمزارز «آدا» (ADA)، نحوه سفارش استاپ لیمیت را برای پوزیشن‌های لانگ و شورت در صرافی کوینکس توضیح می‌دهیم.

 پوزیشن لانگ

برای استفاده از سفارش استاپ لیمیت در پوزیشن‌های لانگ در صرافی کوینکس می‌توانید بعد از ورود به حساب کاربری خود در صرافی کوینکس به قسمت فیوچرز بروید و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در قسمت مربوط به ثبت سفارش نوع سفارش Stop Limit را انتخاب کنید (شماره ۱ در تصویر).
  2. در این قسمت نوع قیمت استاپ را Latest Price انتخاب کنید (شماره ۲ در تصویر).
  3. قیمت استاپ را تعیین کنید (شماره ۳ در تصویر).
  4. قیمت لیمیت را مشخص کنید (شماره ۴ در تصویر).
  5. مقدار خرید رمزارز موردنظر را مشخص کنید (شماره ۵ در تصویر).
  6. با انتخاب گزینه «خرید» (Buy)، سفارش خود را تکمیل کنید (شماره ۶ در تصویر).
لانگ کوینکس

 پوزیشن شورت

برای استفاده از سفارش استاپ لیمیت در پوزیشن‌های شورت در صرافی کوینکس می‌توانید بعد از ورود به حساب کاربری خود در صرافی کوینکس به قسمت فیوچرز بروید و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در قسمت مربوط به ثبت سفارش نوع سفارش Stop Limit را انتخاب کنید (شماره ۱ در تصویر).
  2. در این قسمت نوع قیمت استاپ را Latest Price انتخاب کنید (شماره ۲ در تصویر).
  3. قیمت استاپ را تعیین کنید (شماره ۳ در تصویر).
  4. قیمت لیمیت را مشخص کنید (شماره ۴ در تصویر).
  5. مقدار فروش رمزارز موردنظر را مشخص کنید (شماره ۵ در تصویر).
  6. با انتخاب گزینه «فروش» (Sell)، سفارش خود را تکمیل کنید (شماره ۶ در تصویر).
سفارش استاپ لیمیت کوینکس

stop limit در فیوچرز کوکوین

برای استفاده از سفارش استاپ لیمیت در معاملات فیوچرز صرافی کوکوین مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود در این صرافی شوید. سپس به بخش فیوچرز صرافی بروید.
  • در قسمت مربوط به ثبت سفارشات، گزینه Stop را انتخاب کنید.
سفارشات استاپ لیمیت در کوکوین
  • در قسمت‌های مربوطه قیمت‌های استاپ و لیمیت را مشخص کنید. سپس مقدار سفارش را در قسمت مربوطه تعیین کنید. در انتها بر حسب نوع پوزیشن خود یکی از گزینه‌های خرید یا فروش را انتخاب کنید.
فیوچرز کوکوین

جمع بندی

تریدرها با استفاده از انواع سفارش‌گذاری‌هایی که در صرافی‌ها وجود دارند می‌توانند کنترل بهتر و بیشتری بر روی سفارشات خود داشته باشند. استاپ لیمیت یکی از سفارش‌هایی است که تریدرها در انجام معاملات خود در صرافی‌ها از آن استفاده می‌کنند. با توجه به این‌که سفارش استاپ لیمیت از ویژگی‌های هر یک از سفارش‌های استاپ و لیمیت استفاده می‌کند بنابراین برای توضیح آن در ابتدا سفارش‌های استاپ و لیمیت را توضیح دادیم. سپس اهمیت سفارش استاپ لیمیت و فرق بین سفارش استاپ و استاپ لیمیت را بیان کردیم. در ادامه نیز حد ضرر با استاپ لیمیت و نحوه عملکرد آن را شرح دادیم. انواع سفارش استاپ لیمیت شامل استاپ لیمیت خرید و فروش و معایب آن‌ها را بیان کردیم و برای آشنایی بهتر با نحوه کار با این سفارشات در صرافی‌ها در ادامه به آموزش استاپ لیمیت در بایننس پرداختیم. در انتها نیز نحوه استفاده از استاپ لیمیت را در قسمت فیوچرز صرافی‌های بایننس و کوینکس و کوکوین توضیح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش ترید ارزهای دیجیتال — از صفر تا صد» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CFIBINANCECOINEX
۱ دیدگاه برای «استاپ لیمیت چیست؟ – توضیح سفارش با حد ضرر به زبان ساده»

بسیار عالی و آموزنده بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *