بازه زمانی مناسب برای ارتقا سطح زبان انگلیسی

۳۲۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
بازه زمانی مناسب برای ارتقا سطح زبان انگلیسی
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

سوال بسیاری از زبان آموزان و داوطلبین آزمون‌های بین‌المللی این است که بازه زمانی مناسب برای افزایش سطح زبان انگلیسی چه مدت است. ابتدا اینکه باید منظور از افزایش سطح را تعیین کرد. این موضوع در نظر خیلی از زبان آموزان و همچنین موسسات زبان نسبی است به طوری که حتی تعیین سطح فرضا متوسط (Intermediate) در موسسات مختلف با هم فرق میکند و اختلاف فاحشی دارد.

پس لازم است که یک محک و معیار ثابت برای ارتقا زبانی وجود داشته باشد. آزمون‌های بین المللی مختلفی در این زمینه وجود دارد و دقیق‌ترین سنجش به اعتراف بسیاری توسط آزمون آیلتس (IELTS) انجام می‌گیرد. البته آزمون تافل (TOEFL iBT) هم در در جایگاه دوم سنجش نسبتا دقیقی از میزان توانایی افراد به دست می‌دهد.

سطح مقدماتی و کافی (Elementary)

این سطحی است که بسیاری از زبان آموزان در ایران خواهان رسیدن به این سطح هستند، البته در اینجا منظور از مبتدی بر اساس آزمون آیلتس در نظر گرفته شده است که حدودا سطح نمره 5 از 9 به حساب می‌آید. خیلی از افرادی که انگلیسی را برای مسافرت و مقاصد توریستی نیاز دارند این سطح هدف آن‌ها است و همه نیازهازیشان را رفع می‌کند.

رسیدن به این سطح از سطح صفر یا به عبارتی سطحی که داوطلب حتی حروف را هم نمی‌شناسد حدودا 9 ماه مطالعه پیوسته به صورت خودخوان یا حضور در کلاس‌های گروهی را می‌طلبد. به منظور دستیابی به این سطح یادگیری، تنها 2000 واژه پرکاربرد زبان انگلیسی کفایت می‌کند.

سطح استقلال کامل (Intermediate)

این سطح معادل نمره 6 آیلتس محسوب شده و همه نیازهای اساسی زبان آموزان برای کار و زندگی را پوشش می‌دهد و افراد برای رفع نیازهای آموزشی، خرید، زندگی (به استثنا جنبه‌های فرهنگی) مشکل اساسی در درک مخاطب و انتقال منظور خود (هرچند به سختی) نخواهند داشت.

رسیدن به این سطح حدودا یک سال زمان می‌برد و پس از یادگیری حدودا 4000 لغت امکان‌پذیر است. جالب است بدانید که سطح متوسطه بر اساس سنجش استاندارد جهانی آیلتس در ایران در حدود سطح پیشرفته (Advanced) در نظر گرفته می‌شود.

سطح پیشرفته (Advanced)

این مقطع هدف خیلی از زبان آموزان متقاضی مهاجرت است به ویژه کسانی که خواهان مهاجرت تحصیلی هستند. سطح پیشرفته نمره 7 آیلتس است و برای کسی که از سطح صفر شروع میکند حدودا 2 سال مطالعه مداوم به همراه کلاس گروهی زمان خواهد برد؛ این امر یک واقعیت است.

مطالعه حداقل 2 سال برای زبان آموزان الزامی است و برای برخی افراد حتی تا 4 سال نیز زمان می‌برد. افرادی که خواهان رسیدن به سطح پیشرفته هستد حتما لازم است که در کلاسهای تدریس خصوصی آیلتس در تهران و یا شهرهای بزرگ دیگر توسط مدرسین معروف و شناخته شده شرکت نمایند.

سطح فوق پیشرفته (Super Advanced)

این سطح معادل نمره 8.5 تا 9 آیلتس محسوب می‌شود و نمرات کمتر سطح پیشرفته محسوب می‌گردند. برای رسیدن به این سطح به حداقل 16000 لغت نیاز است. رسیدن به این سطح تنها به صورت خودخوان و تنها برای داوطلبینی که حداقل سطح پیشرفته هستند امکان پذیر است. منابع رسمی توسط کمبریج برای این سطح ارائه نشده است و تنها به خواندن منابع مختلف اینترنتی و روزنامه‌های تراز اول جهانی ارتقا سطح تا این حد امکان پذیر است.

توسط برخی دوره‌های آنلاین آموزش زبان می‌توان به صورت خودخوان فرآیند یادگیری را کوتاه‌تر کرد.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *