ارائه خدمات تست کرونا در کنار مشاوره پزشکی در سامانه رسا

۴۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
ارائه خدمات تست کرونا در کنار مشاوره پزشکی در سامانه رسا
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

یکی از چالش‌های بزرگی که همواره برای بیماران و پزشکان وجود داشته امکان ارتباط غیر حضوری پزشک و بیمار بوده است. گاهی اوقات ما علائمی از بیماری را در خود مشاهده می‌کنیم و می‌خواهیم از سلامت خود مطمئن شویم اما امکان مراجعه حضوری به پزشکمان را نداریم، از طرفی نیز پزشک شماره همراه شخصی خود را نمی‌تواند در اختیار بیمار قرار بدهد. اینجاست که نیاز به وجود راهی مطمئن برای ارتباط بین بیمار با پزشک خود احساس می‌شود.

سامانه رسا در سال 1395، با هم‌فکری تعدادی از دانشجویان برتر دانشگاه‌ دانشگاه تهران ایجاد شد. دغدغه اولیه ایجاد راه ارتباطی آسان و امن بین پزشک و بیمار بود و حالا با گذشت زمان خدمات دیگری نیز توسط این سامانه ارائه می‌شود. سامانه رسا در حال حاضر با بیش از 700 پزشک متخصص همکاری دارد و در حال افزایش تعداد پزشکان خود است تا پزشک مورد نظر شما نیز در این سامانه حضور داشته باشد.

 

تمرکز اولیه سامانه رسا بر مشاوره تلفنی روانشناسی بود و در این راستا از کمک بهترین روانشناسان بهره‌مند شد. اما در حال حاضر در مورد تمام بیماری‌ها و تخصص‌های پزشکی امکان مشاوره تلفنی وجود دارد. از هر کجایی هستید می‌توانید به‌راحتی پزشک مورد نظر خود را انتخاب کرده و با او صحبت کنید. همچنین امکان ارسال تصاویر و مدارک پزشکی نیز برای شما فراهم شده تا راحت‌تر بتوانید پزشک را در جریان مشکل خود قرار دهید.

برای تماس با مشاور تلفنی کافیست در سایت یا اپلیکیشن رسا به صورت رایگان ثبت نام کنید یا با شماره‌‌ی ‎۰۲۱-74471111 تماس بگیرید. پس از آن با انتخاب پزشک مورد نظر خود با ایشان تماس گرفته و صحبت کنید. پشتیبانی سامانه رسا به صورت 24 ساعته همراه شماست تا در صورتی که موفق به تماس با پزشک نشدید، مجدد تماس شما را با همان پزشک برقرار کند یا پزشک متخصص دیگری را به شما معرفی نماید.

یکی از خدمات اصلی سامانه رسا امکان مشاوره با پزشکان در زمینه بیماری کروناست. از زمان شیوع بیماری با توجه به ضرورت حفظ قرنطینه و عدم تردد در مکان‌های شلوغ، رسا بر آن شد تا در این راستا به هموطنان خود کمک کرده و لذا خدمات مشاوره کرونا را به سایر خدمات خود افزود. در حال حاضر امکان انجام تست کرونا در منزل نیز توسط سامانه فراهم شده است. شما بدون نیاز به خروج از منزل و مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی، که خود این‌کار باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری می‌شود، می‌توانید با مراجعه به سایت یا تماس با پشتیبانی سامانه رسا، تست کرونای مورد نظر خود را انتخاب نموده و وقت تست را رزرو نمایید.

در حال حاضر سامانه رسا در زمینه تست کرونا با متخصصان بیمارستان‌های میلاد، مهراد و آزمایشگاه ظفر همکاری می‌کند و پس از رزرو تست، متخصصین در منزل شما حضور یافته و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند و نتیجه تست در سریعترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دو نوع تست تشخیصی کرونا تست‌های آنتی بادی و تست PCR هستند که در اینجا به اختصار در موردشان توضیحاتی داده شده است:

تست آنتی بادی: این تست به منظور تشخیص این‌که بدن شما اخیرا با ویروس درگیر بوده یا خیر انجام می‌شود. این تست از طریق دریافت خون انجام می‌گیرد و چنانچه نتیجه آن مثبت باشد، احتمالا فرد مبتلا به بیماری شده و ناقل بیماری است.

تست PCR: تست پی سی آر با نمونه گیری از طریق سواب‌هایی که از مخاط شما نمونه برداری می‌کنند انجام می‌گیرد. تست پی سی آر در حال حاضر دقت بسیار بالایی در تشخیص ابتلا به ویروس دارد.

در صورتی که نتیجه آزمایشات شما مثبت بود و علائم شدیدی را تجربه نمی‌کردید، می‌توانید با استراحت کافی و قرنطینه شدن در منزل دوران نقاهت خود را سپری کنید، چرا که بیشتر افراد بیماری را با علائمی خفیف از سر می‌گذرانند و نیازی به مراجعه به بیمارستان و بستری شدن ندارند.

معمولا علائم مشاهده شده در رابطه با بیماری کرونا به شکل زیر گزارش می‌شوند:

  • تب شدید
  • تنگی و مشکل تنفس
  • گلودرد
  • کوفتگی و درد بدن
  • سرفه‌های خشک

با شروع فصل سرما ممکن است علائم کرونا بسیار نزدیک به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا باشد و تشخیص آن اندکی دشوارتر از قبل می‌شود. لذا در صورت مشاهده هرگونه علامتی از بیماری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

سامانه رسا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به راحتی از هر کجایی که هستید بتوانید به بهترین متخصصین دسترسی داشته باشید و مشورت‌های لازم را در زمینه بیماری‌ها، علائم و درمان از آن‌ها دریافت کنید. فرقی ندارد شما در کجای ایران ساکن هستید، تنها با شماره‌گیری شماره تماس‌های سامانه یا از طریق سایت در هر زمانی از روز می‌توانید با پزشک متخصص صحبت کنید. علاوه بر این تماس شما کاملا ناشناس و امن برقرار شده و شما به‌راحتی می‌توانید در زمینه‌های مختلف از پزشکان مشورت بگیرید.

برای مراجعه به سایت رسا به آدرس اینترنتی Resaa.net مراجعه کنید. همچنین برای مطالعه بیشتر در زمینه بیماری‌ها و روش‌های جدید درمان می‌توانید از مجله سلامتی سامانه رسا دیدن کنید.

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *