ادیت عکس آنلاین با نگارین — از صفر تا صد + فیلم آموزشی رایگان

۵۴۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ادیت عکس آنلاین با نگارین — از صفر تا صد + فیلم آموزشی رایگان

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید اندازه تصویری را تغییر دهید یا آن را پیش از ارسال، ویرایش کنید. اگر بخواهید در وب‌سایت‌های خدماتی ثبت‌نام کنید، به احتمال زیاد باید پیش از ارسال اسکن مدارک، آن‌ها را ویرایش کنید. اگر تولیدکننده محتوا هم باشید، روزانه عکس‌های مختلفی را ویرایش و در محتوای خود آپلود می‌کنید. بنابراین، با داشتن ابزاری آنلاین و سریع، این کار با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. در مطالب قبلی مجله فرادرس با نحوه ادیت عکس پرتره با لایت روم آشنا شدیم اما در این مطلب، نحوه ادیت عکس آنلاین را با سرویس نگارین بررسی می‌کنیم.

سرویس نگارین چیست ؟

نگارین وب‌سایتی برای ویرایش آنلاین عکس‌های شماست. در حقیقت، به‌جای این‌که برای انجام برخی ویرایش‌های ساده عکس، مجبور به نصب برنامه‌های سنگینی مانند فتوشاپ و لایت‌روم باشید، می‌توانید تمامی این فرایندها را به نگارین بسپارید. اما در ادامه، نحوه ادیت عکس آنلاین با نگارین بررسی می‌شود.

ادیت عکس آنلاین با نگارین

برای ادیت عکس آنلاین، باید ابتدا به وب‌سایت نگارین وارد شوید. لینک وب‌سایت در زیر آورده شده است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با استفاده از نگارین، ویرایش‌های مختلفی روی عکس اعمال می‌شود که در زیر، توضیح مختصری آورده شده است.

ادیت عکس آنلاین

ابزارهای ویرایش عکس با نگارین در فهرست زیر آورده شده‌اند.

  • حاشیه‌گذاری: برای کادربندی مناسب عکس‌ها
  • برش: برش پیشرفته‌تر به‌ویژه برای اینستاگرام
  • چیدمان: ویرایش‌های ساده‌ای مانند چرخش و برش عکس
  • فیلتر رنگ: ایجاد فیلترهای رنگی مختلف
  • حاشیه‌یاب: تشخیص مرز بین اشیای مختلف در تصویر
  • صفات رنگی: اصلاح رنگ تصویر و اضافه کردن افکت‌های تار
  • ارزیابی کنتراست: برای بررسی رنگ متن و پس‌زمینه در طراحی گرافیک

حاشیه گذاری

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از عکس‌های مختلفی در پروفایل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید اما این عکس‌ها کادر مناسبی نداشته باشند. به کمک ابزار «حاشیه‌گذاری» نگارین، این کار امکان‌پذیر خواهد بود.

برای مثال، با کلیک روی دکمه «انتخاب تصویر»، تصویر خود را آپلود می‌کنیم که در مرحله اول، مانند تصویر زیر است.

ادیت عکس آنلاین

در مرحله بعد، با استفاده از دستگیره‌های اطراف حاشیه، تصویر را کوچک‌تر و به محل موردنظر خودمان منتقل می‌کنیم. نمونه‌ای از این فرایند را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. همان‌طور که مشخص است، از تصویر سمت چپ می‌توانیم برای پروفایل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

ادیت عکس آنلاین

اما گاهی اوقات، عکس پرتره مناسبی دارید اما باید نوشته مناسبی هم در زیر عکس به آن اضافه کنید. برای نمونه شاید بخواهید رده شغلی و بخش سازمانی هریک از همکاران را در داخل عکس پرتره بنویسید. در این صورت می‌توانید از کادر پایینی و در بخش «نوشته روی عکس»، متن موردنظر خود را بنویسید و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید. نمونه‌ای از این تنظیمات و تصویر نهایی را در زیر مشاهده می‌کنید. اگر قصد داشته باشید متن انگلیسی بنویسید، از دکمه «چپ به راست» کمک بگیرید.

ادیت عکس پروفایل آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr101/fvazngr101_margin-around-the-image-with-negarin-online-tool.mp4

برش

صفحه پروفایل اینستاگرام، محل مناسبی برای انجام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ و بهبود کسب‌وکار است چراکه مشتریان مختلف با مراجعه به پروفایل و بررسی محصولات یا خدمات، اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند. ابزار برش نگارین برای چنین فعالیت‌هایی بسیار مناسب است. کافی‌ست چندین عکس از محصولات خود را کنار هم داشته باشید تا به هدف موردنظر خود برسید. البته با کمی خلاقیت،‌ کاربردهای بیشتری را نیز می‌توان برای این ابزار در نظر گرفت.

در تصویر زیر، عکسی را انتخاب و تعداد عکس خروجی را هم در سمت چپ مشخص کرده‌ایم به گونه‌ای که برش نهایی عکس‌ها، بدون فاصله از یکدیگر و به شکل مربعی انجام بگیرد.

برش عکس مربعی

خروجی نهایی مانند تصویر زیر است. هریک از این تصویرها را می‌توانید ذخیره کنید و با ترتیبِ نشان داده شده در زیر، آن‌ها را پروفایل اینستاگرام نمایش دهید. علاوه بر این، کپشن مناسبی را هم برای هریک از این تصویرها در نظر بگیرید تا بیشترین استفاده را از قابلیت‌های اینستاگرام داشته باشید.

ادیت عکس آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr102/fvazngr102_Image-cropping-with-negarin-online-tool.mp4

چیدمان

در این بخش، ابزارهای بسیار ساده‌ای در اختیار شما قرار دارند تا چرخش تصویر را در کنترل خود داشته باشید. از این ابزار به‌ویژه برای تغییر تصویر آینه‌ای عکس‌های سلفی نیز می‌توان استفاده کرد.

ادیت عکس آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr103/fvazngr103_image-layout-with-negarin-online-tool.mp4

فیلتر رنگ

در تصویر زیر می‌بینید که ابزار فیلتر رنگ نگارین شامل فیلترهای متعددی است و با حرکت ماوس به سمت چپ و راست، فیلترهای مختلف عکس را مشاهده می‌کنید که امکان دانلود جداگانه هریک وجود دارد. علاوه بر این، با انتخاب «نسبت ابعاد» مناسب، می‌توانید بخشی از تصویر را جدا و با فیلتر موردنظر خود ذخیره کنید.

ادیت عکس آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr104/fvazngr104_color-filter-on-images-with-negarin-online-tool.mp4

صفات رنگی

از جمله ابزارهایی که برای ادیت عکس آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، تغییر صفات رنگی است. صفاتی به مثل روشنایی و کنتراست تصویر ازجمله این تنظیمات به شمار می‌آیند. برای نمونه، در تصویر زیر، عکس سمت چپ، حاصل تغییرات صفات رنگی است و مقدار تغییرات نیز در تصویر نشان داده شده است.

ادیت عکس آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr105/fvazngr105_editing-the-color-attributes-of-the-image-with-negarin-online-tool.mp4

حاشیه یاب

کاربرانی که با «پردازش تصویر» (Image Processing) آشنایی داشته باشند، با کاربردهای «تشخیص لبه» (Edge Detection) یا همان حاشیه‌یابی آشنا هستند. الگوریتم Sobel ازجمله الگوریتم‌هایی است که برای حاشیه‌یابی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با این ابزار، عمل حاشیه‌یابی تصویر به‌راحتی انجام می‌گیرد. نمونه‌ای از این کار در تصویر زیر آورده شده است.

ادیت عکس آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr106/fvazngr106_image-annotation-with-negarin-online-tool.mp4

ارزیابی کنتراست

این ابزار شاید بیشتر برای طراحان گرافیک مناسب باشد. ازجمله دغدغه‌های طراحان گرافیک، به‌ویژه در طراحی بنرهای تبلیغاتی و محصولاتی مانند بروشور و کاور آلبوم‌ها این است که متن موجود در محصول، با رنگ پس‌زمینه همخوانی داشته مهم‌تر از آن، خوانایی مناسبی هم داشته باشد. این ابزار البته چیزی بیشتر از ادیت عکس آنلاین را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در تصویر زیر، نمونه‌ای از رنگ پس‌زمینه و رنگ متن نشان داده شده است. در این تصویر می‌بینم که رنگ متن، خوانایی مناسبی در ترکیب با رنگ پس‌زمینه ندارد.

ادیت عکس آنلاین

در ادامه،‌ می‌بینید که با تغییر رنگ متن، این رنگ هم برای متن‌های کوچک و هم برای متن‌های بزرگ، خوانایی مناسبی دارد.

ادیت عکس آنلاین

https://amoozakdl.faradars.org/dl/amoozak/fvazngr107/fvazngr107_image-contrast-assessment-with-negarin-online-tool.mp4

جمع‌بندی ادیت عکس آنلاین با نگارین

در این مطلب با لزوم کار با ابزارهای ادیت عکس آنلاین آشنا شدیم و یاد گرفتیم که ادیت عکس آنلاین را چطور با ابزارهای نگارین انجام دهیم. این ابزارها به‌ویژه برای افرادی مناسب است که قصد نصب نرم‌افزارهای قدرتمند و سنگین را روی لپ‌تاپ، تبلت و موبایل خود ندارند و می‌خواهند با ساده‌ترین روش، عکس‌های خود را ویرایش کنند. در نهایت برای دسترسی بهتر این ابزارها کافی‌ست آدرس مربوط به وب‌سایت نگارین را در دستگاه خود ذخیره و نشان (بوک‌مارک) کنید.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
مجله فرادرس
۲ دیدگاه برای «ادیت عکس آنلاین با نگارین — از صفر تا صد + فیلم آموزشی رایگان»

سلام این سایت را سرچ کردم نبود

با سلام؛‌

لینک وب‌سایت در داخل متن قرار داده شده است. همچنین، می‌توانید از این لینک برای دسترسی به وب‌سایت استفاده کنید.

با تشکر از همراهی شما با مجله فرادرس

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *