۴۵ ابزار مارکتینگ که نیاز دارید — فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

۱۴۳۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۷ دقیقه
۴۵ ابزار مارکتینگ که نیاز دارید — فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

داشتن مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری برای مدیریت داده‌، محتوا و دیجیتال مارکتینگ ضروری است. ابزار مارکتینگ به شما اطلاعاتی درباره سفر مشتری، پرسوناها، نرخ تبدیل و بسیاری موارد دیگر می‌دهد تا بتوانید با تصمیم‌گیری و اقدام صحیح از رقبا پیشی بگیرید. علاوه بر ابزارهای تحلیلی، بسیاری ابزارهای دیگر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و طراحی گرافیکی وجود دارند که به موفقیت کسب و کار کمک می‌کنند. این مطلب به ابزار مارکتینگ اختصاص دارد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تحلیلی، گرافیکی، محتوا و سئو را در آن شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

تعریف دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می‌گویند، به تمام فعالیت‌های بازاریابی اشاره دارد که در اینترنت انجام می‌گیرد. کسب‌ و کارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جست‌وجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی استفاده می‌کنند. بنابراین بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها به منظور آگاهی از برند ضروری است. داشتن وب‌سایت یا حداقل حضور در شبکه‌های اجتماعی در این فضای رقابتی، برای برندها الزامی است.

برای پیاده‌سازی و حداکثر بهره‌برداری از دیجیتال مارکتینگ، باید ابزارهای آن را بشناسید و برای تحلیل، ایجاد و سنجش کمپین‌های تبلیغاتی از آن‌ها بهره ببرید. دسته‌بندی ابزارهای مارکتینگ مورد نیاز برای هر کسب وکار در زیر فهرست شده است.

  • ابزارهای SEO
  • ابزارهای تبلیغاتی
  • ابزارهای بازاریابی ایمیلی
  • ابزارهای بازاریابی محتوا
  • ابزارهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • ابزارهای گرافیکی
  • ابزارهای طراحی صفحه فرود
  • ابزارهای UX و بینش صفحه

برای آشنایی بیشتر با تعریف دیجیتال مارکتینگ، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

ابزارهای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو

ابزارهای رایگان و پولی بسیاری برای بهبود سئوی وب‌سایت وجود دارد. تکنیک‌های سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال اهمیت بسیاری دارد.

در مجموع 5 دسته ابزار برای سئو وجود دارد که در زیر فهرست شده‌اند.

کسب و کارها باید تمام جنبه‌های سئو را درنظر بگیرند و ابزارهای مناسبی برای بهینه‌سازی و هدف‌گذاری در اختیار داشته باشند. در ادامه برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو، ابزارهای کاربردی را معرفی می‌کنیم.

ابزارهای تحلیلی

رقابت در فضای دیجیتال هر لحظه در حال شدن گرفتن است و این موضوع به خصوص برای کسب و کارهای نوپا دلهره‌آور است. به این منظور، در ادامه ابزارهای تحلیلی برای سئو وب‌سایت را مطرح می‌کنیم.

۱. Google Analytics

گوگل آنالیتیکس در حوزه سئو گزارشات مفیدی را به کسب و کارها ارائه می‌دهد. خلاصه‌ای از مهم‌ترین گزارشات گوگل آنالیتیکس در ادامه آمده است.

گوگل آنالیتیکس
  1. نمای کلی مخاطبان: می‌توان گفت این گزارش مفیدترین گزارش در گوگل آنالیتیکس است، چراکه نمای کلی از مخاطبانی می‌دهد که به سمت وب‌سایت هدایت می‌شوند.
  2. جمعیت‌شناسی: داده‌های جمعیتی بسیار مفید هستند زیرا این امکان را فراهم می‌کنند که مخاطبان را گروه‌بندی کنیم و با ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی ‌شده، احتمال تبدیل شدن آن‌ها را افزایش دهیم.
  3. نمای کلی «Acquisition»: از این گزارش می‌توان برای بررسی روندهای عمومی وب‌سایت، بهره برد. با استفاده از این گزارش متوجه می‌شوید ترافیک از کجا می‌آید و به چه میزان کاهش یا افزایش داشته است. همچنین صفحه‌های فرود برتر وب‌سایت از طریق این گزارش مشخص می‌شوند.
  4. Source/Medium: هدف اصلی سئو، افزایش ترافیک است. این گزارش زیرمجموعه‌ای از «Acquisition» است. برای دریافت گزارش «Source/Medium» روی گزینه «All Traffic» کلیک کنید و سپس با کلیک بر روی «Source/Medium» گزارشی در مورد منابع ترافیک دریافت خواهید کرد که در آن نرخ پرش، مدت زمان سپری شده در صفحه و غیره مشخص شده است.
  5. صفحات فرود: با استفاده از این گزارش متوجه می‌شوید کاربران بیشتر با چه صفحاتی از وب‌سایت تعامل داشته‌اند و از نرخ پرش، درصد نشست‌های جدید و درصد کاربران جدید مطلع می‌شوید.
  6. کانال‌ها: آمار جذب کاربر از طریق کانال‌های مختلف، یکی دیگر از گزارشات کاربردی گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از گزارش کانال‌ها، متوجه می‌شوید ترافیک شما از کجا به سمت وب‌سایت هدایت شده است.
  7. نمای کلی موبایل: این گزارش برای درک میزان بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای تلفن‌های هوشمند کاربرد دارد و با استفاده از آن متوجه می‌شوید در چه صفحاتی باید بهینه‌سازی انجام دهید. در بدترین حالت اگر وب‌سایت شما با موبایل سازگار نباشد، گوگل ممکن است با بدتر کردن رتبه، شما را جریمه کند.

لینک ابزار Google Analytics: «+»

۲. Hotjar

پلتفرم Hotjar از اقدامات و رفتار بازدیدکنندگان وب‌سایت شما گزارشی بصری به صورت زنده، ارائه می‌دهد. همچنین از طریق نقشه‌های گرمایی به شما نشان می‌دهد افراد بیشتر روی چه نقاطی کلیک می‌کنند. در نتیجه، اقدامات لازم برای بهبود وب‌سایت را انجام می‌دهید.

لینک ابزار Hotjar: «+»

ابزار مارکتینگ Hotjar

۳. Moz Pro

درک فرصت‌های  موجود در کلمات کلیدی، ردیابی پروفایل بک‌لینک و ایجاد لینک برای افزایش اعتبار دامنه به وسیله ابزار Moz Pro امکان‌پذیر است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به تحقیق کلمه کلیدی بپردازید و سختی آن‌ها را متوجه شوید. همچنین آمار امتیاز پیج آتوریتی در نتایج برتر ارگانیک برای هر کلمه کلیدی، نیز در دسترس خواهد بود. Moz کمک می‌کند تا صفحات و کلمات کلیدی را بیابید که باید روی آن‌ها کار کنید.

لینک ابزار Moz Pro: «+»

۴. SimilarWeb

SimilarWeb ابزاری است که میزان کل ترافیک دریافتی وب‌سایت‌های مختلف را تخمین می‌زند. از این طریق کاربران می‌توانند منابع ترافیک رقبا را شناسایی کنند. منابع ترافیک یکی از موارد زیر است.

  • ترافیک مستقیم
  • ترافیک ارجاعی
  • جست‌وجو
  • ترافیک اجتماعی
  • ایمیل
  • تبلیغات نمایشی

علاوه بر این معیارهای تعاملی مانند نرخ پرش و زمان سپری شده در صفحه را به کاربران ارائه می‌دهد. برای مثال تصویر زیر نمونه‌ای از آمار ترافیک وب‌سایت Backlinko است.

similarweb

لینک ابزار SimilarWeb: «+»

ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی

در ادامه ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی را بیان می‌کنیم.

۵. SEMrush

این ابزار در نسخه‌های پولی و رایگان قابل استفاده است و کلمات کلیدی برتر رقبا، ارزش هر کلمه کلیدی و صفحه فرود را به شما نمایش می‌دهد. این ابزار در تحقیق کلمات کلیدی، بینشی عالی به شما می‌دهد. همچنین با درنظر گرفتن حجم جست‌وجوی کلمه کلیدی، موضوعاتی برای بازاریابی محتوا به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

لینک ابزار SEMrush: «+»

۶. Google Trend

گوگل ترند نیز یکی از ابزارهای گوگل است که کوئری‌های پراستفاده را در زبان‌ها و مکان‌های مختلف تحلیل می‌کند. کاربران می‌توانند کلمات کلیدی را در این ابزار وارد کنند و نمودار محبوبیت آن را در طول زمان مشاهده کنند. گوگل ترند به کسب و کارها کمک می‌کند تا کلمات کلیدی خود را آگاهانه‌تر انتخاب کنند.

لینک ابزار Google Trend: «+»

گوگل ترند

۷. Ahrefs

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد پروفایل لینک خود و رقبا را مشاهده کنند. همچنین کلمات کلیدی هدف رقبا و محتوای خوب آن‌ها را نیز مشخص می‌کند. تعدادی ویژگی دیگر مانند «Keywords Explorer» در این ابزار وجود دارد که با استفاده از آن متوجه می‌شوید کدام کلمات کلیدی برای شما بهینه‌تر هستند. Ahrefs پذیرای بازخورد کاربران است و مقالات مفید و متعددی در زمینه سئو ارائه می‌دهد.

یکی از گزارش‌های کاربردی Ahrefs، گزارش لینک‌های خراب است. لینک‌های خراب، کابر را به صفحه خطای ۴۰۴ هدایت می‌کنند. با استفاده از این گزارش می‌توانید لینک‌های خراب خود را اصلاح کنید.

لینک ابزار Ahrefs: «+»

۸. Mangools

این ابزار رابط کاربری ساده‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی دارد، همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا رتبه صفحات محتوای خود را ردیابی کنند. از دیگر امکانات Mangools می‌توان به تجزیه و تحلیل لینک، ابزاری برای سنجش دامین آتوریتی و گزارش بک‌لینک‌های سایر وب‌سایت‌ها، اشاره کرد. هزینه استفاده از این ابزار نسبت به ابزارهای مشابه مانند Ahrefs و SEMrush مقرون‌ به‌صرفه‌تر است و با رابط کاربری ساده خود، انتخاب مناسبی برای تازه‌کاران در زمینه سئو است.

لینک ابزار Mangools: «+»

ابزار مارکتینگ Mangools

۹. Keywords Everywhere

این ابزار در واقع افزونه گوگل کروم است. هر زمان که کلمه کلیدی را جست‌وجو کنید، ابزار Keywords Everywhere ترافیک جست‌وجوی ماهانه، هزینه هر کلیک و رقابت آن را نمایش می‌دهد.

لینک ابزار Keywords Everywhere: «+»

ابزارهای بررسی رتبه سایت

در ادامه به ابزارهای بررسی رتبه سایت می‌پردازیم.

۱۰. Moz Pro Rank Tracker

Moz Pro Rank Tracker با در نظر گرفتن داده‌های رتبه‌بندی، مشخص می‌کند که کدام تلاش‌ها، بیشترین تاثیر را در رتبه داشته است. این ابزار با موتور جست‌وجوهای بزرگ مانند گوگل، یاهو و بینگ سازگار است.

لینک ابزار Moz Pro Rank Tracker: «+»

۱۱. Google Search Console

این ابزار کاری بیش از بررسی رتبه وب‌سایت‌ها را انجام می‌دهد. علاوه بر بررسی رتبه وب‌سایت، خطاهای کراول کردن را بررسی می‌کند. همچنین از لینک‌های وب‌سایت و جست‌وجو نیز گزارشاتی ارائه می‌دهد.

لینک ابزار Google Search Console: «+»

سرچ کنسول گوگل

۱۲. Advanced Web Tracking

ابزار Advanced Web Tracking به کاربر اجازه می‌دهد تا رتبه را هر زمان که نیاز داشت یا به صورت روزانه و هفتگی مشاهده کند. از هر دستگاهی می‌توان به گزارش‌های این ابزار دسترسی داشت.

لینک ابزار Advanced Web Tracking: «+»

ابزارهای کراول سایت

در ادامه به بررسی ابزارهای کراول وب‌سایت می‌پردازیم.

۱۳. Screaming frog

این ابزار مارکتینگ، سازگار بودن وب‌سایت با موتورهای جست‌وجو و معیارهای بهینه‌سازی وب‌سایت را بررسی می‌کند. Screaming frog خزنده وب قدرتمند است که اطلاعات زیادی در مورد معماری، محتوا و ابرداده‌های وب‌سایت شما ارائه می‌دهد.

لینک ابزار Screaming frog: «+»

۱۴. Yoast

Yoast افزونه وردپرسی رایگان (فریمیوم) است که محتوای صفحه را براساس چگالی کلمات کلیدی، توضیحات متا، بک‌لینک‌ها، متن جایگزین تصویر و غیره تجزیه و تحلیل می‌کند و تخمین خوبی از میزان مناسب بودن نوشته براساس کلمه کلیدی می‌دهد. البته این ابزار نمی‌تواند رتبه‌بندی را تضمین کند و تاثیری بر الگوریتم‌های گوگل ندارد. استفاده از ویرایشگری که حاوی راهنمای سئو باشد در حین نوشتن متن عالی است و کاربران را از تکنیک‌هایی آگاه می‌کند که باید در حین نوشتن متن رعایت کنند.

لینک ابزار Yoast: «+»

افزونه Yoast CEO در وردپرس | وردپرس چیست و چه کاربردهایی دارد

ابزاهای تحلیل بک‌لینک

در ادامه به ابزارهای تحلیل بک‌لینک می‌پردازیم.

۱۵. Moz Open Site Explorer

لینک‌سازی یکی از اجزای اصلی سئو وب‌سایت و برای حضوری موفق وب‌سایت در فضای دیجیتال مورد نیاز است. با استفاده از ابزار Moz Open Site Explorer کاربران می‌توانند URL‌ مورد نظر خود را وارد کنند و گزارشی مفصل از URLهایی دریافت کنند که به آن‌ها لینک داده‌اند. از دیگر امکانات این وب‌سایت می‌توان به ارائه تجزیه و تحلیل در زمینه لینک‌سازی اشاره کرد. ویژگی خاص Moz Open Site Explorer این است که نمای کلی از تمام لینک‌های ورودی و خروجی، URL وارد شده فراهم می‌کند.

این ابزار برای هر URL، فایلی با فرمت CSV ارائه می‌دهد که در آن گزارش کاملی از لینک‌های ورودی و خروجی به آن، دامین آتوریتی و پیج آتوریتی و «Follow» بودن یا «Nofollow» بودن لینک‌ها می‌دهد.

لینک ابزار Moz Open Site Explorer: «+»

۱۶. Buzzsumo

ردیاب بک‌لینک ابزار Buzzsumo در نسخه رایگان آن قابل دسترس نیست. این ردیاب به کاربران امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی را شناسایی کنند که به رقبا لینک داده‌اند. همچنین بک‌لینک‌های به اشتراک گذاشته شده را تجزیه و تحلیل می‌کند.

لینک ابزار Buzzsumo: «+»

این ابزار به بازاریابان امکان می‌دهد تا تعداد بک‌لینک‌های دامنه اصلی و زیردامنه‌ها را مشاهده کنند. همچنین می‌توان دامنه‌های رقیب را از این لحاظ با یکدیگر مقایسه کرد.

لینک ابزار Majestic Backlink History Checker: «+»

به دلیل اهمیت آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021 فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزشی در این رابطه کرده است که لینک آن در ادامه آورده شده است.

  • برای مشاهده فیلم آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021 + اینجا کلیک کنید.

ابزار مارکتینگ تبلیغاتی

در ادامه ابزار مارکتینگ تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم.

۱۸. Google Ads

در داشبود این ابزار، برنامه‌ریز کلمات کلیدی و سایر ابزارهای کلمه کلیدی گنجانده شده است. کاربران در گوگل ادز به دنبال کلمات کلیدی برای تبلیغات در نتایج جست‌وجو هستند و برای این کلمات هزینه نیز پرداخت می‌کنند. ابزارهایی مانند BidCops و WordStream وجود دارند، که به کاربران در برنامه‌ریزی کلمات کلیدی برای تبلیغات کمک می‌کنند. در ادامه به توضیح این دو ابزار پرداخته‌ایم.

  • لینک ابزار Google Ads: «+»
گوگل

۱۹. WordStream

داشبورد این ابزار تمام معیارهای اصلی گوگل ادز، بینگ و حتی اکانت فیس‌بوک را به صورت نمودار درمی‌آورد. بنابراین، فهم داده‌های تبلیغات پولی، ساده‌تر می‌شود. WordStream برای سنجش عملکرد در کانال‌های دیجیتال مارکتینگ عالی است.

لینک ابزار WordStream: «+»

۲۰. BidCops

این ابزار رایگان، داده‌های گوگل ادز را در گزارشی جامع ارائه می‌کند. BidCops در تحلیل حساب کاربری گوگل ادز، کلمات کلیدی را مشخص می‌کند که منجر به هدر رفتن بودجه می‌شوند. درضمن بهترین کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی نیز در این گزارش بیان شده است. این کلمات کلیدی در کمپین، بیشترین ترافیک و تبدیل را به دنبال داشته‌اند.

لینک ابزار BidCops: «+»

ابزار SEMrush نیز در این حوزه کاربرد دارد.

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از مقیاس‌پذیرترین کانال‌های بازاریابی است و نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی یکی از اصلی‌ترین ملزومات در شرکت‌های کوچک و بزرگ است. در ادامه ابزار های مارکتینگ ایمیلی را معرفی می‌کنیم.

۲۱. SendGrid

این ابزار مجموعه کاملی از خدمات را برای بازاریابی ایمیلی ارائه می‌دهد و برای تازه‌کاران و افراد باتجربه کاربرد دارد. SendGrid دارای ویرایشگر به صورت کدنویسی و Drag & Drop‌ است. همچنین گزارش‌هایی در مورد تحیل ایمیل و عملکرد آن به کاربران ارائه می‌دهد. نسخه رایگان این ابزار برای کاربران در دسترس است.

  • لینک ابزار SendGrid: «+»

۲۲. Moosend

Moosend یکی از نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی کاربرپسند است و مناسب کسانی است که به تازگی تهیه فهرست ایمیل خود را آغاز کرده‌اند. از ویژگی‌های این ابزار مارکتینگ می‌توان به کمپین‌های بدون کد، اتوماسیون ساده و گزارش‌های خوانا اشاره کرد. امکاناتی برای صفحه فرود در نسخه پولی آن وجود دارد. از جمله این امکانات می‌توان به پاپ‌آپ موبایل و تایمرهای شمارنده معکوس اشاره کرد.

  • لینک ابزار Moosend: «+»
پنل ایمیل

۲۳. Mailchimp

Mailchimp یکی از معروف‌ترین نرم‌افزار‌های بازاریابی ایمیلی است که ابزارهایی برای مدیریت فهرست ایمیل در اختیار کاربران می‌گذارد. با استفاده از این ابزار می‌توان مخاطبان را براساس رفتار آن‌ها هدف گرفت و ایمیل‌های مرتبط‌تر برای آن‌ها ارسال کرد. تست A/B و CRM از دیگر امکانات Mailchimp است. اگر از نسخه رایگان این ابزار استفاده کنید، لوگوی آن در ایمیل‌های بازاریابی شما نمایش داده خواهد شد.

  • لینک ابزار Mailchimp: «+»

ابزار ایمیل مارکتینگ ایرانی

تا اینجا با بهترین سرویس‌های ایمیل خارجی آشنا شدیم. در ادامه سرویس‌های ایمیل ایرانی را مطرح می‌کنیم.

۲۴. سرویس بازاریابی ایمیلی پاکت

پنل ایمیل مارکتینگ پاکت، ابزاری کاملا فارسی است که قالب‌های آماده متنوعی به کاربران ارائه می‌دهد. تست A/B، ویرایشگر Drag & Drop، گزارش‌دهی و طراحی قالب با استفاده از HTML، امکانات دیگر این سرویس بازاریابی است.

۲۵. سرویس ایمیل مارکتینگ میل چی

میل چی ابزاری کاملا فارسی است و خدمات آن تا 5000 ایمیل با 500 کاربر، رایگان است. از ویژگی‌های آن می‌توان به رابط کاربری ساده برای طراحی ایمیل، گزارش‌دهی و نمایش پاپ‌آپ اشاره کرد.

پنل ایمیل میل چی

۲۶. سرویس ایمیل مارکتینگ میل تاز

این سرویس گزارشات کاملی از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی در اختیار کاربر می‌گذارد. برای مثال می‌توان به گزارش نرخ باز شدن ایمیل و نرخ کلیک اشاره کرد. ویرایشگر Drag & Drop، فرم‌ساز و قیمت مناسب از مواردی است که هنگام انتخاب این پنل باید درنظر بگیرید. برای استفاده از نسخه رایگان این پنل باید حداکثر 1000 مشترک ایمیل در فهرست خود داشته باشید.

۲۷. سرویس بازاریابی ایمیلی میل زیلا

مهم‌ترین ویژگی سرویس بازاریابی ایمیلی میل زیلا وجود افزونه‌های متعددی است که می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید و امکاناتی را به پنل ایمیل مارکتینگ خود بیفزایید. سایر ویژگی‌های میل زیلا شامل قالب‌های آماده رایگان، صفحه‌ساز، گزارش‌دهی و برنامه‌ریزی برای کمپین است.

پنل ایمیل میل زیلا

ابزار مارکتینگ بازاریابی محتوا

ابزارها و سیستم‌های مدیریت محتوا و ابزارهای وبلاگ‌نویسی از جمله ابزار مارکتینگ بازاریابی محتوا به حساب می‌آیند. در ادامه به بیان ابزار مارکتینگ بازاریابی محتوا می‌پردازیم.

۲۸. WordPress

وردپرس، سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن بازی است که براساس PHP و MySQL طراحی شده است. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، افراد می‌توانند وب‌سایت خود را ایجاد کنند.

  • لینک ابزار WordPress: «+»

۲۹. Trello

استفاده از Trello ساده است و سازماندهی محتوا را کارآمدتر می کند. برای مثال فهرستی برای کمپین‌های محتوایی داریم که باید به اعضای تیم محول و برای آن‌ها یادآوری ارسال شود. استفاده از Trello روشی عالی برای سازماندهی و توزیع محتوا بین اعضای تیم است.

  • لینک ابزار Trello: «+»
ترلو

ابزار مارکتینگ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در ادامه ابزار های دیجیتال مارکتینگ را بیان می‌کنیم که به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

۳۰. Buffer

این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا زمان انتشار پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی کنند. با این کار، پست‌ها در آن زمان به صورت خودکار منتشر می‌شود. از جمله شبکه‌های اجتماعی که می‌توان از ابزار مارکتینگ Buffer در آن‌ها بهره برد می‌توان به پینترست، فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام اشاره کرد. با استفاده از ویژگی «Rebuffer» می‌توان پست‌های محبوب را در شبکه‌های اجتماعی دوباره به اشتراک گذاشت.

  • لینک ابزار Buffer: «+»

۳۱. IFTTT

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی را به یکدیگر متصل کنند. برای مثال تصویری را در اینستاگرام پست می‌کنید و قبلا در IFTTT حساب کاربری اینستاگرام خود را با حساب کاربری توییتر متصل کرده‌اید. به صورت خودکار این پست در توییتر شما هم به اشتراک گذاشته می‌شود. این ابزار برای همسان نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد. البته برای هر شبکه اجتماعی باید متناسب با کاربرد و مخاطبان آن محتوا تولید شود و برای مثال محتوای اینستاگرام مناسب لینکدین نیست.

  • لینک ابزار IFTTT: «+»

۳۲. Tweetdeck

ابزار Tweetdeck برای ردیابی هشتگ‌ها ابزار مناسبی است. همچنین امکان زمان‌بندی انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

  • لینک ابزار Tweetdeck: «+»

۳۳. Sprout Social

Sprout Social پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است و به کسب و کارها کمک می‌کند تا تقویم محتوایی خود را تنظیم کنند. علاوه بر این به کاربران اجازه می‌دهد تا انتشار محتوای خود را زمان‌بندی کنند و آن را در چندین پلتفرم به اشتراک بگذارند. علاوه بر ویژگی‌های شبکه اجتماعی، ارتباط با کارمندان و مشتریان را نیز تسهیل می‌کند.

ویژگی دیگر این پلتفرم «Smart Inbox» است که پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی در آن نمایش داده می‌شود و می‌توان از این طریق به آن‌ها پاسخ داد. پلتفرم Sprout Social، تجزیه و تحلیل اجتماعی نیز ارائه می‌دهد. بهینه‌سازی عملکرد محتوا نمی‌تواند براساس حدس زدن باشد. این ابزار پست‌های برتر و کمپین‌های تبلیغاتی موفق را مشخص می‌کند.

  • لینک ابزار Sprout Social: «+»
ابزار مارکتینگ Sprout Social

۳۴. Loomly

Loomly پلتفرم موفقیت برند و ابزاری مناسب برای تیم‌های کوچک شبکه اجتماعی است که به دنبال سازماندهی محتوا هستند. تقویم داخلی، تعیین آخرین مهلت و گردش کاری به زمان‌بندی و طوفان فکری محتوا کمک می‌کند. این ابزار همچنین روند موضوعات جدید را براساس مکالمات توییتری ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این ابزار می‌توان به رابط کاربری ساده و واضح و همچنین قیمت مقرون به‌صرفه آن اشاره کرد.

  • لینک ابزار Loomly: «+»

۳۵. Audiense

انداز‌ه‌گیری و تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای شناسایی روندها و مشتریان بالقوه ضروری است. ابزارهایی مانند Audiense به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان را شناسایی و تقسیم‌بندی کنند. به این وسیله می‌توان کمپین‌های هدفمندتری را راه‌اندازی و پرسونای مخاطب را بهتر تعریف کرد. تمرکز اولیه این ابزار روی توییتر و بیشتر مناسب کسب و کارهای B2B است.

  • لینک ابزار Audiense: «+»

ابزارهای گرافیکی

محتوای بصری، زیربنای برندینگ و بازاریابی اجتماعی است. اگر کسب و کارها بودجه‌ای برای استخدام گرافیست ندارند، با استفاده از ابزارهایی می‌توانند از عهده این کار برآیند. در ادامه ابزارهایی برای طراحی گرافیکی دیجیتال مارکتینگ را معرفی می‌کنیم.

۳۶. Canva

Canva ابزار طراحی رایگانی است که به افراد امکان می‌دهد گرافیک‌های حرفه‌ای را در مدت زمانی کم، بسازند. برای سفارشی‌سازی طرح خود، افراد می‌توانند تصاویر، نمادها و لوگوی خود را به طراحی اضافه کنند. استفاده از این ابزار بسیار ساده است و حتی افرادی که هیچ زمینه‌ای در طراحی ندارند نیز به راحتی از این ابزار استفاده می‌کنند. از Canva به صورت گسترده برای ساخت اینفوگرافیک و GIF برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، استفاده می‌شود.

  • لینک ابزار Canva : «+»
ابزار Canva

۳۷. Creatopy

این ابزار نیز مانند Canva است اما با این تفاوت که بر چند ویژگی خاص برای بازاریابان تکیه دارد. برای مثال طراحی پلتفرم و برند به افراد این امکان را می‌دهد که به صورت یکپارچه با بازاریاب‌های همکار دیگر کار کنند و خلاقیت برند خود را سازماندهی کنند. این ویژگی به خصوص برای آژانس‌های بازاریابی مفید است که چندین مشتری یا حساب کاربری شبکه اجتماعی را مدیریت می‌کنند. همچنین با استفاده از این ابزار در مدت زمان کوتاهی می‌توان بنر تبلیغاتی طراحی شده برای موبایل را برای دسکتاپ ویرایش کرد.

  • لینک ابزار Creatopy : «+»
ابزار مارکتینگ Creatopy 

۳۸. Visme

پلتفرم Visme بر ایجاد محتوای بصری و تنظیم «سخنرانی» (Presentation)، تمرکز دارد. از آنجایی‌که داده‌های جدید و اینفوگرافیک‌ها بیشتر از سایر محتوا در شبکه‌های اجتماعی مخاطب دارند، این پلتفرم برای کسانی مناسب است که اغلب تحقیقات خود را در لینکدین و توییتر به اشتراک می‌گذارند.

  • لینک ابزار Visme: «+»

ابزار مارکتینگ Visme

۳۹. Venngage

Venngage نیز ابزار گرافیکی با تاکید بر اینفوگرافیک است. این ابزار امکانات متنوع و گسترده‌ای برای طراحی اینفوگرافیک در اختیار کاربران می‌گذارد و کسب و کارها می‌توانند اینفوگرافیک‌ها را با استفاده از لوگوی خود سفارشی‌سازی کنند.

  • لینک ابزار Venngage: «+»

ابزار مارکتینگ طراحی صفحه فرود

گستره توجه افراد در فضای دیجیتال هر روز در حال کاهش است. بنابراین کسب و کارها تلاش می‌کنند تا با استفاده روش‌هایی مانند طراحی صفحه فرودهای جذاب‌تر، توجه افراد را به دست بیاورند. پلتفرم‌های بازاریابی با تمرکز بر جذب مشتری راغب، باعث می‌شوند ترافیک وب‌سایت هدر نرود و بازدیدکنندگان با احتمال بیشتری اقدام موردنظر را انجام دهند. در ادامه ابزار دیجیتال مارکتینگ طراحی و بهینه‌سازی صفحه فرود را مطرح می‌کنیم.

۴۰. Unbounce

ساخت صفحات وب‌سایت پویا دشوار است و ایجاد صفحات فرود برای کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند مدت زمان زیادی را از افراد بگیرد. با استفاده از ابزار Unbounce این کار بسیار ساده می‌شود چراکه دارای ویرایشگر صفحه Drag & Drop‌ است و همچنین قالب‌های آماده به کاربران ارائه می‌دهد. بنابراین با استفاده از Unbounce می‌توان صفحات فرود اختصاصی با متن‌های پویا ایجاد کرد که با توجه به موقعیت مکانی کاربر، متن صفحه تغییر کند. این ابزار کاملا براساس سئو طراحی شده است و به صورت خودکار تصاویر را فشرده می‌کند.

  • لینک ابزار Unbounce: «+»

ابزار مارکتینگ

۴۱. Hubspot

پلتفرم Hubspot در دنیای بازاریابی دیجیتال، شناخته شده است. این پلتفرم خدمات بازاریابی متنوعی را از CRM گرفته تا ابزار صفحه فرود، ارائه می‌دهد. Hubspot ابزار صفحه فرود بسیار قدرتمندی دارد که برای استفاده شخصی یا استفاده در سطح آژانس بازاریابی به خوبی عمل می‌کند. این پلتفرم، نرم‌افزار فریمیومی است که همه موارد موردنیاز اولیه برای راه‌اندازی کمپین بازاریابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله امکانات Hubspot برای کاربر، می‌توان به سازنده صفحه فرود، فرم‌ساز، ابزار مدیریت تبلیغات، ابزار بازاریابی ایمیلی و CRM اشاره کرد.

  • لینک ابزار مارکتینگ صفحه فرود Hubspot: «+»

۴۲. Swipe Pages

ابزار Swipe Pages طیف وسیعی از قالب‌های صفحه فرود را با ویرایشگری کاربر پسند به صورت Drag & Drop ارائه می‌دهد. این ابزار بر مواردی مانند سرعت صفحه فرود و سازگاری و واکنش‌گرا بودن آن در موبایل تمرکز دارد. بنابراین با استفاده از ابزار مارکتینگ Swipe Pages نرخ پرش کاهش و نرخ تبدیل افزایش می‌یابد. صفحات ایجاد شده، روی هاست این برنامه قرار دارد اما شما می‌توانید از آن‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید. با استفاده از Swipe Pages نیازی به بهینه‌سازی کد، فشرده‌سازی تصاویر و SSL ندارید.

  • لینک ابزار Swipe Pages: «+»

۴۳. Leadpages

ابزار Leadpages با قیمتی مقرون به‌صرفه، خدمات مناسبی به کاربران ارائه می‌دهد. این ابزار خدماتی از جمله، بیش از ۱۶۰ قالب آماده برای صفحه فرود، CRM و صفحات سازگار با موبایل ارائه می‌دهد. ویرایشگر صفحه Leadpages کمی پیچیدگی دارد و به خوبی ابزاری مانند Unbounce نیست. از دیگر ویژگی‌های این ابزار می‌توان به تست A/B، ادغام با وردپرس و ادغام با شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

  • لینک ابزار Leadpages: «+»
ابزار دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای UX و بینش صفحه

برای نگه داشتن کاربران را در وب‌سایت، کسب و کارها باید از در دسترس بودن صفحات وب‌سایت مطمئن باشند و تجربه کاربری سریع و واضحی ارائه دهند. گوگل سرعت صفحه را هنگام نمایه‌گذاری صفحات در نظر می‌گیرد. در ادامه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای UX و «بینش» (Insight) صفحه را بیان می‌کنیم.

۴۴. PageSpeed Insights

این ابزار توسط گوگل ارائه می‌شود و سرعت وب‌سایت یا URL خاصی را نمایش می‌دهد. اگر سرعت وب‌سایت کند باشد، فهرستی از دلایل آن را ارائه می‌دهد و چگونگی برطرف کردن آن را مطرح می‌کند. برای مثال اگر کندی وب‌سایت به دلیل وجود عکس‌های بزرگ است، این مورد را در دلایل کندی وب‌سایت مطرح می‌کند تا کاربر اقدامات لازم را انجام دهد.

  • لینک ابزار PageSpeed Insights: «+»

۴۵. Think with Google

این ابزار یکی دیگر از خدمات گوگل است که برای سنجش سرعت وب‌سایت روی موبایل کاربرد دارد. سنجش تجربه کاربری بر اساس سرعت اتصال، بررسی کدهای HTML و CSS و قابلیت استفاده از وب‌سایت در موبایل از جمله کاربردهای این ابزار دیجیتال مارکتینگ است. همچنین Think with Google از تمام موارد ذکر شده گزارش کامل و رایگان ارائه می‌دهد.

  • لینک ابزار Think with Google: «+»

معرفی آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021

دیجیتال مارکتینگ به یکی از پرتقاضاترین تخصص‌ها در میان شرکت‌ها و یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها میان کارجویان تبدیل شده است. بیشتر دیجیتال مارکترها با مباحث دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی ایمیلی، کپشن‌نویسی و تبلیغ‌نویسی آشنا هستند. اما هرکدام از این مباحث پیچیدگی‌هایی دارد. ازاین‌رو «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021 در ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و ۳ فصل کرده است. در ادامه به توضیح این سرفصل‌ها می‌پردازیم.

فصل یکم، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و تخصص‌های لازم برای موفقیت در آن است. فصل دوم به سیستم دیجیتال مارکتینگ جدید می‌پردازد و مباحثی مانند تفکر سیستمی، روش‌های جذب کاربر، روش‌های افزایش نرخ تعامل، افزایش فروش و وفاداری مشتریان در این فصل بیان می‌شود. فصل آخر به شیوه صحیح اجرای برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ اختصاص دارد.

  • برای مشاهده فیلم آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing 2021 + اینجا کلیک کنید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

تبلیغات هدفمند اینترنتی از جمله روش های دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا از جمله حجم کم و ارتباط موضوعی آن مشخص است.

بنرهای کاپریلا

کسب‌وکارها، در بخش دیگر کاپریلا می‌توانند خود را به افراد معرفی کنند. از آنجایی‌که این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شود، نرخ تبدیل آن بالا است.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

رپورتاژ خبری نیز یکی از روش‌های بهبود رتبه وب‌سایت است. تدوین متن رپورتاژ آگهی به دانش کافی و صرف زمان لازم احتیاج دارد. به همین دلیل می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم کاربردی در این حوزه، نام برد. در نشریلا می‌توانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید.

سوالات متداول ابزار های دیجیتال مارکتینگ

در ادامه سوالات متداول پیرامون ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم.

کاربرد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟‌

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که به بازاریابان اجازه می‌دهد تا کمپین‌های بازاریابی خود را ایجاد کنند، عملکرد آن‌ها را بسنجند و وب‌سایت خود را بهینه کنند.

بهترین ابزار گرافیکی در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

Canva بهترین ابزار برای طراحی گرافیکی در دیجیتال مارکتینگ است. حتی اگر هیچ زمینه‌ای در طراحی ندارید باز هم می‌توانید از این ابزار به سادگی استفاده کنید و از همه مهم‌تر این‌که کاملا رایگان است.

ابزارهایی دیجیتال مارکتینگ در بهینه‌سازی وب‌سایت کدامند؟

ابزارهای تحلیلی وب‌سایت، بررسی رتبه سایت، تحلیل کلمات کلیدی، کراول سایت و تحلیل بک‌لینک از جمله ابزارهای لازم برای سئو سایت هستند.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به تمامی فعالیت‌های بازاریابی که در فضای آنلاین صورت بگیرد، بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Smart InsightssproutsocialproofdataboxADAM ENFROY
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *