نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل برتر در سال ۲۰۱۸ را بشناسید

۱۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل برتر در سال ۲۰۱۸ را بشناسید

emailclients

شاید این روزها این‌گونه به نظر برسد که باوجود سرویس‌های ایمیل تحت وبی مثل Gmail و Outlook که امکان دسترسی بسیار راحتی را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل و تحت وب خود برای کاربر فراهم آورده‌اند، دیگر نرم‌افزارهای معمولی مدیریت ایمیل جایی در سیستم‌های ما نخواهند داشت.

اما این فرض تنها در صورتی درست است که شما تنها از یک اکانت ایمیل استفاده کنید و اگر صاحب چند اکانت از چند سرویس مختلف ارائه‌دهنده ایمیل باشید، مسلما استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت ایمیل مناسب، برای شما توجیه بهتری خواهد داشت. مگر آن‌که بخواهید همیشه چند برگه از مرورگر اینترنت خود را باز نگه‌دارید، که کار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

یک نرم‌افزار مدیریت ایمیل خوب باید علاوه بر جمع‌آوری همه پیام‌های شما در یک مکان، از ویژگی‌های دیگری مثل رمزنگاری پیام‌ها و یکپارچه‌سازی اکانت شما با تقویم‌ها، خبرخوان‌های RSS و اپلیکیشنهای VoIP هم پشتیبانی کند.

نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل دسکتاپ با ذخیره کردن پیام‌ها روی کامپیوتر شما، علاوه بر فراهم کردن امکان دسترسی‌تان به نسخه‌ای آرشیو شده از آنها در حالت آفلاین، یک نسخه پشتیبان مطمئن هم از ایمیل‌ها ایجاد می‌کنند که می‌تواند در مواقع اضطراری به دادتان برسد.

۱. eM Client

em-client

eM Client با پشتیبانی از سرویس‌دهندگان مختلف ایمیل، ویژگی چت یکپارچه‌سازی شده با اکانت شما، ترجمه هوشمند پیام‌ها و قابلیت مهاجرت آسان از نرم‌افزارهای دسکتاپ و تحت وب دیگر، بهترین ابزار این فهرست به شمار می‌رود.

مزایا:

  • ارائه ابزارهای مناسب برای مهاجرت آسان از دیگر نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل دسکتاپ و تحت وب
  • امکان چت یکپارچه‌سازی شده با اکانت شما
  • رابط کاربری هوشمند و خوش‌دست

معایب:

  • پشتیبانی از تنها دو اکانت ایمیل به‌طور هم‌زمان

نرم‌افزار eM Client سابقه‌ای حدوداً ۱۰ ساله دارد و این دوره طولانی‌مدت توسعه، آن را تبدیل به بهترین نرم‌افزار مدیریت ایمیل موجود کرده است.

ابزار مورد بحث علاوه بر این‌که با استفاده از قابلیت‌هایش، مهاجرت از پلتفرم‌های دیگر ارائه‌دهنده ایمیل مانند Outlook Gmail، Exchange و iCloud را برای شما آسان می‌کند، با ارائه امکاناتی مثل جستجوی سریع در ایمیل‌ها و یکپارچه‌سازی تقویم و فهرست تماس‌های شما، فراتر از یک نرم‌افزار مدیریت ایمیل ساده عمل می‌کند. در ضمن باید اشاره کرد که یک برنامه چت با پشتیبانی از پلتفرم‌هایی مانند Jabber و Google Chat هم در آن گنجانده‌ شده است.

eM Client برخلاف اکثر نرم‌افزارهای رایگان مدیریت ایمیل به امکانات پیشرفته‌ای مثل ترجمه خودکار، رمزنگاری و ارسال زمان‌بندی‌شده ایمیل‌ها هم مجهز است. این ابزار مجموعه بی‌نظیر از امکانات را، البته برای تنها دو اکانت، در اختیار کاربر می‌گذارد.

۲. Mailbird Lite

یک نرم‌افزار مدیریت ایمیل زیبا که تمام اپ‌های شبکه‌های اجتماعی شما را به هم متصل می‌کند.

مزایا:

  • امکان یکپارچه‌سازی با اپ‌های شبکه‌های اجتماعی
  • نصب آسان

معایب:

  • پشتیبانی از تنها یک اکانت

Mailbird Lite تنها یک نرم‌افزار ساده مدیریت ایمیل نیست، بلکه یک پلتفرم ارتباطی تمام‌ عیار است که شما می‌توانید با اضافه کردن اپ‌های مختلف به آن کارهایی مانند چت کردن، زمان‌بندی کارها و رویدادها، هماهنگ‌سازی فایل‌های شخصی بین پلتفرم‌های مختلف و کارهای تیمی خود را هم مدیریت کنید.

بااینکه کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می‌کنند، امکان استفاده از ویژگی‌هایی مانند امکان خواندن سریع پیام‌ها، زنگ هشدار برای ایمیل‌ها و مشاهده سریع فایل‌های الحاقی را ندارند، اما بااین‌وجود نرم‌افزار Mailbird Lite هنوز هم برای کسانی که فعالیت‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. هرچند  نسخه Lite تنها اجازه استفاده از یک اکانت را به شما می‌دهد اما سرعت بی‌نظیر و رابط کاربری زیبای آن این نقص را جبران می‌کند.

راه‌اندازی آن‌هم کار بسیار راحتی است. کافی ست اطلاعات ایمیل خود را در نرم‌افزار وارد کنید تا Mailbird Lite با تشخیص خودکار تنظیمات سرویس‌دهنده ایمیل شما، کار بارگذاری پیام‌های شما را خیلی سریع آغاز کند.

نرم‌افزار در هنگام نصب از شما می‌خواهد که اکانت Facebook خود را به ایمیل شما متصل کنید تا بتواند با بارگذاری عکس‌های پروفایل لیست تماس شما، عکس هر فرد را در صفحه Inbox به نمایش بگذارد.

علاوه بر Facebook امکان اتصال اکانت‌های اپ‌هایی مثل Whatsapp، Google Calendar، Free task Manager، Moo.do و برنامه مخصوص کارهای گروهی Asana هم در آن پیش‌بینی‌شده است.

۳. Hiri

Hiri-Email-Client

این نرم‌افزار مجهز به ابزارهایی ست که با اصلاح عادات ما در موقع کار با ایمیل‌ها، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شوند.

مزایا:

  • تقویم و ابزار زمان‌بندی قدرتمند
  • ابزار‌های هوشمند برای افزایش بهره‌وری

معایب:

  • هنوز از بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده ایمیل جهان یعنی Gmail پشتیبانی نمی‌کند.

تاکنون هیچ نسخه رایگانی به طور رسمی برای Hiri ارائه نشده است، اما شما با مراجعه به این سایت می‌توانید بعد از وارد کردن ایمیل خود (ترجیها outlook)، آن را به‌طور رایگان دریافت کنید. البته در این نسخه یک متن تبلیغاتی کوچک در انتهای هر ایمیل شما اضافه می‌شود که با توجه به‌رایگان بودن آن چندان هم غیرمنصفانه نیست.

با اینکه این برنامه به‌طور خاص برای تجار و صاحبان کسب‌وکار طراحی‌ شده است و در حال حاضر تنها از سرویس‌های ایمیل مایکروسافت یعنی Outlook، Hotmail و Exchange پشتیبانی می‌کند، اما خیلی از کاربران خانگی هم می‌توانند از مزایای ابزارهای آن‌، که برای افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان طراحی‌شده‌اند، بهره‌مند شوند.

اگر به این نتیجه رسیدید که فرایند مدیریت، خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها، وقت زیادی از شما می‌گیرد در انتخاب Hiri به‌عنوان نرم‌افزار مدیریت ایمیل خود شک نکنید. این نرم‌افزار یک داشبورد هوشمند دارد که تعداد ایمیل‌های خوانده‌ نشده را به شما نشان داده و ایمیل‌های مهمی که باید سریعاً به آن‌ها پاسخ دهید را مشخص می‌کند.

پنجره نگارش ایمیل این نرم‌افزار نیز با امکانات ساده‌اش و انتقال کادر موضوع ایمیل (Subject) به انتهای خود، که باعث می‌شود بعد از نتیجه‌گیری و نوشتن پیام بتوانید عنوان بهتری را برای آن انتخاب کنید، باعث می‌شود که کار با ایمیل‌ها وقت زیادی را از شما نگیرد.

درواقع همین ریزه‌کاری‌های کوچک هستند که Hiri را از بقیه نرم‌افزارهای این فهرست متمایز می‌کند. اگر شما از مایکروسافت به‌عنوان سرویس‌دهنده اصلی ایمیل خود استفاده می‌کنید، این نرم‌افزار بهترین انتخاب شما خواهد بود.

۴. Opera Mail

مزایا:

  • ازنظر تعداد اکانت‌ها محدودیتی ندارد
  • ارائه سیستم برچسب‌گذاری ایمیل‌ها با قابلیت شخصی‌سازی

معایب:

  • راه‌اندازی آن کمی بیشتر از حد معمول طول می‌کشد

توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا همیشه ایمیل را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر مرورگر اینترنت خوب می‌دانستند و به همین دلیل برای توسعه نرم‌افزار مدیریت ایمیل رایگان Opera Mail تلاش زیادی به خرج دادند. این نرم‌افزار حالا از دل مرورگر Opera جدا شده و به‌عنوان یک نرم‌افزار مستقل برای عرضه به عموم کاربران در دسترس قرار گرفته است.

Opera Mail تنظیمات و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه قالب‌های مختلف برای ایمیل‌ها، فیلترها و دسته‌بندی‌های متفاوت بر اساس نوع آن‌ها و امکان اعمال تنظیمات متعدد و سفارشی‌سازی شده برای مدیریت بهتر پیام‌ها اشاره کرد.

ناگفته نماند می‌توانید به کلاینت ایمیلی که در بالا به آن پرداختیم، به شکل مستقیم فید - یا همان خوارک‌های - RSS را نیز وارد کنید و به نوعی آن را جایگزین ابزاری مانند «Feedly» یا سرویس تعطیل شده‌ی «Google Reader» نمایید.

۵.  Mozilla Thunderbird

mozilla thunderbird

Thunderbird یا مرغ طوفان شرکت موزیلا، همان‌طور که انتظار می‌رفت، با تعداد زیادی افزونه و ویژگی‌های کاربردی پا به میدان مبارزه گذاشته است.

مزایا:

  • ازنظر تعداد اکانت‌ها محدودیتی ندارد
  • امکان توسعه قابلیت‌های آن از طریق نصب افزونه‌های متعدد وجود دارد

معایب:

  • ابزار تقویم این نرم‌افزار محدودیت‌های زیادی دارد

همانند مرورگر فایرفاکس، نرم‌افزار رایگان مدیریت ایمیل Thunderbird هم توسط «بنیاد موزیلا» توسعه پیدا کرده است و بد نیست اشاره کنیم که این فرآیند توسعه بسیار طول کشیده و فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است. بنیاد مورد اشاره درست مثل مرورگر خود در ابزار مدیریت ایمیلش نیز امکان استفاده از افزونه‌های شخص ثالث را برای امور مختلف فراهم آورده است.

برای مثال می‌توان به افزونه‌ای اشاره کرد که به‌وسیله آن می‌شود‌ لینک فایل‌هایی که اندازه‌شان برای الحاق به ایمیل بیش از حد بزرگ است را به متن پیام متصل کرد. یا افزونه‌ی دیگری که امکان خواندن همزمان ایمیل و فید‌های RSS را برای کاربر فراهم می‌کند.

نصب و راه‌اندازی Thunderbird بسیار سر‌ راست و راحت است و مثل بیشتر نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل امروزی، کافی است نام کاربری و رمز عبور خود را در آن وارد کنید تا بقیه کارها را برای شما انجام دهد.

جمع‌بندی

البته نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل دیگری هم شایستگی حضور در این  فهرست را داشتند، ولی درنهایت این پنج نرم‌افزار با امکانات و ویژگی‌های برتری که ارائه می‌دهند، توانستد جایگاه خود را در بین پنج نرم‌افزار برتر مدیریت ایمیل ویندوز تثبیت کنند.

امیدواریم که این پست توانسته باشد شما را در پیدا کردن نرم‌افزاری یاری کرده باشد که با نیاز و سلیقه شما هماهنگی بیشتری دارد.

اگر به مبحث بالا علاقه‌مند هستید، شاید این آموزش‌ها نیز برای شما کاربردی باشند.

^^

منبع

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
TechRadar
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *