آیا گلس برای گوشی لازم است؟

۸۰۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
آیا گلس برای گوشی لازم است؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

با توجه به نقش حیاتی صفحه نمایش گوشی، استفاده از گلس موبایل برای محافظت از صفحه نمایش در برابر ضربه، شکستگی، خط و خش و ...، کاملا ضروری به نظر می رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم ضرورت خرید گلس گوشی چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد.

خرید گلس موبایل تا چه حد اهمیت دارد؟

اگر گوشی موبایل از دست شما روی موزاییک، سنگفرش پیاده رو و حتی سرامیک یا پارکت کف منزل بیفتد، باید انتظار شکستن صفحه نمایش یا حداقل خش افتادن و ترک خوردن آن را داشته باشید.

این در حالی است که اگر پیشتر یک گلس موبایل باکیفیت روی صفحه نمایش آن نصب کرده باشید، ریسک آسیب دیدن صفحه گوشی به حداقل می‌رسد.

آیا تمام گوشی‌های موبایل به گلس نیاز دارند؟

اگر چه برخی از گوشی‌های پرچم‌دار و مدرن دارای محافظ صفحه نمایش هستند، اما اجازه بدهید بگوییم که حتی این گوشی‌ها نیز نیاز به یک گلس قوی دارند. قطعا محافظ صفحه نمایش اصلی گوشی نمی‌تواند به اندازه یک گلس سرامیکی یا گلس‌های مات و مقاوم کارایی داشته باشد.

به علاوه از آن جایی که گلس‌های محافظ خود گوشی‌ها، جزئی از بدنه اصلی آن‌ها محسوب می‌شوند، در صورت آسیب دیدن، باید گفت که خود گوشی آسیب دیده است. این در حالی است که شما می‌توانید پس از مدتی کهنه شدن یا آسیب دیدن گلس اضافه‌ای که روی صفحه نمایش گوشی گذاشته‌اید، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

مزایای استفاده از گلس موبایل

از جمله مزایای استفاده از گلس‌های گوشی تلفن همراه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظت صفحه نمایش در برابر خط و خش با گلس موبایل

در حقیقت اصلی‌ترین قابلیت محافظ صفحه نمایش گرفته از ساده‌ترین و ارزان‌ترین تا جدیدترین و برترین مدل‌های آن، جلوگیری از وارد آمدن خط و خش بر صفحه نمایش اصلی گوشی است. به این شکل در صورت ساییده شدن صفحه گوشی با سکه، کلید، سطوح زبر و خشن و ...، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

جلوگیری از وارد آمدن صدمه مستقیم به صفحه نمایش گوشی

در صورتی که از یک گلس قوی و باکیفیت بالا روی صفحه نمایش گوشی خود استفاده کرده باشید، حتی در زمان برخورد با جسم سخت، گلس از وارد آمدن صدمه مستقیم به صفحه گوشی جلوگیری می‌کند. در چنین وضعیتی اگر ضربه محکم باشد، گلس شکسته و ترک‌های زیادی برمی‌دارد، اما پس از برداشتن آن از روی صفحه نمایش، اغلب اوقات صفحه اصلی گوشی سالم مانده است.

این در حالی است که استفاده از یک گلس ضعیف یا عدم استفاده از آن، باعث خواهد شد تا ضربه‌های سبک و سنگین، هر یک به شکلی به صفحه نمایش گوشی موبایل، آسیب مستقیم برسانند.

افزایش خوانایی در فضای باز و تابش نور خورشید

استفاده از گلس‌های مناسب، به ویژه انواع مات، موجب افزایش خوانایی صفحه نمایش گوشی در فضای باز و زیر تابش نور خورشید خواهد شد. در عوض اگر گوشی شما یک محافظ صفحه نمایش مناسب نداشته باشد، در فضای باز و روشن، کار کردن با آن سخت بوده و حتی ممکن است در ساعات نزدیک به ظهر، قادر به تشخیص نوشته‌های به نمایش درآمده روی گوشی نباشید.

محافظت از سلامت چشم‌ها با گلس موبایل

اگر برای خرید گلس موبایل دقت کافی به خرج داده و یکی از انواع باکیفیت و استاندارد را انتخاب کرده و روی صفحه نمایش گوشی موبایل خود نصب کنید؛ به سلامت چشم‌های خود نیز کمک زیادی خواهید کرد. این موضوع به ویژه برای افرادی که ساعت‌های طولانی با گوشی کار کرده و عادت به بازی کردن با موبایل دارند، مهم‌تر خواهد بود.

لازم به یادآوری است که کار کردن زیاد و طولانی مدت با صفحه نمایش گوشی، باعث خواهد شد تا اشعه‌های مضر آن به چشم‌ها در دراز مدت آسیب وارد کند. اگر چه برندهای سازنده گوشی‌های جدید و پرچم‌دار این موضوع را در ساخت صفحه نمایش لحاظ کرده‌اند، اما با این همه استفاده از یک محافظ صفحه باکیفیت و استاندارد، ایمنی بیشتری برای بینایی و حفاظت سلامت چشم‌های شما به همراه خواهد داشت.

قیمت بسیار ارزان‌تر گلس موبایل در مقایسه با صفحه نمایش

بخش قابل توجهی از قیمت یک گوشی موبایل را هزینه صفحه نمایش آن به خود اختصاص می‌دهد. درست به همین دلیل است که معمولا تعمیر صفحه نمایش در تلفن‌های همراه، تبلت یا حتی تلویزیون‌های ال ای دی، توجیه اقتصادی ندارد.

این در حالی است که محافظ‌های صفحه نمایش قیمت بسیار ارزانی داشته و با پرداخت چنین مبالغی، می‌توانید به راحتی از سلامت صفحه نمایش گوشی در برابر هر آسیبی، محافظت کنید.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *