چگونه فایرفاکس را آپدیت کنیم؟ — راهنمای آپدیت فایرفاکس

۱۱۷۹۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه فایرفاکس را آپدیت کنیم؟ — راهنمای آپدیت فایرفاکس

آپدیت نگه داشتن مرورگر وب یک جزء حیاتی از حفظ امنیت اینترنت محسوب می‌شود. بنیاد موزیلا به طور مرتب مرورگر فایرفاکس را به‌روزرسانی می‌کند تا هر گونه تهدید‌های بالقوه را پوشش دهد. این به‌روزرسانی‌ها رایگان هستند. در این راهنما با روش آپدیت فایرفاکس و نصب این به‌روزرسانی‌ها برای حفظ امنیت آشنا خواهیم شد.

آپدیت فایرفاکس به روش دستی روی ویندوز

اگر روی رایانه ویندوزی خود می‌خواهید ببینید که آیا یک به‌روزرسانی برای مرورگر فایرفاکس ارائه شده است یا نه، کافی است فایرفاکس را باز کنید. روی آیکون همبرگری (سه خط افقی) در گوشه راست-بالا کلیک کنید.

مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید:

آپدیت فایرفاکس

روی Help در نزدیکی انتهای لیست کلیک کنید.

آپدیت فایرفاکس

در منوی Help روی About Firefox کلیک کنید.

آپدیت فایرفاکس

به این ترتیب پنجره About Mozilla Firefox ظاهر می‌شود. بر این اساس اطلاعاتی در مورد نسخه کنونی فایرفاکس که رایانه‌ شما اجرا می‌کند، نمایش می‌یابد. اگر جدیدترین نسخه را نصب داشته‌اید، عبارت Firefox Is Up to Date در این پنجره نمایش خواهند یافت.

اگر چنین نباشد، دکمه Check for Updates را مشاهده می‌کنید. اگر یک به‌روزرسانی در پس‌زمینه بارگذاری شده باشد، دکمه Restart to Update Firefox را می‌بینید. روی هر یک از این گزینه‌ها کلیک کنید تا فایرفاکس بتواند جدیدترین به‌روزرسانی را بارگذاری و نصب کند.

آپدیت فایرفاکس

پس از آن که فایرفاکس ری‌استارت شد، به منوی Help > About Firefox بروید تا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه را دارید.

به‌روزرسانی دستی فایرفاکس روی Mac

اگر می‌خواهید فایرفاکس را روی سیستم مک آپدیت کنید، مرورگر را باز کرده و روی عبارت Firefox در نوار منو در بخش فوقانی صفحه کلیک کنید و سپس About Firefox را بزنید.

آپدیت فایرفاکس

به این ترتیب یک پنجره ظاهر می‌شود که اطلاعاتی در مورد نسخه کنونی فایرفاکس روی Mac ارائه می‌کند. اگر مرورگر به‌روز باشد، عبارت Firefox Is Up to Date را در این پنجره می‌بینید.

اگر چنین نباشد دکمه Check for Updates را می‌بینید. اگر آپدیت فایرفاکس در پس‌زمینه بارگذاری شده باشد، دکمه Restart to Update Firefox را مشاهده خواهید کرد. روی هر یک از این دکمه‌ها کلیک کنید تا فایرفاکس به‌روزرسانی و ری‌استارت شود.

آپدیت فایرفاکس

پس از آن که مرورگر ری‌استارت شد به منوی Firefox > About Firefox بروید تا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه را روی سیستم مک خود نصب کرده‌اید.

فعال‌سازی به‌روزرسانی خودکار فایرفاکس

فایرفاکس به صورت پیش‌فرض به طور خودکار خودش را آپدیت می‌کند، اما می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید. بهتر است تنظیمات آپدیت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به‌روزرسانی خودکار برای شما فعال است. به این منظور مرورگر فایرفاکس را باز کرده و روی آیکون همبرگری در گوشه راست-بالای مرورگر کلیک کنید.

آپدیت فایرفاکس

روی ویندوز گزینه Options و روی سیستم‌های مک گزینه Preferences را کلیک کنید.

آپدیت فایرفاکس

زمانی که زبانه Options یا Preferences باز شد، تا بخش Preferences اسکرول کنید. مطمئن شوید که دکمه رادیویی کنار گزینه Automatically Install Updates انتخاب شده است. در این منو می‌توانید روی Check for Updates کلیک کنید تا به طور دستی این مسئله را بررسی کنید.

آپدیت فایرفاکس

با تنظیم این گزینه فایرفاکس هر بار که موزیلا یک به‌روزرسانی جدید منتشر کند، به طور خودکار آپدیت می‌کند. اکنون می‌توانید با خیال راحت از فایرفاکس استفاده کنید، چون مطمئن هستید که همواره جدیدترین اصلاحیه‌های باگ به محض انتشار روی سیستم شما نصب می‌شوند.

در این مطلب به روش‌های آپدیت مرورگر فایرفاکس پرداختیم، اما اگر می‌خواهید از راهکارهای آپدیت مرورگر گوگل کروم نیز مطلع شوید، می‌توانید به مطلب «چگونه گوگل کروم را آپدیت کنیم ؟ — راهنمای گام به گام» مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای کار بهینه‌تر و سریع‌تر با این مرورگر، از طریق مطلب کلیدهای میانبر در فایرفاکس، شورت‌کات‌های آن را نیز یاد بگیرید یا مطلبی که درباره ترفندهای فایرفاکس تهیه شده است را بخوانید.

بر اساس رای ۷۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۲ دیدگاه برای «چگونه فایرفاکس را آپدیت کنیم؟ — راهنمای آپدیت فایرفاکس»

بد نبود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *