آموزش رایتینگ آیلتس – از صفر تا صد

۴۶۵۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۶ دقیقه
آموزش رایتینگ آیلتس – از صفر تا صد

برای آمادگی در آزمون آیلتس، اولین قدم این است که با ساختار آزمون آشنا شوید. آزمون آیلتس شامل چهار مهارت اصلی «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» است. برای کسب نمره بهتر در آزمون، لازم است تکنیک‌های هر بخش را یاد بگیرید و در کنار آن، نمونه آزمون‌های سال‌های قبل را تمرین کنید. در این مطلب قصد داریم به آموزش رایتینگ آیلتس بپردازیم و راهکارهای لازم برای نوشتن تسک ۱ و تسک ۲ را برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال ارائه دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

معیار نمره دهی آزمون رایتینگ آیلتس

آزمون رایتینگ آیلتس شامل دو «تسک» (Task) است. در آموزش‌های قبلی «فرادرس» گفته شد که آزمون آیلتس از دو نوع «جنرال» (General) و «آکادمیک» (Academic) تشکیل شده است و هر دو آزمون در بخش Writing شامل دو تسک می‌شوند. نمره‌دهی آزمون رایتینگ آیلتس به صورت جداگانه برای هر تسک محاسبه می‌شود و در نهایت نمره کل برای بخش رایتینگ لحاظ می‌گردد.

به طور کلی، نمره‌دهی آزمون رایتینگ آیلتس بر مبنای چهار معیار تعیین می‌شود که عبارت است از:

  • Task Achievement
  • Coherence and Cohesion
  • Lexical Resource
  • Grammatical Range and Accuracy

هر یک از این پارامترها، ۲۵٪ نمره کل این بخش از رایتینگ را تشکیل می‌‌دهند. در ادامه، هر یک از این معیارها را به طور جداگانه توضیح داده‌ایم.

Task Achievement

این معیار ارزشیابی، به تعداد پاسخ‌های درست شما در آزمون آیلتس بستگی دارد. هر چقدر به سؤال‌ها کامل‌تر پاسخ دهید و به مواردی که در صورت سؤال مطرح شده، به درستی اشاره کرده باشید، نمره بهتری کسب خواهید کرد. بنابراین، سؤال‌ها را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که درباره همه‌ نکاتی که از شما خواسته شده بنویسید.

Coherence and Cohesion

این معیار ارزشیابی به معنای ایجاد ساختارمندی، انسجام و روانی است. یعنی، تمام قسمت‌های رایتینگ به گونه‌ای نوشته شود که به شکلی منطقی به هم مرتبط باشد. همچنین میان دستور زبان و واژگان متن نیز باید پیوستگی وجود داشته باشد. یکی از راه‌های ایجاد یکپارچگی در متن، استفاده از کلمات یا عباراتی است که ارتباطی میان جمله قبل و بعد از خود به وجود می‌آورند، مانند «In addition» یا «In contrast». در مجموع، برای کسب نمره بهتر، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • در قسمت مقدمه، سؤال را «پارافریز» (Paraphrase) کنید و در پاراگراف اول بیاورید.
  • ایده‌های خود را در چند پاراگراف خلاصه کنید.
  • از «جمله موضوعی» (Topic Sentence) و «جملات پشتیبان» (Supporting Sentences) برای نوشتن هر پاراگراف استفاده کنید.
  • ایده خود را به وضوح در هر پاراگراف مشخص کنید.

آموزش writing آیلتس

Lexical Resource

این معیار ارزشیابی بر اساس نوع واژگان به‌کاررفته در متن صورت می‌گیرد. هر چقدر کلمات یا عبارت‌ها با موضوع متن ارتباط بیشتری داشته باشد و به درستی استفاده شده باشد، نمره بهتری حاصل می‌شود. بنابراین، به‌جای حفظ کردن کلمات سخت و غیرکاربردی، بهتر است تمرکز خود را روی کلماتی بگذارید که هرچند ساده، اما در زبان انگلیسی رایج‌تر هستند و با کالوکیشن‌های آن‌ها نیز آشنایی کافی دارید. در مجموع، برای کسب نمره بهتر، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • سؤال را پارافریز کنید.
  • با استفاده از «کلمات مترادف» (Synonyms) از کلمات متنوع و غیر تکراری استفاده کنید.
  • کلمات را درست به کار ببرید و اگر بابت استفاده از کلمه‌ای در متن مطمئن نیستید، سعی کنید معادل ساده‌تری را جایگزین آن کنید.
  • به املای کلمه دقت کنید.
  • از واژگان مناسبی برای توصیف مقایسه‌ها، مراحل، تغییرات و غیره کمک بگیرید.

Grammatical Range and Accuracy

این معیار ارزشیابی، همان‌طور که از اسمش پیداست، برای سنجش میزان تسلط شما به دستور زبان انگلیسی و درست بودن جمله‌ها به لحاظ گرامری به کار می‌‌‌رود. نکته مهم این است که این معیار، صرفاً بر مبنای تعداد جملات پیچیده یا استفاده از گرامر سطح پیشرفته تعیین نمی‌شود. در واقع، بیشتر ساده‌نویسی و درست‌نویسی ملاک است. اگر موارد زیر را در نظر بگیرید، نمره بالاتری کسب خواهید کرد:

  • اشتباهات گرامری نکنید (مانند فراموش کردن «s-» سوم‌شخص)
  • از زمان‌های انگلیسی به درستی استفاده کنید و سعی کنید تعدادی از آن‌ها را به کار ببرید.
  • از ساختارهای درس و هم از جملات پیچیده استفاده کنید.
  • علائم نشانه‌گذاری را رعایت کنید.

تفاوت آزمون رایتینگ آکادمیک و جنرال

همان‌طور که اشاره شد، آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال در تسک ۱ با هم تفاوت‌هایی دارند. تسک اول آزمون آکادمیک، شامل «دیاگرام» (Diagram) است، اما تسک اول آزمون جنرال، به نوشتن نامه اختصاص دارد. تسک دوم در هر دو آزمون یکسان است و شامل نوشتن essay است. تعداد کلماتی که باید نوشته شود، برای تسک اول ۱۵۰ کلمه و برای تسک دوم ۲۵۰ کلمه و مدت زمان پاسخگویی تسک اول ۲۰ دقیقه و تسک دوم ۴۰ دقیقه است. برای درک بهتر انواع تسک‌های رایتینگ، در ادامه مطلب آموزش رایتینگ آیلتس به طور جداگانه هر یک را توضیح می‌دهیم.

آموزش رایتینگ آیلتس آکادمیک (تسک ۱)

آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک، در بخش اول شامل نوشتن گزارش درباره یکی از موضوعات زیر است:

  • «فرایند» (Process)
  • «نقشه» (Map)
  • «نمودار خطی» (Line Graph)
  • «نمودار ستونی» (Bar Graph)
  • «نمودار دایره‌ای» (Pie Chart)
  • «نمودار چندگانه» (Multiple Graphs)

برای تسک ۱ باید دست‌کم ۱۵۰ کلمه بنویسید و ۱/۳ نمره کل رایتینگ آیلتس را شامل می‌شود. مدت زمان پاسخگویی نیز ۲۰ دقیقه است.

به منظور آمادگی در آزمون آیلتس، بسیاری از داوطلبین، ۸۰٪ از وقت و انرژی خود را صرف مطالعه تسک ۲ می‌کنند و زمانی که دلیل آن را می‌پرسیم، به این موضوع اشاره می‌کنند که تسک ۲ نمره بیشتری را به خود اختصاص داده است. هرچند این موضوع کاملاً درست است، اما آمادگی برای تسک ۱ نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا در نمره کل رایتینگ شما تأثیر خواهد گذاشت. در ادامه، چند نمونه از انواع سؤال‌های تسک ۱ را مشاهده می‌کنید.

نمودار میله ای
شکل ۱-۱: نمودار خطی
نمودار ستونی
شکل ۱-۲: نمودار ستونی
آموزش رایتینگ آیلتس آکادمیک
شکل ۱-۳: نمودار دایره‌ای
نمودار چندگانه
شکل ۱-۴: نمودار چندگانه
شکل ۱-۵: فرایند
شکل ۱-۶: نقشه

ساختار رایتینگ تسک ۱ آکادمیک

در آموزش رایتینگ آیلتس ساده‌ترین ساختار برای نوشتن تسک ۱ متنی شامل چهار پاراگراف است. البته می‌توان از ساختارهای دیگری نیز استفاده کرد، اما این روش، بیشتر مورد تأیید متخصصین این امر است. در ادامه، به توضیح هر یک از پاراگراف‌ها پرداخته‌ایم.

پاراگراف اول (مقدمه)

جمله اول - پارافریز کردن سؤال

این پاراگراف معمولاً از یک یا دو جمله بلند تشکیل شده و نشان‌دهنده توانایی شما در پارافریز کردن است که با استفاده از کلمات مترادف و عبارت‌های جایگزین انجام می‌شود. در این پاراگراف، باید بتوانید سؤال را پارافریز کنید، یعنی آن را به گونه دیگری و با قلم خوتان بنویسید.

برای نوشتن مقدمه، طرح کلی از موضوع را بنویسید و سؤال را پارافریز کنید. «پارافریز کردن» (Paraphrasing) به معنای استفاده از کلمات خودتان برای بیان ایده‌های تسک رایتینگ است. برای پارافریز کردن، ایده‌ها و مفهوم جمله‌ حفظ می‌شود، اما جمله‌بندی باید تغییر کند و به سبک خودتان نوشته شود. به دو مثال زیر دقت کنید.

Original: Symptoms of influenza include fever and nasal congestion.

جمله اصلی: علائم آنفولانزا شامل تب و گرفتگی بینی است.

Paraphrase: A stuffy nose and elevated temperature are signs you may have the flu.

جمله پارافریز: گرفتگی بینی و افزایش دما علائم آنفولانزا هستند.

Original: He has tons of stuff to throw away.

جمله اصلی: او چیزهای زیادی برای دور انداختن دارد.

Paraphrase: He needs to get rid of a lot of junk.

جمله پارافریز: او باید از شر خرت‌و‌پرت‌های زیادی خلاص شود.

پاراگراف دوم (دیدگاه کلی)

جمله اول - دیدگاه کلی درباره اولین ویژگی اصلی

جمله دوم - دیدگاه کلی درباره دومین ویژگی اصلی

جمله سوم – در صورت امکان، مقایسه کلی

هدف کلی از این پاراگراف، توانایی زبان‌آموز در تشخیص مهم‌ترین اطلاعات و خلاصه کردن آن است، اطلاعاتی نظیر روند کلی، افزایش/کاهش، تفاوت‌ها، مقایسه‌ها و غیره.

پاراگراف سوم (جزئیات ویژگی اول)

جمله اول - ارائه جزئیات

جمله دوم - ارائه جزئیات

جمله سوم - در صوت امکان، ارائه جزئیات/مقایسه

در پاراگراف سوم، دیدگاه کلی خود را درباره اولین جمله در پاراگراف دوم می‌نویسید و آن را با جزئیات بیشتری توصیف می‌‌کنید. ممتحن به توانایی شما در انتخاب اطلاعات درست و توصیف داده‌، فرایند، مقایسه و غیره نمره خواهد داد. سپس همین روند را برای پاراگراف چهارم تکرار می‌کنید، با این تفاوت که باید دومین جمله در پاراگراف دوم را توصیف کنید.

پاراگراف چهارم (جزئیات ویژگی دوم)

جمله اول - ارائه جزئیات

جمله دوم - ارائه جزئیات

جمله سوم - در صوت امکان، ارائه جزئیات/مقایسه

در پاراگراف آخر، همان‌طور که گفته شد، باید دیدگاه کلی خود را درباره دومین جمله از پاراگراف دوم بنویسید. در مجموع رایتینگ تسک ۱ حدود ۹ تا ۱۰ جمله خواهد بود و با توجه به نوع سؤال، می‌توانید بین ۸ تا ۱۲ جمله بنویسید.

نکته اول: برای تسک ۱ رایتینگ آکادمیک، نیازی به نوشتن پاراگراف نتیجه‌گیری نیست.

نکته دوم: برای نوشتن ویژگی‌های اصلی، بهتر است سه یا چهار مورد مهم را در رابطه با سؤال انتخاب کنید و در اولویت قرار دهید. سپس درباره آن‌ها بنویسید.

در ادامه مبحث آموزش رایتینگ آیلتس نمونه‌ای از تسک ۱ آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک و پاسخ آن را آورده‌ایم که می‌تواند در درک بهتر این موضوع به شما کمک کند.

The charts show projections for global production by sector in 2040 and 2060.

Summarize the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.

نمونه پاسخ

The charts show projections for global production by sector in 2040 and 2060. Generally speaking, there is little change in the projected proportion of production by the various sectors in the two years, with manufacturing and services being the most dominant.

It is forecast that the services and manufacturing sectors together will account for more than half of global production in 2040 and 2060, 71% (40% and 31%) and 74% (41% and 33%) respectively. By contrast, the proportion of production from energy is expected to decline from 7% in 2040 to 5% in 2060, a drop of approximately one third. It is also anticipated that there will be a similar dramatic drop for agriculture production from 4% to 1% with production in materials, by contrast, comprising 4% in 2060 compared to 3% in 2040.

As regards info-communications and technology, there is expected to be little difference in the proportion of production the sector constitutes, with a slight rise from 15% to 16% over the period.

یادگیری زبان انگلیسی

دستورالعمل نوشتن تسک ۱ آکادمیک

در مبحث آموزش رایتنیگ آیلتس برای نوشتن تسک ۱، لازم است مراحل زیر را به ترتیب و مرحله به مرحله رعایت کنید.

  • سؤال را دو بار با دقت بخوانید.
  • به داده‌ها و نوشته‌های مربوط به نمودار، نقشه یا فرایند توجه کنید.
  • ویژگی‌های اصلی را تعیین کنید.
  • در صورت لزوم، داده‌ها را مقایسه کنید.
  • به طرحی سریع و کلی از ساختار مربوطه فکر کنید.
  • با پارافریز کردن سؤال، مقدمه را بنویسید.
  • پاراگراف دوم را بنویسید که شامل خلاصه دیدگاه کلی ویژگی‌های اصلی است.
  • در پاراگراف‌های سوم و چهارم، با جزئیات بیشتری، پاراگراف دوم را توصیف و تحلیل کنید.
  • از تکرار کلمات بپرهیزید و از واژگان مختلفی کمک بگیرید.
  • نوشته خود را بازخوانی کنید و اشتباهات گرامری خود را اصلاح کنید. در نهایت، مطمئن شوید که دست‌کم ۱۵۰ کلمه نوشته‌اید.

نکته مهم: بعد از نوشتن، باید به این نکته توجه داشته باشید که تحلیل شما از داده‌ها به گونه‌ای باشد که اگر متن را به یک غریبه بدهید، بتواند با توجه به اطلاعاتی که نوشته‌اید، نمودار آن را ترسیم کند. در این صورت، شما به خوبی از عهده این کار برآمده‌اید.

نکات مهم تسک ۱ آکادمیک

برای نوشتن تسک ۱ در آزمون آکادمیک، نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • با نحوه نمره‌دهی تسک ۱ آشنایی کافی داشته باشید.
  • سؤال را در قسمت مقدمه پارافریز کنید.
  • حتماً برای رایتینگ خود «دیدگاه کلی» (Overview) بنویسید.
  • با استفاده از جملات پشتیبان، ایده اصلی خود را بسط دهید.
  • در نهایت یک دور متن خود را بخوانید و از نظر گرامری و املایی بررسی کنید.

اشتباهات رایج تسک ۱ آکادمیک

تجربه اساتیدی که در آموزش رایتینگ آیلتس تخصص دارند و آزمون‌ها را تصحیح می‌کنند، نشان می‌دهد که یک سری اشتباهات معمولاً میان داوطلبین مشترک است. برای جلوگیری از این اشتباهات، در ادامه به چند نمونه رایج اشاره کرده‌ایم که با آگاهی از آن‌‌‌ها می‌توانید نمره رایتینگ خود را تا یک نمره افزایش دهید.

  • نوشتن Overview نامفهوم
  • نوشتن درباره همه موضوعات و با جزئیات
  • نوشتن تحلیل‌های پیچیده و استفاده از جملات نامفهوم
  • سازمان‌دهی غیرمنطقی ایده‌ها
  • توصیف و تحلیل نادرستِ داده‌ها

آموزش رایتینگ آیلتس جنرال (تسک ۱)

همان‌طور که اشاره شد، برای تسک ۱ آزمون جنرال، باید نامه بنویسید. شاید کار ساده‌ای به نظر برسد، اما باید بگوییم که برای آمادگی در این بخش، ابتدا می‌بایست با نکات مهمی آشنا شوید که در ادامه مبحث آموزش رایتینگ آیلتس به آن‌ها اشاره شده است.

نکات مهم تسک ۱ جنرال

برای نوشتن نامه در آزمون آیلتس جنرال، نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

نوع نامه‌ای را که قرار است بنویسید، مشخص کنید

نامه‌ها در حالت کلی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • نامه رسمی
  • نامه نیمه‌رسمی
  • نامه غیررسمی

در جدول زیر، می‌توانید هدف از نوشتن هر یک از انواع نامه‌ها را مشاهده کنید.

هدفنوع نامه

-در خواست اطلاعات از یک شرکت

-درخواست کار

-شکایت از بانک، مغازه، خطوط هوایی در رابطه با محصول/سرویس خدماتی

رسمی

-شکایت از صاحبخانه

-توضیح دادن به همسایه

-اجازه گرفتن از استاد دانشگاه

نیمه‌رسمی

-دعوت کردن کسی که می‌شناسید

-تشکر از یک دوست

-عذرخواهی کردن

-درخواست کمک

غیررسمی

برای آشنایی بیشتر با انواع نامه‌های رسمی، نیمه‌رسمی و غیررسمی، چند نمونه سؤال آورده‌ایم.

نمونه سؤال نامه رسمی

به نمونه‌ای سؤالی که در رابطه با نوشتن نامه رسمی مطرح شده توجه کنید و سعی کنید برای آن نامه‌ای بنویسید.

You are looking for a full-time job. Write a letter to an employment agency. In your letter:

  • introduce yourself
  • explain what sort of job you would like
  • say what experience and skills you have

You should write at least 150 words. You should spend about 20 minutes on this task.

آزمون زبان انگلیسی

نمونه سؤال نامه نیمه‌رسمی

به نمونه سؤالی در رابطه با نوشتن نامه نیمه‌رسمی توجه کنید.

You are going to take a short holiday in Singapore and you want to rent a holiday apartment while you are there. Write to the tourist information office. In your letter:

  • explain what you need
  • say when you plan to be there
  • ask for information about prices

You should write at least 150 words. You should spend about 20 minutes on this task.

نمونه سؤال نامه غیررسمی

در ادامه این مطلب، نمونه سؤالی را در رابطه با نامه غیررسمی مشاهده می‌کنید.

You stayed at your friend’s house when you attended a conference in Australia. Unfortunately, you left a large envelope with some important documents in your room. Write a letter to your friend. In the letter:

  • thank your friend for the stay
  • describe where you left the envelope
  • ask him/her to return it to you by post

You should write at least 150 words. You should spend about 20 minutes on this task.

آغاز و پایان مناسبی بنویسید

نوشتن آغاز و پایان مناسب برای نامه، تأثیر زیادی در نمره شما خواهد داشت. روش‌های شروع و پایان برای انواع نامه‌ها متفاوت است که در جدول زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

پایان نامهآغاز نامهگیرندهنوع نامه
Yours faithfully,Dear Sir/Madam,کسی که تا به حال او را ندیده‌اید و اسمش را نمی‌دانید.رسمی
Yours sincerely,

Dear Mr. Brown,

Dear Ms. Stone,

کسی که شاید او را دیده یا ندیده باشید، اما اسمش را می‌دانید.نیمه‌رسمی

Best regards,

Warm wishes,

Dear John,

Dear Anita,

کسی که هم او را می‌شناسید و هم اسم کوچکش را می‌دانید.غیررسمی

از عبارت‌های استاندارد استفاده کنید

برای نوشتن نامه، لازم است بدانید که میزان صمیمیت شما با فرد مورد نظر چقدر است و با توجه به آن، عبارت‌ها و اصطلاحات مناسب به کار ببرید. برای این منظور، چهارچوب استانداردی در نظر گرفته شده است که برای انواع نامه‌های رسمی، نیمه‌رسمی و غیررسمی متفاوت است. برای مثال، می‌توانید از عبارت‌های زیر برای شروع نامه رسمی کمک بگیرید.

  • Dear Sir/Madam,
  • I am writing to inquire about…
  • I am writing in connection with…

برای شروع نامه نیمه‌رسمی نیز می‌تواند از عبارت‌های زیر استفاده کنید.

  • Dear Mr Johnson,
  • I am writing to inform you that…
  • I am writing to…

برای شروع نامه غیررسمی نیز می‌توانید مانند نمونه زیر عمل کنید.

Dear Susan,
I hope you and your family are all well! It was so wonderful to spend time with all of you last month. It felt great to catch up with you and Bob, get to know your children, and have fun together after so long. You have always been dear friends of mine, and always will be.

Anyway, the reason I’m writing is that I have some good news: I am getting married in September...

املای کلمات را درست بنویسید

املای درست کلمات را یاد بگیرید، در غیر این صورت، نمره زیادی را از دست خواهید داد. املای کلمه‌هایی را تمرین کنید که در نوشتن نامه کاربرد بیشتری دارند، مانند نمونه‌های زیر:

  • Sincerely
  • faithfully
  • in connection with
  • apologize
Learn English

نامه خود را به چند پاراگراف تقسیم کنید

معمولاً نامه از چهار پاراگراف تشکیل می‌شود که عبارت است از:

  • «مقدمه» (Introduction)
  • «مشکل/موقعیت» (Problem)
  • راه‌حل/عمل» (Solution)
  • «نتیجه‌گیری» (Conclusion)

نکته: برای شروع هر پاراگراف جدید، به یکی از دو روش زیر عمل کنید.

  • Indenting: کمی جلوتر از حاشیه سمت چپ شروع به نوشتن کنید.
  • Skipping a line: یک خط بین پاراگراف قبلی و بعدی فاصله بگذارید.

خوش‌خط و خوانا بنویسید

علاوه بر همه مواردی که ذکر شد، به این نکته هم دقت کنید که کلماتی که می‌نویسید، خوانا باشد و طوری ننویسید که غلط املایی در نظر گرفته شود. موقع تمرین کردن، نظر استاد خود را در این خصوص جویا شوید. توجه دقیقی به جدا نوشتن حروف از هم داشته باشید.

دست‌کم ۱۵۰ کلمه بنویسید

به اندازه کافی تمرین کنید تا بتوانید حداقل ۱۵۰ کلمه بنویسید. اگر کمتر از این مقدار بنویسید، نمره خود را از دست می‌دهید. بیشتر از این هم ننویسید و به جای آن وقت خود را صرف مرور و بازخوانی نوشته خود بکنید تا اگر به غلط املایی یا گرامری برخوردید، بتوانید آن را تصحیح کنید.

به همه مواردی که در صورت سؤال آمده پاسخ دهید

به هر سه موردی که در صورت سؤال از شما خواسته شده پاسخ دهید. برای مثال، اگر نامه‌ معترضانه‌ای نوشته‌اید، به هر سه مورد زیر در متن نامه خود اشاره کنید:

  • مشکل را شرح دهید.
  • دلیل نارضایتی خود را شرح دهید.
  • راه‌حلی پیشنهاد دهید.

اندکی زودتر از زمان مقرر تمام کنید

تسک ۱، چه در آزمون جنرال و چه آکادمیک، ۳۰٪ از نمره کل رایتینگ شما را در بر می‌گیرد. بنابراین، نامه را کامل بنویسید. حتی اگر داستانی از خودتان ساخته‌اید تا موقعیتی را توصیف کنید، سعی کنید ساده و مختصر بنویسید که وقت کم نیاورید. اگر بتوانید کمی زودتر تمام کنید، وقت بیشتری برای تسک ۲ خواهید داشت که نمره بیشتری هم دارد. در هر صورت، مطمئن شوید که دست‌کم ۴۰ دقیقه برای انجام تسک ۲ زمان دارید.

IELTS Exam

از نمونه‌های موجود برای تمرین کردن استفاده کنید، اما حفظ نکنید

اساتیدی که تجربه آموزش رایتینگ آیلتس را دارند و آزمون‌ها را تصحیح می‌کند، تجربه زیادی در این امر دارند و با عبارت‌ها یا جملاتی که به صورت کلیشه از ذهن زبان‌آموز بر روی کاغذ می‌آید، آشنا هستند. سعی کنید از نمونه‌‌های رایتینگ فقط برای تمرین کردن استفاده کنید. از منابع آموزشی مربوطه و نمونه آزمون‌های سال قبل کمک بگیرید، اما جملات آن‌ها را حفظ نکنید، زیرا اگر تشخیص داده شود که جملات کلیشه‌ای به کار برده‌اید، نمره زیادی را از دست خواهید داد.

با معیارهای نمره‌دهی تسک ۱ آشنایی کافی داشته باشید

در ابتدای مبحث آموزش رایتینگ آیلتس با معیارهای نمره‌‌دهی آشنا شدیم. بهتر است برای بهبود مهارت رایتینگ یا هر بخش دیگری، قبل از هر چیز با معیار نمره‌دهی آن بخش آشنا شویم. به عبارت دیگر، اگر بدانیم مصحح بر چه اساسی رایتینگ را ارزیابی می‌کند، می‌توانیم طبق همان اصول متن خود را آماده کنیم.

به طور منظم نامه بنویسید و آن را برای ارزیابی به استاد آیلتس بدهید

اگر به صورت خودآموز برای آزمون آیلتس آماده می‌شوید، توصیه می‌کنیم که در فواصل زمانی منظم رایتینگ خود را بنویسید و آن را به استاد آیلتس بدهید تا آنالیز کند. از این طریق، می‌توانید میزان پیشرفت خود را بفهمید و با نقاط ضعف خود آشنا شوید و در صدد رفع آن‌ها برآیید.

اصطلاحات کاربردی برای تسک ۱ جنرال

در ادامه این مطلب، سعی کرده‌ایم به تعدادی از اصطلاحات و عبارت‌های پرکاربرد در نوشتن نامه اشاره کنیم. در جدول زیر می‌توانید این عبارت‌ها را همراه با معنی آن‌ها و برای هر دسته‌بندی مشاهده کنید.

اصطلاحات و عبارات پرکاربرد در نوشتن انواع نامه
برای عذرخواهی کردن
غذرخواهی مرا برای… بپذیرید.Please accept my sincere apologies for...
در مورد… واقعاً متأسفم.I am very sorry about...
برای… متأسفم.Sorry for...
برای شکایت کردن
برای ابراز نارضایتی‌ام از… [نامه] می‌نویسم.I am writing to express my dissatisfaction with...
برای ابراز ناراحتی‌ام از… [نامه] می‌نویسم.I am writing to express my annoyance with...
من از... راضی نیستم.I'm not happy with...
برای درخواست کمک
ممنون می‌شوم اگر بتوانید…I'd be grateful if you could...
ممنون می‌شوم اگر بتوانید…I would appreciate if you could...
ممکن است لطفاً…؟Could you please...?
برای به دست آوردن اطلاعات
من این نامه را برای درخواست… می‌نویسم.I am writing to enquire about...
من این نامه را برای فهمیدن… می‌نویسم.I am writing to find out about...
تمایل دارم درباره… بدانم.I would like to know about...
برای خاتمه دادن به نامه
بی‌صبرانه منتظر شنیدن خبری از شما هستم.I look forward to hearing from you.
مشتاق دیدارتان هستم.I look forward to seeing you.
مشتاق دیدارتان هستم.I look forward to meeting you.
برای ابراز نگرانی
من این نامه برای ابراز نگرانی در مورد… می‌نویسم.I am writing to express my concern about...
از شنیدن… واقعاً متأسف شدم.I was very sorry to learn that...
از شنیدن… واقعاً متأسفم شدم.I was really sorry to hear that...
برای دادن خبر بد
متأسفم که به شما می‌گویم…I regret to advise you that...
متأسفم که به شما خبر می‌دهم…I regret to inform you that...
متأسفم که به شما می‌گویم…I am sorry to tell you that...
برای دادن خبر خوب
خوشحالم که به شما بگویم…I am pleased to advise to that...
خوشحالم که به شما اطلاع می‌دهم…I am delighted to inform you that...
خوشحالم که به شما بگویم…I am happy to tell you that...
برای بیان علت
این به دلیل… است.This is due to…
این نتیجه… است.This is a result of...
این به این دلیل است که…This is because...
برای پیشنهاد دادن
شاید مفید باشد که…Perhaps it would be useful to…
احتمال دارد که…Perhaps it would be possible to…
ممکن است مفید باشد که…It might be helpful to…
برای تشکر کردن
من برای… بی‌نهایت سپاس‌گزارم.I am extremely grateful for…
من بابت… واقعاً ممنونم.I really appreciate…
به خاطر… ممنون.Thank you for…

آموزش رایتینگ آیلتس تسک ۲

تسک ۲ برای آزمون آکادمیک و جنرال، دقیقاً شبیه هم است. بعد از اتمام تسک اول، در بخش دوم رایتینگ، ۴۰ دقیقه فرصت دارید که درباره موضوعی که داده شده، چند پاراگراف بنویسید. در واقع برای تسک دوم باید «essay» بنویسید و تعداد کلمات آن حداقل ۲۵۰ کلمه باشد. برای نوشتن تسک دوم نیز مانند تسک اول، لازم است نکات مهمی را درباره مراحل انجام آن بدانید. در ادامه این مطلب، به چند مورد مهم اشاره شده است.

نکات مهم آموزش رایتینگ آیلتس تسک ۲

برای این‌که بتوانید در مدت زمان تعیین‌شده تسک ۲ را انجام دهید و به تمام مواردی که در صورت سؤال اشاره شده پاسخ دهید، به نکات مهمی در رابطه با تسک ۲ آزمون آیلتس توجه کنید.

سؤال را با دقت بخوانید

قبل از این‌که شروع به نوشتن کنید، ابتدا باید سؤال را با دقت بخوانید. در بعضی موارد دیده شده است که زبان‌‌آموز به دلیل استرس ناشی از آزمون، سؤال را به خوبی متوجه نمی‌شود و نمی‌تواند نمره‌ای بالاتر از ۵ کسب کند. حتی ممکن است متن خوبی نوشته باشید، اما چون موضوع را به درستی متوجه نشده‌اید، نمره زیادی را از دست خواهید داد، بنابراین همواره به این نکته توجه کنید و چند بار سؤال را بخوانید تا مطمئن شوید مفهوم آن را به درستی متوجه شده‌اید.

برای تحلیل کردن سؤال، ابتدا باید نوع سؤال را مشخص کنید، سپس کلمه‌های کلیدی در سؤال را پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند که سؤال را دقیق درک کنید و در نهایت بر اساس آن شروع به نوشتن کنید.

برای پاسخ سؤال خود طرح‌ریزی کنید

افرادی که بالاترین نمره را در تسک ۲ آیلتس کسب می‌کنند، همیشه قبل از شروع نوشتن، حدود ۱۰ دقیقه به موضوع فکر می‌کنند و برای پاراگراف‌های خود طرحی پیاده می‌کنند. طرح‌ریزی باعث می‌شود که ایده‌های خود را سازمان‌دهی کنید و باعث ایجاد متنی با انسجام بیشتر و دقیق‌تر داشته باشید.

مقدمه بنویسید

هر essay از سه بخش تشکیل شده است: «مقدمه»، «بدنه» و‌ «نتیجه‌گیری». مقدمه همه‌چیز را درباره ادامه essay می‌گوید. بنابراین، ممتحن از مقدمه شما می‌تواند حدس بزند که قرار است با چه نوع متنی مواجه شود. با نوشتن مقدمه خوب می‌توانید پاراگراف‌های بدنه خود را بهتر و با انسجام بیشتری بنویسید. بنابراین، می‌توان گفت که مهم‌ترین و تأثیرگزارترین پاراگراف در تسک ۲، مقدمه است. اگر بتوانید از عهده این بخش به خوبی بربیایید، برای نوشتن پاراگراف‌های بعدی، با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

انواع اسم در انگلیسی

پاراگراف‌های بدنه را بنویسید

در این بخش باید جزئیات بیشتری درباره موضوع بنویسید. برای این کار، ابتدا موارد اصلی را مطرح کنید و توضیحات خود را با استفاده از مثال و جزئیات بیشتر کامل کنید. معمولاً دو پاراگراف بدنه برای تسک ۲ کافی است، اما می‌توانید ۳ پاراگراف هم بنویسید.

نتیجه‌گیری بنویسید

آخرین بخش essay نوشتن نتیجه‌گیری است. برای نوشتن نتیجه‌گیری می‌توانید از یکی از دو روش زیر کمک بگیرید.

  • خلاصه‌ای از متنی را که نوشته‌اید، در نتیجه‌گیری ارائه دهید.
  • پارافریز متنی را که در مقدمه آورده‌اید، برای بخش نتیجه‌گیری بنویسید.

ساختار رایتینگ تسک ۲

جملاتی که در هر پاراگراف می‌نویسید، به نوع سؤال بستگی دارد. پنج نوع سؤال رایج تسک ۲ آزمون آیلتس عبارت‌اند از:

  • ‎Opinion (Agree or Disagree)
  • Advantages and Disadvantages
  • Problems and solutions
  • Discussion (discuss both views)
  • Two-part Question

در تقسیم‌بندی انواع سؤالات تسک ۲ آزمون رایتینگ ‌آیلتس، دو دسته کلی به نام «Argumentative» و «Non-Argumentative» را در نظر می‌گیرند. سؤالاتی که درباره نظر شخصی و مخالفت یا موافقت است، در دسته اول و بقیه سؤال‌ها در دسته دوم قرار می‌گیرند. در ادامه مبحث آموزش رایتینگ آیلتس به بررسی هر یک از انواع سؤالات رایتینگ تسک ۲ پرداخته‌ایم و مثال‌هایی در این رابطه ارائه کرده‌ایم.

نمونه سؤال‌ Opinion با مثال

ان نوع سؤ‌ال‌ها، درباره نظر یا عقیده شخص است که می‌تواند موافق یا مخالف موضوع باشد. پرسش‌هایی که در این رابطه مطرح می‌شود، اغلب به شکل زیر است:

What is your opinion?

Do you agree or disagree?

To what extent do you agree or disagree?

مراحل نوشتن Essay درباره Opinion

برای درک بهتر ساختار این نوع سؤال‌ها، به نمونه زیر توجه کنید و در ادامه، از دستورالعمل زیر کمک بگیرید.

Some people believe that unpaid community service should be a compulsory part of high school programs (for example working for a charity, improving the neighborhood or teaching sports to younger children).

Do you agree or disagree?

مقدمه

  1. سؤال را پارافریز کنید.
  2. نظر خوتان را بنویسید.

بدنه اول

  1. جمله اصلی را بنویسید.
  2. درباره جمله اصلی توضیح دهید.
  3. مثال بزنید.

بدنه دوم

  1. جمله اصلی را بنویسید.
  2. درباره جمله اصلی توضیح دهید.
  3. مثال بزنید.

نتیجه‌گیری

  1. خلاصه‌ای درباره موارد مهم و عقیده شخصی خودتان بنویسید.

نمونه متن درباره Opinion

در این قسمت، برای آشنایی بیشتر با نحوه نوشتن essay درباره Opinion، نمونه‌ای از رایتینگ یکی از داوطلبین آزمون آیلتس درباره سؤال فوق آورده شده است. به تقسیم‌بندی پارگراف‌ها توجه کنید و کلمات و گرامر مرتبط با موضوع را مطالعه و یادداشت کنید.

It is argued that volunteering should be made part of the school curriculum. This essay agrees with that suggestion completely because it helps pupils develop soft skills and helps them gain much-needed work experience.

Education should not be limited to strictly academic pursuits and those in education should also develop life skills, such as teamwork, empathy, and self-discipline, and one of the best ways to hone these aptitudes is through community service. Serving those less fortunate than ourselves teaches us many lessons including how to work with people from other backgrounds and the value of hard work, thus enabling us to hone these skills before becoming an adult. For example, many young people from wealthier countries take a gap year and help those less fortunate than themselves to increase their gratitude for what they have and improve their work ethic.

Many colleges and companies are also increasingly looking for this type of experience. Most school leavers have the same grades and charitable works can help set you apart from other students when making college applications. For example, Cambridge and Oxford receive thousands of applications from straight-A students every year and can only accept a small percentage of applicants. What you have done outside the classroom is often the thing that differentiates you from everyone else and gets you that coveted spot.

In conclusion, teenagers should be made to partake in unpaid work as part of their schooling because it will help them learn things they wouldn’t ordinarily learn from their teachers and it will also boost their chances of getting into third-level education.

نمونه سؤال Advantages and Disadvantages با مثال

پرسش‌هایی که در این رابطه مطرح می‌شود، درباره مزایا و معایب و به صورت زیر است:

Discuss the advantages and disadvantages.

What are the advantages and disadvantages?

Do the advantages of this outweigh the disadvantages?

یادگیری لغات انگلیسی

مراحل نوشتن Essay درباره Advantages and Disadvantages

به نمونه سؤال زیر دقت کنید.

Technology is being used more and more in education.

Discuss the advantages and disadvantages.

این سؤال، درباره فواید و معایب کاربرد تکنولوژی در آموزش است. به طور کلی، برای آموزش رایتینگ آیلتس و نوع سؤال‌هایی که به مزایا و معایب مربوط می‌شود، برای هر بخش از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

مقدمه

  1. سؤال را پارافریز کنید.
  2. موراد مهم را به صورت خلاصه مطرح کنید.

بدنه اول

  1. دو ویژگی مثبت را مطرح کنید.
  2. اولین ویژگی را توضیح/بسط دهید.
  3. دومین ویژگی را توضیح/بسط دهید.
  4. مثال بزنید.

بدنه دوم

  1. دو ویژگی منفی را ذکر کنید.
  2. ویژگی اول را توضیح/بسط دهید.
  3. ویژگی دوم را توضیح/بسط دهید.
  4. مثال بزنید.

نتیجه‌گیری

  1. خلاصه‌ای از موارد مهمی که در متن به آن اشاره کرده‌اید را بنویسید.

نمونه متن درباره Advantages and Disadvantages

درباره مزایا و معایب کاربرد تکنولوژی در آموزش، نمونه متنی ارائه شده که توسط یکی از داوطلبین آزمون‌های قبلی آیلتس نوشته شده است. به ساختار جملات و نکات مهم هر پاراگراف توجه کنید.

It is argued that technology is playing an ever-increasing role in schools and universities. Increased access to information and student freedom are the main advantages, whereas dependency on technology and decreasing levels of face-to-face contact are the main disadvantages.

Having access to more information and student autonomy are the principal advantages of an increase in the use of electronic devices in education. With the internet, students can access all the information available about any topic, regardless of what books and other resources are available in the school. Furthermore, students have the freedom to focus on whatever topic or subject they want and study it in depth. A prime example of this is the number of online university courses available to students, covering a myriad of subjects, that up until recently were unavailable to most learners. This has resulted in more people studying third-level degrees than ever before, at a pace and schedule that suits them.

The main disadvantages associated with the increasing use of technology in education are the dependency on this technology and the decrease in face-to-face interaction between students. With many students now using the internet as their primary source of information, they often struggle to use other academic resources to find what they’re looking for. As well as this, students spend more time looking at computer screens by themselves than interacting with each other, and this is thought to lead to lower levels of emotional intelligence. For instance, the recent explosion in smartphone use has been at the expense of genuine human interaction. This results in soft skills, such as verbal communication and empathy, being affected.

In conclusion, the benefits technology brings to education, such as unrestricted access to information and student autonomy, must be weighed against the drawbacks, such as dependency on this technology and the negative effects on human interaction.

نمونه سؤال Problems and solutions با مثال

در این نوع سؤال‌ها، درباره مشکلات و راه‌حل آن‌ها پرسیده می‌شود. کلمات کلیدی رایج در این نوع سؤال‌ها عبارت‌اند از:

Problem and solution

Cause and effect

مراحل نوشتن Essay درباره Problems and solutions

نمونه سؤال زیر در رابطه با مشکلات ناشی از وابستگی دانش‌آموزان به کامپیوتر و بیان راه‌حل‌هایی برای رفع آن است. در ادامه، مراحل نوشتن essay برای این نوع سؤال‌ها توضیح داده شده است.

Students are becoming more and more reliant on technology.

What are some of the problems associated with reliance on computers, and what are some of the possible solutions?

مقدمه

  1. سؤال را پارافریز کنید.
  2. طرح کلی یا رئوس مطالب خود را در قالب یک جمله بنویسید.

بدنه اول

  1. دست‌کم دو مشکل را مطرح کنید.
  2. مشکل اول را توضیح دهید.
  3. مشکل دوم را توضیح دهید.
  4. برای مشکل دوم مثال بزنید.

بدنه دوم

  1. راه‌حل‌ها را مطرح کنید.
  2. راه‌حل اول را شرح دهید.
  3. راه‌حل دوم را شرح دهید.
  4. مثالی درباره راه‌حل دوم بنویسید.

نتیجه‌گیری

  1. خلاصه‌ای از متن خود را ارائه دهید.

نمونه متن درباره Problems and solutions

متن زیر را یکی از زبان‌آموزان آزمون‌های قبلی آیلتس نوشته است. به نحوه تقسیم‌بندی پاراگراف‌ها و جملات به‌کاررفته توجه کنید.

Learners are becoming ever more dependent on technology, such as the Internet and mobile devices. This essay believes the main problems associated with dependence on computers are the lack of original thought and copying original work from others and suggests critical thinking classes and writing analysis software as the most viable solutions.

The principal problems with over-reliance on technology are people not being able to think for themselves and plagiarism. With access to so much information, students often rely on other people’s opinions instead of forming their own. As well as this, they often use search engines to answer a question and simply copy the text from a website, rather than thinking about the question. This practice is not only prohibited in schools and universities but also stunts a student’s intellectual development because they will never truly think for themselves, which is what university is supposed to really be for. For example, many teachers complain that students copy web pages straight from Wikipedia word for word rather than giving a reasoned answer to their questions.

Solutions to these worrying problems are special classes to focus on critical thinking and teachers using anti-plagiarism software to detect copying. If teachers create situations where students have to infer meaning and express opinions based on a small amount of information, this will ensure that students have an opportunity to develop these skills. Also, if students know that their assignments are being checked for plagiarism, this will be enough to deter them from doing so. For instance, many universities already use this kind of software to scan coursework for plagiarism and it could be extended to include all homework, by learners in both secondary and tertiary education.

In conclusion, the main problems with the overuse of technology in education are the lack of original thought and plagiarism and these can be solved through special classes that teach students analytical skills and the use of plagiarism detection software.

نمونه سؤال Discussion با مثال

در این نوع سؤال‌‌ها، دو دیدگاه متفاوت مطرح می‌شود و در ادامه از شما می‌خواهد که درباره هر دو دیدگاه بحث کنید و در انتها نظر خودتان را بنویسید. بنابراین، سؤال اصلی به صورت زیر خواهد بود:

Discuss both these views and give your own opinion.

.

مراحل نوشتن Essay درباره Discussion

نمونه سؤال زیر دو دیدگاه مختلف درباره تأثیر تکنولوژی در آموزش را مطرح کرده است؛ برخی آن را مثبت و برخی منفی می‌دانند.

Technology is being used more and more in education. Some people say that this is a positive trend, while others argue that it is leading to negative consequences.

Discuss both sides of this argument and then give your own opinion.

برای نوشتن این نوع سؤال‌ها، مراحل زیر را در نظر داشته باشید.

مقدمه

  1. سؤال را پارافریز کنید و/یا هر دو دیدگاه را مطرح کنید.
  2. جمله اصلی را بنویسید.
  3. طرح کلی خود را در قالب یک جمله بنویسید.

بدنه اول

  1. دیدگاه اول را مطرح کنید.
  2. درباره دیدگاه اول بحث کنید.
  3. دلیل موافقت یا مخالفت خود با دیدگاه اول شرح دهید.
  4. مثال بزنید.

بدنه دوم

  1. دیدگاه دوم را مطرح کنید.
  2. درباره دیدگاه دوم بحث کنید.
  3. دلیل موافقت یا مخالفت خود را با دیدگاه دوم بیان کنید.
  4. مثال بزنید.

نتیجه‌گیری

  1. جمله اول - خلاصه‌ای از متنی که نوشته‌اید.
  2. جمله دوم - نوشتن درباره این‌که کدام‌یک بهتر یا مهم‌تر است.

نمونه متن درباره Discussion

متن زیر توسط داوطلب آزمون آیلتس نوشته شده است. به نحوه دسته‌بندی پاراگراف‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با متن توجه کنید.

There is an ever-increasing use of technology, such as tablets and laptops, in the classroom. It is often argued that this is a positive development, whilst others disagree and think it will lead to adverse ramifications. This essay agrees that an increase in technology is beneficial to students and teachers.

It is clear that the Internet has provided students with access to more information than ever before. This has given learners the ability to research and learn about any subject at the touch of a button. It is therefore agreed that technology is a very worthwhile tool for education. Wikipedia is a prime example, where students can simply type in any keyword and gain access to in-depth knowledge quickly and easily.

However, many disagree and feel that technology deprives people of real human interaction. Human interaction teaches people valuable skills such as discourse, debate, and empathy. Without these soft skills, many people find it difficult to become successful in work and their personal lives. Despite this, human interaction is still possible through the internet and this essay disagrees technology should be dismissed for this reason. For instance, Skype and Facebook make it possible for people to interact in ways that were never before possible.

While the benefits of technology, particularly the internet, allow students to tap into limitless sources of information, some still feel that people should be wary of this new phenomenon and not allow it to curb face-to-face interaction. However, as long as we are careful to keep in mind the importance of human interaction in education, the educational benefits are clearly positive.

آمادگی برای آزمون آیلتس

نمونه سؤال Two-part Question با مثال

این نوع سؤال‌ها شامل یک موضوع است و در ادامه از شما می‌خواهد که به دو سؤال مجزا پاسخ دهید، مانند نمونه زیر:

As most people spend a major part of their adult life at work, job satisfaction is an important element of individual well-being.

What factor contributes to job satisfaction?

How realistic is the expectation of job satisfaction for all workers?

مراحل نوشتن Essay درباره Two-part Question

برای نوشتن این نوع سؤال‌ها، از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

مقدمه

  1. سؤال را پارافریز کنید.
  2. هر دو سؤال را به صورت خلاصه مطرح کنید.

بدنه اول

  1. به اولین سؤال پاسخ دهید.
  2. دلیل پاسخ خود را ذکر کنید.
  3. توضیحات بیشتری ارائه دهید.
  4. مثال بزنید.

بدنه دوم

  1. به سؤال دوم پاسخ دهید.
  2. علت آن را توضیح دهید.
  3. توضیحات بیشتری ارائه دهید.
  4. مثال بزنید.

نتیجه‌گیری

  1. خلاصه‌ای از متن خود را ارائه دهید.

نمونه متن درباره Two-part Question

متن زیر توسط یکی از زبان‌آموزانی نوشته شده که قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده است. به نوع ساختار به‌کاررفته در هر پاراگراف و کلمات کلیدی توجه کنید.

As the majority of adults spend most of their time at work, being content with your career is a crucial part of a person’s health and happiness. This essay will first suggest fair pay as a key element leading to job satisfaction and it will then state that it is not very likely that everyone can be happy with their job.

The most important thing that leads to someone being satisfied at work is being compensated fairly. If those more senior than you respect you as a person and the job you are doing then you feel like you are valued. A fair salary and benefits are important marks of respect and if you feel you are being underpaid you will either resent your bosses or look for another job. These two factors came top of a recent job satisfaction survey conducted by Monster.com, which found that 72% of people were pleased with their current role if their superiors regularly told them they were appreciated.

With regard to the question of happiness for all workers, I think this is and always will be highly unlikely. The vast majority of people fail to reach their goals and end up working in a post they don’t really care about in return for a salary. This money is just enough to pay their living expenses which often means they are trapped in a cycle of disenchantment. For example, The Times recently reported that 89% of office workers would leave their jobs if they did not need the money.

In conclusion, being satisfied with your trade or profession is an important part of one’s well-being and respect from one’s colleagues and fair pay can improve your level of happiness, however, job satisfaction for all workers is an unrealistic prospect.

نکته مهم: بیش از حد مورد نیاز ننویسید. به‌جای آن به کیفیت نوشته خود توجه داشته باشید و اطلاعات را به درستی سازمان‌دهی کنید. فراموش نکنید که بازخوانی متن می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود نمره شما داشته باشد. بنابراین، بهتر است زمانی را که به نوشتن کلمات بیشتر اختصاص می‌دهید، صرف بازخوانی متن خود کنید.

جمع‌بندی آموزش رایتینگ آیلتس

در این مطلب، به آزموش رایتینگ آیلتس پرداختیم و انواع رایتینگ را برای آزمون آکادمیک و جنرال توضیح دادیم. آزمون آیلتس از دو تسک تشکیل شده است. تسک دوم برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال یکسان است، اما تسک اول فرق می‌کند. در این آموزش، به تمام نکات مهم مربوط به آموزش رایتینگ آیلتس برای تسک اول و دوم اشاره شد و نمونه‌هایی از نوشته‌های داوطلبین آزمون‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفت. برای آمادگی در آزمون آیلتس، می‌بایست با تکنیک‌های مربوط به هر چهار مهارت «گوش دادن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» آشنا شوید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۳۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
IELTS AdvantageIELTS AdvantageEngvidIELTS Advantage
۲ دیدگاه برای «آموزش رایتینگ آیلتس – از صفر تا صد»

بسیار کاربردی و مفید .سپاس و تشکر فراوان از نوشتن چنین مطلبی

سپاس فراوان بابت اطلاعات جامع و مفیدتون.
پایدار باشید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *