آموزش تایپ ده انگشتی و تبدیل تایپ به قهوه

۱۳۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
آموزش تایپ ده انگشتی و تبدیل تایپ به قهوه
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

ترجیح می‌دهید در آرامش یک قهوه بخورید و یا اوقات خود را صرف تایپ متون طولانی و کسل‌کننده نمایید؟ تفاوتی ندارد شما تایپیست، برنامه‌نویس، دانشجو و حتی یک کاربر عادی باشید؛ تایپ سریع می‌تواند علاوه بر کمک به صرفه‌جویی در زمان، فواید ارزشمند دیگری نیز برای شما به همراه داشته باشد.

بدون شک می‌توان از تایپ کردن لذت برد، حداقل مشاهده مسابقات بین تایپیست‌ها، از این موضوع گواهی می‌دهد. قرار نیست برای آموزش تایپ کتاب‌هایی قطور یا یک سری مقالات تخصصی با زبان اصلی را معرفی کنیم، بلکه راه‌های ارائه شده بسیار ساده و جذاب خواهند بود.

اما چرا باید تایپ ده انگشتی را هر چه سریعتر یاد گرفت؟

تایپ ‌کردن به یک نیاز تبدیل شده است

جالب است بدانید اخیرا حتی در کشور ما و در پایه ششم ابتدایی، یک فصل از کتاب درسی کار و فناوری را به آموزش تایپ‌ ده‌انگشتی اختصاص داده شده است. برخی منابع حتی گفته‌اند که در آینده تایپ کردن جایگزین نوشتن سنتی خواهد شد، که البته دور از ذهن هم نیست.

این موضوع می‌تواند به خوبی اهمیت تایپ کردن و به خصوص تایپ سریع و ده انگشتی را آشکار سازد.

آموزش تایپ

در خیلی از مکان‌ها برای استخدام، تسلط بر تایپ سریع می‌تواند یک ملاک مهم برای استخدام شدن شما باشد. طبیعتاً در صورتی که از سرعت تایپ خوبی برخوردار باشید شانس بهتری برای استخدام شدن نیز خواهید داشت.

تایپ کردن مضر است

تایپ سریع

شاید این عنوان عجیب باشد، اما حقیقتاً گاهی به حقیقت تبدیل می‌شود. اکثر افراد در هنگام تایپ کردن دستان خود را به‌ صورت نادرستی بر روی کیبورد قرار می‌دهند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بعدی برای مچ و انگشتان خواهد شد.

متاسفانه ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و به علت این‌که مدام قرار است سر فرد بین کیبورد و مانیتور جا به ‌جا شود، به گردن و ستون فقرات نیز آسیب‌هایی وارد ‌خواهد شد، در نتیجه و هنگام پایان کار خستگی به درجه‌ای از تشابه با فردی که یک عنصر جدید را کشف کرده می‎‌رسد.

زندگی کوتاه است و زمان با ارزش

واقعاً چرا باید با تایپ کردن یک متن کسل کننده و طولانی کلی از زمان ارزشمند ما را هدر دهد؟

بیایید دو نفر را در نظر بگیریم؛ یکی از این افراد توانایی تایپ ده انگشتی و سریع را دارد و دیگری با یک سرعت معمولی تایپ می‌کند. با فرض این‌که هر برگ A4 بین 400 تا 500 کلمه ظرفیت دارد، کاربر عادی در یک دقیقه 10 الی 20 کلمه را تایپ می‌کند و در یک ساعت حداکثر 1 الی 2 برگ، حال تایپیستی که حداقل قادر به تایپ 70 کلمه در دقیقه است می تواند 10 برگ A4 در یک ساعت تایپ کند؛ راستش همین اعداد ساده برای اثبات ارزشمند بودن این مهارت کافی به نظر می‌رسد.

تایپ ده انگشتی

با تایپو آشنا شوید

آموزش تایپ انگلیسی

تایپو محیطی جذاب با امکانات بسیاری را برای یادگیری تایپ ده انگشتی و همچنین افزایش سرعت تایپ در اختیارتان قرار می‌دهد. از طریق تایپو بدون محدودیت و بر روی هر دستگاهی حتی گوشی‌های هوشمند می‌توانید تایپ ده‌انگشتی را یاد بگیرید.

علاوه بر امکان تهیه اشتراک ویژه، می‌توانید به‌صورت رایگان به درس های زیادی در تایپو دسترسی داشته باشید و تایپ ده‌انگشتی را به شیوه‌ای بسیار سرگرم کننده و متفاوت به مهارت‌های خود اضافه کنید. بازی‌های جذاب، آموزش اصولی و گرافیک زیبا و البته کاراکتر جذاب تایپو، شما را عاشق سامانه تایپو خواهند کرد.

در ضمن اگر فکر می‌کنید سرعت تایپ خوبی دارید، بیایید و سرعت تایپ خود را در رقابت آنلاین تایپو به چالش بکشید.

 تایپو سامانه آموزش تایپ سریع فارسی و انگلیسی

نرم‌افزار آموزش تایپ انگشتان طلایی

آموزش تایپ سریع فارسی

انگشتان طلایی همانند سامانه تایپو قابلیت‌های بسیار مفیدی را در اختیار قرار خواهد داد؛ در صورتی که می خواهید به‌ صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت تایپ سریع را یاد بگیرید، نرم افزار انگشتان طلائی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت نرم افزار می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود نرم افزار آموزش تایپ

تایپ صوتی یا تبدیل گفتار به نوشتار

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تایپ، نرم‌افزار‌های تایپ صوتی هستند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا تنها با صحبت کردن، کلمات را تایپ کنید، این شاید ساده‌ترین راه برای افرادی باشد که حوصله و زمان زیادی برای فشردن کلید‌ها ندارند اما در کنار سادگی، این روش به دلیل وابستگی به صدا، دقت کمتر، حریم خصوصی کاربران و ... تاکنون نتوانسته است جایگزین تایپ ده انگشتی شود.

برای انجام تایپ صوتی می توانید به این صفحه مراجعه کنید:

تایپ صوتی فارسی و انگلیسی آنلاین

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «آموزش تایپ ده انگشتی و تبدیل تایپ به قهوه»

چقدر جالب. از طریق تست سرعت تایپ میشه تعداد برگ ها،پیام هایی که در یک ساعت می تونیم بنویسیم و … رو هم دید.

شبیه سرگرمی هست ایده جالبی هست.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *