آموزش استفاده از لینکدین – از صفر تا صد

۹۴۳۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
آموزش استفاده از لینکدین – از صفر تا صد

لینکدین کاری کرده است که برای برقراری ارتباطات کاری، دیگر نیازی به حضور در گردهمایی‌های شبکه‌سازی نباشد. همان‌طور که احتمالا خودتان از پیش می‌دانید، این روزها داشتن شبکه ارتباطی مناسب، یکی از نیازهای اساسی برای یافتن موقعیت‌های شغلی بهتر است. به همین دلیل، باید با شبکه اجتماعی مخصوص این موضوع، یعنی لینکدین به خوبی آشنا باشید. اگر تا به حال با این شبکه کار نکرده‌اید، در ادامه با آموزش استفاده از لینکدین همراه ما باشید تا تمام آنچه نیاز دارید را یاد بگیرید. همچنین ما پیش از این در مطلبی به صورت مفصل توضیح داده‌ایم که لینکدین چیست و چه کاربردی دارد و برای آشنایی با زیر و بم آن خواندن این مطلب نیز خالی از لطف نیست.

فهرست مطالب این نوشته

گام اول: عکسی حرفه‌ای انتخاب کنید

عکس مناسب می‌تواند میزان بازدید پروفایل شما را تا 14 برابر افزایش دهد. گذشته از این، عکس شما اولین راه برای تاثیر گذاشتن بر بیننده محسوب می‌شود. پس بهتر است کمی هزینه کنید و خودتان به فکر ادیت عکس نیفتید، مگر اینکه طراحی حرفه‌ای باشید.

اکثر افراد فکر می‌کنند نداشتن عکس مناسب، به دلیل نبود دوربین حرفه‌ای است، اما شما می‌توانید با گوشی موبایل خود نیز عکس‌هایی واضح با کیفیت 4k ثبت کنید، پس مشکل این نیست. مهم‌ترین چیزی که یک عکس چهره خوب را از تصاویر نامناسب جدا می‌کند، نوردهی است. به علاوه باید مخاطبان خود و برندی که می‌خواهید در ذهن‌شان تداعی شود را نیز مد نظر داشته باشید.

به عنوان مثال می‌توانید در عکس خود «قابل اعتماد» یا «در دسترس» به نظر برسید. برای انجام این کار بهتر است در محیط‌های بیرونی عکس بگیرید. اما در برخی شرایط باید رسمی‌تر به نظر برسید و عکاسی در فضاهای داخلی و بسته، انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود. در نهایت وقتی تصویر مورد نظر شما آماده شد، لازم است عکس پروفایل لینکدین خود را عوض کرده و آن را به روز رسانی کنید.

 

گام دوم: موقعیت مکانی و صنعت مورد نظر را وارد کنید

قدم دوم در آموزش استفاده از لینکدین، مشخص کردن موقعیت مکانی و صنف یا صنعتی است که در آن مهارت دارید. زیرا این دو مورد، از مهم‌ترین فیلترهایی هستند که استخدام‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌دهند. برای ویرایش ابتدایی، علامت مداد را در سمت راست صفحه خود در لینکدین انتخاب کنید و در مرحله بعد، موقعیت مکانی و صنعت مورد نظر را برگزینید.

آموزش افزودن موقعیت مکانی و صنف به لینکدین

همچنین باید بدانید موقعیت مکانی یکی از 5 کادر برتری است که لینکدین هنگام جستجوی کلمات کلیدی، در اولویت قرار می‌دهد. این 5 کادر شامل نام، هدلاین، موقعیت مکانی، خلاصه و تجربیات می‌شوند.

گام سوم آموزش استفاده از لینکدین: URL حساب خود را شخصی‌سازی کنید

اگر حساب کاربری لینکدین ساخته‌اید، همین حالا یک آدرسی اینترنتی منحصربه‌فرد برای حساب شما وجود دارد که به آن URL یا آدرس لینکدین می‌گویند. این آدرس همان چیزی است که مرورگرها برای یافتن شما از بین 500 میلیون کاربر لینکدین، مورد استفاده قرار می‌دهند. این آدرس منحصرا به شما تعلق دارد و اگر آن را به سبک شخصی خود تغییر ندهید، ترکیبی خواهد بود از نام و نام خانوادگی شما همراه با برخی اعداد و حروف تصادفی. چیزی شبیه به این:

1/maryam-rad-G12-34HI567

در این حالت، یافتن حساب کاربری شما برای دیگران سخت می‌شود و به خوبی در ذهن نمی‌ماند. پس همین حالا آدرس URL پروفایل خود را عوض کنید، چون این آدرس درون رزومه، کارت ویزیت و شاید حتی وب‌سایت شما نشان داده خواهد شد.

برای تغییر دادن آدرس URL کافی است مانند تصویر زیر روی دکمه Edit your public profile کلیک کنید.

تغییر URL صفحه لینکدین

سپس در گوشه بالا سمت راست می‌توانید آدرس صفحه خود را تغییر دهید. بهتر است در صورتی که نام و نام خانوادگی‌تان در دسترس است و توسط شخص دیگری استفاده نشده، همان را برای آدرس خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که لینکدین فضایی بسیار رسمی دارد، به همین دلیل از تولید آدرس‌هایی مانند نام پروفایل‌های اینستاگرامی خودداری کنید (مثلا maryam4444).

در صورتی که نام شما قبلا استفاده شده است، می‌توانید یکی از حروف وسط آن را بیشتر بنویسید (مثلا maryaamrad)، یا از مخفف نام درجه تحصیلی، شغل یا کشور خود در انتهای آن استفاده کنید (مانند MaryamradEng به عنوان یک مهندس یا Engineer).

 

گام چهارم: خودتان را به شکلی موجز معرفی کنید

نحوه ساخت رزومه در لینکدین شاید مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش استفاده از آن باشد و آموزش استفاده از لینکدین بدون بررسی قسمت معرفی خلاصه، ناقص باقی خواهد ماند. در نرم‌افزار لینکدین، بلافاصله پس از عکس، نام، موقعیت مکانی، محل کار و محل تحصیل، بخشی برای معرفی شما وجود دارد. در این بخش از آموزش استفاده از لینکدین می‌بینیم که یک خلاصه معرفی خوب چطور می‌تواند نظر دیگران را جلب کند.

این قابلیت، موقعیت مناسبی است تا خلاصه‌ای از آنچه که هستید برای دیگران بنویسید، ارتباطات برند خود را بهبود دهید و همچنین چندین مورد از کلمات کلیدی مرتبط به شغل‌تان را به درستی استفاده کنید. به عنوان شروع می‌توانید خلاصه‌ای از محتوای رزومه خود را در این قسمت بنویسید. البته توجه داشته باشید که لحن بیان این متن در رزومه‌ها معمولا سوم‌شخص است، اما در لینکدین باید آن را به اول‌شخص تغییر دهید.

آموزش نوشتن خلاصه معرفی در لینکدین

شما می‌توانید تا 2000 حرف (یا کاراکتر) درون این کادر بنویسید (که شامل فضاهای خالی هم می‌شوند). با این حال استفاده خلاقانه از این فضا برعهده خودتان قرار دارد. مثلا می‌شود بخشی از اساس و پایه کسب‌و‌کار را بیان کرد. بعد با گذشت زمان و دریافت نظرات مخاطبان می‌توانید این بخش را دستخوش تغییر کنید.

 

گام پنجم آموزش استفاده از لینکدین: تشریح کردن تجربیات

شاید به شما گفته شده باشد که برای تکمیل بخش تجربیات، خلاصه‌ای از نقش‌های فعلی و قبلی خود در کسب و کارهای مختلف بنویسید. این درست است اما تنها تا زمانی که با مفهوم «چگالی کلمات کلیدی» آشنا نشده باشید، یعنی تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی شما در صفحه‌تان تکرار می‌شوند. به عنوان مثال اگر کلمه «حسابدار»، سه بار در صفحه شما و 37 بار در صفحه ما تکرار شده باشد، هنگام جست‌وجوی این کلمه، صفحه ما امتیاز بالاتری کسب خواهد کرد.

شاید دانستن این مطلب برای شما خوشایند نباشد. چون به نظر سطحی و بی‌ارزش می‌رسد. درواقع آدم‌ها به عنوان یک کارجو، می‌خواهند براساس مهارت‌ها و توانایی‌های خود مورد توجه قرار بگیرند و نه چیز پیش پا افتاده‌ای مانند تکرار چند کلمه. اما واقعیت این است که وقتی کارجوها برای یک آگهی کار درخواست می‌دهند، غالبا باید با 3 چالش مهم روبه‌رو شوند.

کامپیوتر‌ها باهوش نیستند

متاسفانه کامپیوترها به حدی باهوش نیستند که تفاوت‌های ظریف بین جملات را تشخیص دهند. بنابراین فقط به جست‌وجوی کلمات کلیدی می‌پردازند و آن‌ها را شمارش می‌کنند. ممکن است بپرسید کلمه کلیدی چیست. پس بگذارید قبل از ادامه آموزش استفاده از لینکدین تعریف این مفهوم را ببینیم.

آموزش استفاده از کلمات کلیدی لینکدین

کلمه کلیدی هر کلمه‌ای است که مهارت یا تجربه مهمی را توصیف می‌کند. ساده‌ترین راه پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، این‌ است که نگاهی به رزومه خود بیندازید تا ببینید کلمات توصیفی اصلی چه چیزهایی هستند. سپس از لینکدین کمک بگیرید و بررسی کنید همکارانتان چه کلماتی را در صفحه خود به کار برده‌اند، مخصوصا در بخش مهارت‌ها.

مرحله آخر این است که 5 تا 10 آگهی کار مرتبط را مشاهده کنید و کلمات کلیدی آن‌ها را ببینید. به کمک این سه مرحله می‌توانید به سادگی بین 20 تا 40 کلمه کلیدی مناسب پیدا و روی آن‌ها تمرکز کنید.

چطور به کمک لینکدین در مصاحبه شغلی پذیرفته شویم؟

استخدام‌کنندگان ممکن است صدها و گاهی هزاران کاندیدای بالقوه را برای یافتن کارمند مناسب بررسی کنند. نکته کلیدی اینجاست که نوشته‌های خود را به شکلی ارائه دهید که جذاب بوده و ارزش وقت استخدام‌کننده را داشته باشند. استخدام‌کننده می‌خواهد تصویری کلی از اینکه شما چه کسی هستید و چه توانایی‌هایی دارید به دست آورد. به همین دلیل مهم است که برای جلب رضایت آن‌ها، 3 محدوده را به خوبی پوشش دهید: زمینه کاری، اقدامات و نتایج به دست آمده.

به طور ایده‌آل، بخش تجربیات باید با صحبت درباره زمینه شروع شود، برای تکمیل این بخش می‌توانید به سوالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهید:

  • شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟
  • چقدر بزرگ است؟
  • تمرکز اصلی سمت شغلی شما چیست؟
  • تا به حال با چه موانعی برخورد کرده‌اید؟‌
  • چه اهدافی را مد نظر دارید؟‌

در مورد اقدامات باید کارهایی که انجام داده‌اید را با جزئیات معرفی کنید. اگر قبلا تجربه کار تیمی داشته‌اید، مهم است از مشارکت خود حرف بزنید. اکثر افراد تجربیات خود را فقط با اقداماتی توصیف می‌کنند که در نهایت به متنی حوصله سربر تبدیل می‌شود. پس بهتر است حواس‌تان به این مورد باشد.

 

آخرین چیزی که می‌توانید برای برجسته کردن تجربیات خود مورد استفاده قرار دهید، حرف زدن از نتایج کسب شده توسط شما است. برای برخی مشاغل ممکن است صحبت در این قسمت کمی سخت باشد. با این حال باید بدانید هرچه توصیف نتایج برای نقش شما سخت‌تر باشد، یعنی افراد کمتری این کار را انجام می‌دهند و مزیت رقابتی شما افزایش پیدا می‌کند.

آخرین چالش، متقاعد کردن مدیر استخدام برای قرار مصاحبه است

به طور کلی، مسئولان استخدام تنها با چند کاندید برتر بالقوه دیدار می‌کنند، به همین دلیل بسیاری از آن‌ها جزئیات مهم فنی و همین‌طور مهارت‌های نرم را ترجیح می دهند. اگر تمام این چالش‌ها را پشت سر بگذارید، برای مصاحبه دعوت خواهید شد.

گام ششم: حداقل 5 مهارت یا بیشتر به صفحه خود اضافه کنید

شما می‌توانید تا 50 مهارت در صفحه لینکدین خود داشته باشید و اکیدا توصیه می‌کنیم که لیستی بین 40 تا 50 مهارت برای خود بسازید. به بیان ساده، هرچه مهارت‌های بیشتری را در صفحه خود ذکر کرده باشید، نام شما در جست‌و‌جو برای موقعیت‌های شغلی بیشتری دیده خواهد شد. ساده‌ترین کار برای شروع، استفاده از کلمات کلیدی است.

درواقع کلمات کلیدی، مهارت‌ها و توانایی‌های مهم شما را توصیف می‌کنند. به علاوه مهم است، روش‌های مختلفی که شرکت‌ها برای توصیف موقعیت شغلی شما به کار می‌برند را در ذهن داشته باشید.

مثلا برخی شرکت‌ها ممکن است به دنبال کارمندی برای «فروش» باشند، درحالی که برخی دیگر برای همین شغل، فردی به عنوان «توسعه دهنده کسب و کار» را می‌خواهند، پس هر دو مورد را استفاده کنید. از آن‌جایی که نمی‌دانید استخدام‌کنندگان ممکن است چه کلمه‌ای را برای شغل شما به کار ببرند، بهتر است تمام کلمات ممکن را پوشش دهید.

برای افزودن، حذف، جابه‌جایی یا به طور کلی، مدیریت بخش مهارت‌های خود، روی لینک Add a new skill در گوشه سمت راست بالای بخش مهارت‌ها، کلیک کنید. برای ویراش مهارت، روی ابزاری که شبیه به قلم است بزنید و برای پاک کردن آن، گزینه x کنار هر مهارت را برگزینید. همچنین می‌توانید ترتیب چینش مهارت‌ها را با کلیک روی چهار خط افقی و سپس حرکت دادن هر مهارت، تنظیم کنید.

افزودن مهارت ها به لینکدین

ممکن است افراد دیگر درباره مهارت‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، ایده‌هایی جدید به شما بدهند. به همین دلیل گاهی نیاز به جابه‌جایی یا حذف مهارت‌های قبلی پیدا خواهید کرد. به علاوه شما می‌توانید مهارت‌های پیشنهادی برنامه را نیز مورد استفاده قرار دهید. این موارد هنگامی که در حال نوشتن نام هر مهارت خود هستید، در قالب یک فهرست، نشان داده می‌شوند.

 مرتب کردن مهارت ها در لینکدین

به عنوان مثال در تصویر بالا، با نوشتن کلمه «Engineer» فهرست از عناوین شغلی مرتبط به مهندسی، نشان داده شده است. این یعنی افراد دیگر از این کلمات برای توصیف توانایی‌های خود استفاده کرده یا استخدام‌کنندگان به کمک آن‌ها به جست‌وجوی کارمندان بالقوه پرداخته‌اند. البته که می‌توانید مهارت‌های جدیدی نیز ایجاد کنید.

گام هفتم: قسمت مربوط به تحصیلات فراموش نشود

در این بخش از آموزش استفاده از لینکدین به بررسی بخش تحصیلات می‌پردازیم. پر کردن این بخش بسیار ساده است اما چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید:

  • وقتی نام دانشگاه یا دانشکده خود را می‌نویسید، در فهرست پیشنهادی، گزینه مربوط به آن را انتخاب کنید. به این ترتیب، تصویر نماد این دانشگاه نیز در کنار نام آن نشان داده خواهد شد. نمادها جذابیت بصری دارند و به صفحه شما اعتبار می‌بخشند. البته این نکته برای بخش تجربیات نیز صدق می‌کند، پس بررسی کنید که شرکت‌های قبلی شما در لینکدین صفحه‌ای دارند یا نه.
  • مهم است تخصص‌هایی را در این قسمت بنویسید که به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی خود را بیشتر تکرار کنید.

گام هشتم: بیشتر از 50 کانکشن حرفه‌ای داشته باشید

کانکشن‌ها بخش مهمی از ارتباط کاری هستند و مهارت یافتن فرصت شغلی مناسب و اهمیت حضور آنلاین به این شکل مشخص می‌شود. نکاتی که در ادامه می‌بینید، به شما کمک می‌کنند تا شبکه ارتباطی بهتری برای خود بسازید:

دعوت از مخاطبان ایمیلی

ابتدا در بالای صفحه، گزینه My Network را انتخاب کنید. اگر حساب ایمیل دارید، امکان همگام‌سازی لینکدین را با مخاطبان ایمیل خود خواهید داشت. کافی‌ست دکمه‌ای که در تصویر زیر با فلش نارنجی نشان داده شده است را بزنید. به این شکل لینکدین در فهرست شما، افرادی را جست‌وجو خواهد کرد که در این برنامه نیز حساب کاربری دارند. پیشنهاد می‌شود خودتان لیست را بررسی و افرادی که نمی‌خواهید را از حالت انتخاب‌شده خارج کنید. به علاوه لینکدین به شما اطلاع می‌دهد که چه افرادی از لیست شما، هنوز حساب لینکدین ندارند. پس فرصتی دارید تا افراد سودمند را به ایجاد حساب کاربری در لینکدین دعوت کنید.

آموزش استفاده از لینکدین برای ساخت شبکه کاری

پذیرش یا رد کردن هوشمندانه درخواست دیگران

شما می‌توانید درخواست ارتباطی که دیگران می‌فرستند را نیز قبول کنید (در تصویر زیر با فلش زرد مشخص شده است). وقتی صحبت از ساخت شبکه ارتباطی می‌شود، دو فلسفه مطرح می‌شود: محافظه‌کار و لیبرال (البته این هیچ ربطی به سیاست ندارد). نظریه محافظه کار به این شکل است که تنها با همکاران و اطرافیان قابل اعتماد خود کانکشن بسازید. اگر فردی درونگرا باشید، احتمالا این مورد را ترجیح بدهید. با این حال در دنیای فروش می‌گویند هرچه قیف شما بزرگ‌تر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت. همین ما را به نظریه لیبرال می‌رساند که یعنی کانکشن‌هایی را بپذیرید که ممکن است در آینده برای شما سودمند باشند. درواقع شبکه بزرگی برای خود بسازید که احتمالا یک‌جایی به دردتان خواهند خورد.

آموزش استفاده از لینکدین برای ساخت شبکه کاری

ارتباط با اشخاص آشنا

روش دیگر برای افزایش کانکشن‌ها، جست‌وجو در قسمت People you may know است. در این بخش می‌توانید اشخاصی را پیدا کنید که احتمالا می‌شناسید. البته سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام هم می‌توانند منبع مناسبی برای یافتن افراد جدید و کانکشن کاری باشند.

چطور در لینکدین ارتباط کاری بسازیم؟‌

وقتی حساب کاربری شما ساخته و به درستی تنظیم شد، باید شروع به ایجاد ارتباط با سایر کاربران بکنید. زمانی که به بیش از 500 کانکشن دست پیدا کنید، در زمینه کاری خود برجسته خواهید شد. اما نباید این کار را کورکورانه پیش ببرید. افرادی را برای ارتباط برگزینید که می‌توانید کار کردن با آن‌ها را در آینده تصور کنید یا می‌توانند بینش‌ها و ایده‌های نو به ذهن‌تان برسانند و در زمینه‌های حرفه‌ای کمک‌کننده باشند. به همین دلیل بهتر است همیشه موقع ارسال درخواست ارتباط، یادداشت شخصی کوتاهی نیز بنویسید. پیام کوتاهی درباره خودتان و توضیح اینکه چرا می‌خواهید با این شخص ارتباط داشته باشید، می‌تواند تاثیر بسیاری بگذارد. به این شکل دیگر به نظر نمی‌رسد که به همه درخواست می‌دهید و شانس اینکه شخص مورد نظر درخواست‌تان را بپذیرد بیشتر خواهد شد.

پس از اینکه درخواست پذیرفته شد، باید شروع به ایجاد روابط کنید. در مورد پست‌های کانکشن‌های خود نظر بدهید، پست‌های آن‌ها را لایک کنید و به اشتراک بگذارید. حتی خوب است به طور دوره‌ای به آن‌ها پیام دهید و ارتباطی مستقیم برقرار کنید. شبکه‌سازی با ایجاد روابط متعدد شکل می‌گیرد و اگر فعالیتی در صفحه خود نداشته باشید، روابط‌تان هرگز رشد نخواهند کرد.

گام نهم: گزینه Let recruiters know you're open را روشن کنید

در این بخش از آموزش استفاده از لینکدین می‌گوییم که چطور خود را در معرض دید قرار دهید. اگر برای یافتن شغل است که حساب کاربری لینکدین ساخته‌اید، پس باید استخدام‌کنندگان را از وجود خود مطلع سازید. راه‌های اشتباه زیادی برای انجام دادن این کار وجود دارند، مانند قرار دادن عبارت «در جست‌وجوی موقعیت جدید» در هدلاین یا هرجای دیگری از صفحه که به این کار اختصاص ندارد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که ابتدا گزینه Jobs را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Career interests بزنید.

علاقه مندی های شغلی در لینکدین

بعد گزینه Let recruiters know you're open (به معنای «در دسترس بودن‌تان به اطلاع استخدام‌کنندگان برسد») را برگزینید. در قسمت Note، با جزئیات شرح دهید که به دنبال چه موقعیتی هستید و سپس گزینه‌های Where you are in your search ،When you'd like to start ،Titles you are targeting و سایر موارد را پر کنید تا استخدام‌کنندگان دیدی کلی نسبت به شما و موقعیتی که دنبالش هستید، پیدا کنند.

آموزش یافتن شغل در لینکدین

گام دهم: محتوای جذاب و مرتبط پست کنید

تا به اینجا، هرکاری که انجام داده‌اید برای ساختن یک حساب کاربری حرفه‌ای بوده است. اما کار همینجا تمام نمی‌شود. بلکه باید به طور مرتب پست بگذارید و اجازه ندهید نام‌تان از ذهن کانکشن‌های لینکدین پاک شود. البته فراموش نکنید که افراط هم خوب نیست.

به اشتراک گذاشتن مقاله جالبی که به تازگی خوانده‌اید، ایده خوبی برای شروع است. اما اگر واقعا می‌خواهید ارتباطات ارزشمند ایجاد کنید و به عنوان رهبری با استعداد شناخته شوید، بهتر است مقالات خاص خود را در لینکدین بنویسید و یاد بگیرید که چگونه باید در لینکدین فعالیت کنید تا توجه دیگران و خصوصاً فعالان حوزه کاری‌تان به شما جلب شود.

انتشار مقاله در لینکدین نه‌تنها کمک می‌کند تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بلکه در معرفی شما به کاربرانی بیشتر از قبل نیز موثر است. همچنین با استفاده از هشتگ‌ها در مقالات خود می‌توانید افراد علاقه‌مند به آن حوزه را به صفحه خود جذب کنید و ارتباط کاری گسترده‌تری برقرار کنید. داشتن فضا در لینکدین و صدایی برای حرف زدن، شبکه‌سازی را به راحتی آب خوردن می‌کند. البته که بخش نظرات مقالات شما نیز محلی عالی برای شروع گفت‌وگوهای سودمند است.

پست گذاشتن در لینکدین

درباره هرچیزی که قصد انتشارش را دارید، خوب فکر کنید. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده‌اند پست‌های سرگرم‌کننده و داستانی، ۶۷ درصد شانس بیشتر برای تشویق کاربران به نظر دادن و لایک دارند. همچنین می‌توانید با استفاده از عناصر بصری (عکس، فیلم، نظرسنجی) به محتوای خود تنوع بدهید. یا اینکه با استفاده از ترکیبی از انواع محتوا، نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنید.

نکته: حداقل هفته‌ای یک بار در لینکدین پست بگذارید، ترجیحا بین 2 تا 5 بار پست گذاشتن مناسب‌تر است. البته می‌توانید روش‌ها و برنامه‌های زمانی مختلف را نیز امتحان کنید تا ببینید چه زمان‌بندی‌ای برای مخاطبان شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد. برای خود تقویم محتوایی ایجاد کنید. بهترین زمان برای انتشار پست نیز معمولا بین 8 صبح تا 2 بعد از ظهر است.

گام یازدهم: عضو گروه‌های لینکدینی شوید

عضویت در گروه‌های لینکدینی مرتبط با صنف شما، یکی از راه‌های عالی برای ایجاد ارتباطات ارزشمند و دیده شدن در حوزه کاری است. به عنوان مثال، یک جست‌وجوی ساده در بخش گروه‌ها برای کلمه «Tech»، به چیزی حدود 22000 نتیجه منتهی می‌شود. اگر عضو چندین گروه فعال شوید، سایر افراد فعال در حوزه کاری مربوطه هم صفحه شما را خواهند دید و این، موقعیت بالقوه بسیار مناسبی برای ایجاد شبکه ارتباطی است. همچنین، نحوه ساخت گروه در لینکدین و حذف آن کار سختی نیست و خودتان نیز می‌توانید دست به کار شوید.

آموزش استفاده از گروه های لینکدین برای ایجاد شبکه کاری

چگونه در گروه‌های لینکدین موفق باشیم؟

برای اینکه در لینکدین به نتیجه مناسب برسید، باید در گروه‌ها فعالیت داشته باشید. در بحث‌ها شرکت کنید، به سوالاتی که تخصص شما را نشان می‌دهند پاسخ دهید و محتوای مرتبط به اشتراک بگذارید. نباید از یاد ببرید که این گروه‌ها برای برقراری ارتباط هستند و نه سرگرمی شخصی. بهتر است بیشتر تمرکز خود را روی قابل اعتماد بودن بگذارید و نه فروختن خودتان. هدف این است که دیگران به شما توجه نشان دهند، بدون اینکه آزار ببینند یا خسته شوند.

سخن نهایی

همان‌طور که گفتیم، لینکدین یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای حال حاضر برای شبکه‌سازی شغلی است. اما باید نحوه کار با آن را به خوبی بدانید. به همین دلیل در این مقاله به آموزش استفاده از لینکدین پرداختیم. با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب، می‌توانید کار خود را در لینکدین به طور حرفه‌ای شروع کنید و چند قدم از باقی تازه‌کارها جلوتر باشید. به علاوه، نکات و ترفندهایی که بررسی کردیم، مواردی جزئی با تاثیرگذاری بسیار بالا هستند. البته فراموش نکنید در انتها همه‌چیز به تلاش خود شما بستگی دارد. توانایی‌های خود را نشان دهید و با مخاطبان درست ارتباط برقرار کنید تا به شکلی تضمین شده، شبکه کاری بی‌نقصی داشته باشید.

بر اساس رای ۲۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
LinkedInBusiness
۱ دیدگاه برای «آموزش استفاده از لینکدین – از صفر تا صد»

برای شروع بد نبود.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *