تفاوت‌های Adobe Acrobat و Adobe Reader چیست؟

۳۶۷۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تفاوت‌های Adobe Acrobat و Adobe Reader چیست؟

آدوب آکروبات و آدوب ریدر دو برنامه‌ای هستند که توسط شرکت Adobe ساخته شده‌اند. آدوب شرکت مشهوری است که محصولاتی همچون Flash را تولید کرده است. با اینکه هم آدوب آکروبات و هم آدوب ریدر، نرم‌افزارهایی برای خواندن فایل‌های پی‌دی‌اف هستند؛ اما بین این دو تفاوت‌هایی کلیدی وجود دارد که باید قبل از انتخاب و نصب هر یک، این تفاوت‌ها را بدانید.

نرم افزار رایگان آدوب ریدر

آدوب ریدر برنامه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های پی‌دی‌اف را مشاهده کنید، بخوانید، چاپ کنید و در آن‌ها جستجو کنید. برای اکثر افراد، این کاربردها کافی است. اگر نیاز دارید که فایل‌های پی‌دی‌اف بسازید یا آن‌ها را ویرایش کنید، باید از نرم‌افزار آدوب آکروبات استفاده کنید. برنامه‌ی آدوب ریدر دو نسخه دارد، یک نسخه‌ی ساده که سریع و ساده است و یک نسخه‌ی کامل که امکانات بیشتری دارد.

همچنین افزونه‌ی آدوب ریدر رای مرورگرهای مختلف به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های پی‌دی‌اف را در مرورگر اینترنتی خود مشاهده کنید. در اکثر مواقع، فایل‌های پی‌دی‌اف برای خواندن و مشاهده، در اینترنت قرار می‌گیرند. اگر شما با یکی از این فایل‌های پی‌دی‌اف در اینترنت مواجه شوید و افزونه‌ی آدوب ریدر را نصب نکرده باشید، باید آن فایل را دانلود کنید و در برنامه‌ی آدوب ریدر باز کنید. البته در مرورگرهای مدرن همچون گوگل کروم، نیاز به نصب افزونه نیست و فایل‌های PDF به راحتی قابل مشاهده هستند، اما اگر افزونه‌ی مذکور را نصب داشته باشید، هر فایلی با فرمت پی‌دی‌اف به راحتی در مرورگر شما باز خواهد شد و می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نرم افزار آدوب آکروبات

برنامه‌ی آدوب آکروبات تمام امکانات و ویژگی‌های آدوب ریدر را دارد؛ اما امکان ویرایش و ساخت فایل‌های پی‌دی‌اف را هم ارائه می‌دهد. برخی دیگر از ویژگی‌های خاص آدوب آکروبات، شامل اسکن کردن اسناد کاغذی و تبدیل آن‌ها به فایل‌های پی‌دی‌اف یا توانایی تبدیل کردن اسناد با فرمت‌های دیگر همچون فایل‌های Word یا صفحات وب به PDF است. برنامه‌ی Acrobat همچنین امکان رمزنگاری اسناد پی‌دی‌اف را نیز به منظور افزایش امنیت اسناد ارائه می‌کند.

قیمت

آدوب ریدر یک برنامه‌ی رایگان است که می‌توانید از وبسایت Adobe دانلود کنید؛ اما برنامه‌ی آکروبات امکانات پیشرفته‌تری دارد و رایگان نیست.

فایل PDF چیست؟

پی‌دی‌اف خلاصه‌ی Portable Document Format (فرمت قابل حملِ اسناد)، نوعی از فایل‌های اسنادی است که توسط شرکت Adobe خلق شده است. فایل‌های پی‌دی‌اف عموما برای کتاب‌های اسکن شده در کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. فایل‌های PDF بیشتر از هر چیزی برای کتابچه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان آن‌ها در کامپیوتر با برنامه‌ای همچون Adobe Acrobat خلق کرد. با اینکه این فرمت توسط Adobe خلق شده، با برنامه‌های دیگر همچون Foxit Reader و گوگل کروم نیز می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف را باز کرده و مشاهده کنید.

اگز مشتاق هستید در این باره بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

==

بر اساس رای ۱۷۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
techwalla
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *